USA Sektor lotniczy w środę wezwał do „solidnego finansowania awaryjnego” od Kongres W przypadku technologii kontroli ruchu lotniczego i personelu po serii wypadków, które wywołały alarm.
Airlines for America, Aerospace Industries Association, International Air Transport Association i inni, w tym główne związki lotnicze, wezwały Kongres we wspólnym liście do podjęcia działań, zauważając, że Federalna Administracja Lotnicza (FAA) stoi w obliczu poważnych potrzeb technologicznych i wynosi około 3500 Kontrolery ruchu lotniczego krótkie ukierunkowanych poziomów personelu.
„Musimy wspierać zatrudnienie i szkolenie kontrolera ruchu lotniczego, modernizować i wdrożyć najnowocześniejsze obiekty i sprzęt do kontroli ruchu lotniczego”, powiedział list widziany przez Reuters z grup reprezentujących American Airlines, Delta Air Lines, United Airlines Boeing, Airbus i inni, dodając, że nie popierają „prowadzenia prywatyzacji amerykańskich usług kontroli ruchu lotniczego i uważają, że byłoby to odwrócenie uwagi od tych potrzebnych inwestycji i reform”.
Komisje Departamentu Transportu USA, FAA oraz Key House i Senackie nie odpowiedziała natychmiast na prośbę o komentarz do listu.
Trwałe niedobór kontrolerów opóźniło loty, a przy wielu obiektach kontrolery pracują obowiązkowe nadgodziny i sześć dni na pokrycie zmian.
Na początku tego miesiąca sekretarz transportu, Sean Duffy, powiedział, że ponownie rozważa zasady, które pozwoliły nadzorcom kontroli ruchu lotniczego na zmniejszenie personelu na lotnisku w Waszyngtonie Reagan przed fatalną kolizją w płaszczyźnie armii, która jest zderzenie Zabiło 67 osób w styczniu.
W ubiegłym roku FAA obniżyło minimalne wymagania lotu na zatłoczonych lotniskach w Nowym Jorku do października, powołując się na niedobory personelu kontrolera ruchu lotniczego.
W marcu ówczesny prezydent Joe Biden zaproponował wydatki 8 mld USD w ciągu najbliższych pięciu lat na wymianę lub zmodernizację ponad 20 starzejących się obiektów kontroli ruchu lotniczego i 377 krytycznych systemów radarowych.
Jedna czwarta wszystkich obiektów FAA ma 50 lat lub starsze. W raporcie 2023 odnotowano obiekty kontroli ruchu lotniczego z wyciekami, zepsutych systemów ogrzewania i klimatyzacji oraz starych systemów radarowych nadzoru, które wkrótce należy wymienić kosztem miliardów dolarów.
W raporcie stwierdzono, że system komunikacji FAA jest przestarzały od lat, a agencja nie może już uzyskać części zamiennych dla wielu systemów.
Awaria pilotażowego systemu ostrzegania w styczniu 2023 r. Doprowadziła do pierwszego ogólnokrajowego zatrzymania naziemnego amerykańskiego od 2001 r., Zakłócenia ponad 11 000 lotów. System doznał krótkiego awarii na początku tego miesiąca, ale bez znaczącego wpływu.