Walmart będzie musiał zacząć podnosić ceny jeszcze w tym miesiącu z powodu wysokich kosztów Taryfykadra kierownicza powiedziała w czwartek.
Kupujący amerykańscy zaczną rosnąć ceny pod koniec maja i na pewno w czerwcu, powiedział John David Rainey, dyrektor finansowy Walmart, w wywiadzie CNBC.
„Dokładamy wszelkich starań, aby nasze ceny były jak najniższe, ale biorąc pod uwagę wielkość taryf, nawet na obniżonych poziomach ogłoszonych w tym tygodniu, nie jesteśmy w stanie pochłonąć całej presji, biorąc pod uwagę rzeczywistość wąskich marginesów detalicznych”, powiedział dyrektor generalny Doug McMillon.
Walmart stał się najnowszym, który uniknął w czwartek wytycznych zysków w drugim kwartale z powodu niepewności Donalda Trumpa Taryfy, które zbierały światowy handel.
Sprzedawca nietrzymał jednak rocznej prognozy sprzedaży i zysków dla roku podatkowego w 2026 r. Wciąż spodziewa się, że roczna sprzedaż wzrośnie między 3% a 4%.
Walmart jest dzwonkiem zdrowia konsumenckiego USA. Jego wyniki oferują wskazówki, w jaki sposób branża porusza się po zmienności gospodarczej wycenionej przez taryfy na kilka krajów, w tym Chiny.
W tym tygodniu USA i Chiny osiągnęły umowę handlową przez 90 dni, która spowodowała, że kraje zmniejszyły się taryfy narzucone sobie nawzajem, które były powszechnie wiwatowane przez inwestorów i przedsiębiorstwa.
Wiele amerykańskich firm w następstwie wojny handlowej albo obniżyło lub wyciągnęło swoje całoroczne oczekiwania, co jest bardziej ostrożne, ponieważ konsumenci rozciągają swoje budżety nawet, aby kupić wszystko, od artykułów spożywczych po niezbędne ceny w tańszych cenach.
Sentyment konsumenckich w USA wypłynął na czwarty z rzędu w kwietniu, sygnalizując czujne zakupy, podczas gdy PKB w tym kraju po raz pierwszy od trzech lat podczas trzech lat w pierwszym kwartale fanningu zmartwień recesji.
Walmart jest znany z codziennej strategii niskiej ceny w zakresie niezbędnych użytkowania i artykułów spożywczych, która dała detalistom przewagę nad konkurentami, ale na cienkich marginesach. Oczekuje, że skonsolidowana sprzedaż netto w drugim kwartale wzrośnie między 3,5% a 4,5%, w porównaniu z oczekiwaniami wzrostu o 3,46%.
W miarę rozszerzania się zakresu wyników krótkoterminowych i trudno jest przewidzieć, firma wstrzymuje wzrost dochodu operacyjnego w drugim kwartale i prognozy zysku na akcję, powiedział CFO Rainey w oświadczeniu.
„Uważamy, że z dłuższym spojrzeniem na cały rok możemy dobrze poruszać się i osiągnąć pełny rok wskazówek” – dodał.