USA Sektor lotniczy w środę wezwał do „solidnego finansowania awaryjnego” od Kongres W przypadku technologii kontroli ruchu lotniczego i personelu po serii wypadków, które wywołały alarm.

Airlines for America, Aerospace Industries Association, International Air Transport Association i inni, w tym główne związki lotnicze, wezwały Kongres we wspólnym liście do podjęcia działań, zauważając, że Federalna Administracja Lotnicza (FAA) stoi w obliczu poważnych potrzeb technologicznych i wynosi około 3500 Kontrolery ruchu lotniczego krótkie ukierunkowanych poziomów personelu.

„Musimy wspierać zatrudnienie i szkolenie kontrolera ruchu lotniczego, modernizować i wdrożyć najnowocześniejsze obiekty i sprzęt do kontroli ruchu lotniczego”, powiedział list widziany przez Reuters z grup reprezentujących American Airlines, Delta Air Lines, United Airlines Boeing, Airbus i inni, dodając, że nie popierają „prowadzenia prywatyzacji amerykańskich usług kontroli ruchu lotniczego i uważają, że byłoby to odwrócenie uwagi od tych potrzebnych inwestycji i reform”.

Komisje Departamentu Transportu USA, FAA oraz Key House i Senackie nie odpowiedziała natychmiast na prośbę o komentarz do listu.

Trwałe niedobór kontrolerów opóźniło loty, a przy wielu obiektach kontrolery pracują obowiązkowe nadgodziny i sześć dni na pokrycie zmian.

Na początku tego miesiąca sekretarz transportu, Sean Duffy, powiedział, że ponownie rozważa zasady, które pozwoliły nadzorcom kontroli ruchu lotniczego na zmniejszenie personelu na lotnisku w Waszyngtonie Reagan przed fatalną kolizją w płaszczyźnie armii, która jest zderzenie Zabiło 67 osób w styczniu.

W ubiegłym roku FAA obniżyło minimalne wymagania lotu na zatłoczonych lotniskach w Nowym Jorku do października, powołując się na niedobory personelu kontrolera ruchu lotniczego.

W marcu ówczesny prezydent Joe Biden zaproponował wydatki 8 mld USD w ciągu najbliższych pięciu lat na wymianę lub zmodernizację ponad 20 starzejących się obiektów kontroli ruchu lotniczego i 377 krytycznych systemów radarowych.

Jedna czwarta wszystkich obiektów FAA ma 50 lat lub starsze. W raporcie 2023 odnotowano obiekty kontroli ruchu lotniczego z wyciekami, zepsutych systemów ogrzewania i klimatyzacji oraz starych systemów radarowych nadzoru, które wkrótce należy wymienić kosztem miliardów dolarów.

W raporcie stwierdzono, że system komunikacji FAA jest przestarzały od lat, a agencja nie może już uzyskać części zamiennych dla wielu systemów.

Awaria pilotażowego systemu ostrzegania w styczniu 2023 r. Doprowadziła do pierwszego ogólnokrajowego zatrzymania naziemnego amerykańskiego od 2001 r., Zakłócenia ponad 11 000 lotów. System doznał krótkiego awarii na początku tego miesiąca, ale bez znaczącego wpływu.

Source link