Z nowego raportu wynika, że ​​w ostatnich latach każdy w pełni działający terminal skroplonego gazu ziemnego (LNG) w USA naruszył federalne limity zanieczyszczeń.

Analiza rejestrów publicznych jest następująca Administracja Trumpa zamierza przyspieszyć zatwierdzanie nowych terminali eksportowych, próbując sprzedać więcej krajowego LNG do Europy i Azji. Joe Bidena wcześniej wstrzymał eksport LNG, co Donalda Trumpa uchylony pierwszego dnia po powrocie na urząd.

„Branża LNG przedstawia się jako przyjazna dla środowiska, ale firmy nie przestrzegają konsekwentnie przepisów dotyczących kontroli zanieczyszczenia powietrza i wody, których muszą przestrzegać terminale LNG” – czytamy w raporcie organizacji badawczej non-profit Environmental Integrity Project.

The Guardian skontaktował się z Agencją Ochrony Środowiska (EPA) w celu uzyskania komentarza.

Od 2023 r. Stany Zjednoczone są największym eksporterem LNG na świecie. Prezydent USA zamierza jeszcze bardziej zwiększyć eksport, m.in. nakazując agencjom przyspieszenie zatwierdzania nowych terminali i grożąc obcym krajom wysokimi cłami, jeśli odmówią zakupu LNG z USA.

Pod koniec ubiegłego roku siedem terminali eksportowych LNG w USA było w pełni operacyjnych: trzy w Luizjanie, dwa w Teksasie i po jednym w Maryland i Gruzji.

Terminal LNG New Fortress Energy w pobliżu portu San Juan w Puerto Nuevo w Portoryko, 6 sierpnia. Zdjęcie: Bloomberg/Getty Images

Jak wynika z analizy danych EPA i rządów stanowych, od października 2022 r. do lipca 2025 r. wszystkie siedem terminali nie spełniało wymogów ustawy o czystym powietrzu przez co najmniej jeden kwartał.

„Biorąc pod uwagę słabe wyniki w zakresie zgodności w branży LNG, agencje stanowe i federalne powinny zwolnić tempo i dokładniej analizować nowe wnioski o pozwolenia, zamiast przyspieszać ich przeglądy” – stwierdziło. Jen Duggan, dyrektor wykonawcza projektu integralności środowiskowej.

Niektóre rośliny naruszały zasady częściej niż inne. Od 2022 r. terminale Sabine Pass i Calcasieu Pass, które dopuściły się najczęstszych wykroczeń, oba w Cameron w Luizjanie, nie spełniają określonych norm zanieczyszczenia powietrza wynikających z ustawy o czystym powietrzu.

Jednak najwięcej nakazów egzekucyjnych – i najwyższe kary finansowe – nałożono na terminal LNG Freeport w Teksasie, w którym w czerwcu 2022 r. doszło do poważnej eksplozji, która zmusiła obiekt do zamknięcia obiektu na osiem miesięcy. Po eksplozji stanowe i federalne organy regulacyjne nałożyły na elektrownię kary w wysokości 493 804 dolarów, a dwa lata wcześniej na zakład nałożono dodatkowe kary w wysokości 175 800 dolarów.

W tym samym okresie pięć z siedmiu terminali eksportowych LNG również nie przestrzegało ustawy o czystej wodzie, a cztery z nich naruszały przepisy przez co najmniej dwa kwartały w okresie od kwietnia 2022 r. do lipca 2025 r.

W niektórych przypadkach naruszenia dotyczyły udowodnionej emisji nielegalnych ilości bakterii, cynku, ropy i innych substancji zanieczyszczających do dróg wodnych. W pozostałych przypadkach zarządcy terminali nie przedłożyli sprawozdań z monitorowania zrzutów do dróg wodnych. Na przykład Cove Point LNG w stanie Maryland ma aktywne pozwolenie na ścieki, mimo że od 2017 r. zakład nie składał raportów na temat odprowadzania ścieków, jak wynika z raportu.

Z przeglądu wynika, że ​​terminale eksportowe rutynowo naruszają kluczowe przepisy dotyczące ochrony środowiska – twierdzą autorzy.

„Te odkrycia nie są absolutnie zaskakujące dla nikogo, kto spędził czas w pobliżu tych obiektów” – powiedziała Anne Rolfes, dyrektor wykonawcza Louisiana Bucket Brigade, która sprzeciwia się rozwojowi paliw kopalnych.

Pomimo tych dowodów zarządcy trzech terminali LNG, które dopuściły się najgorszych naruszeń, ubiegają się o zezwolenie na poważną rozbudowę w nadchodzących latach.

Należą do nich Sabine Pass i Cameron LNG, oba w Luizjanie, które nie przestrzegały ustawy o czystym powietrzu, odpowiednio przez 12 i 11 z ostatnich 12 kwartałów, oraz Corpus Christi LNG w Teksasie, w którym w ciągu ostatnich pięciu lat doszło do dziewięciu naruszeń związanych z zanieczyszczeniem wody.

pomiń poprzednią promocję w biuletynie

Venture Global, firma stojąca za terminalem Calcasieu Pass w Luizjanie, który przez ostatnie trzy lata również co kwartał naruszał ustawę o czystym powietrzu, planuje także budowę dwóch nowych terminali LNG w pobliżu.

„Konsekwencje zezwolenia Venture Global na ich budowę mogą być katastrofalne” – powiedział Rolfes.

The Guardian skontaktował się z Venture Global w celu uzyskania komentarza.

Oprócz planowanych rozbudów i nowych terminali, w budowie są już cztery nowe terminale LNG, trzy w Teksasie i jeden w Luizjanie. Trwa także jedna rozbudowa terminalu skraplania Elby w Gruzji.

Te pięć projektów jest już na dobrej drodze do zwiększenia krajowego eksportu LNG z USA o 60% rocznie i stworzenia większej liczby możliwości narażania społeczności na ryzyko. Firmy zaproponowały także kolejnych 28 projektów – 19 nowych terminali eksportowych i dziewięć rozbudów istniejących obiektów – które mogą jeszcze bardziej zagrozić zdrowiu.

Autorzy nowego raportu twierdzą, że szybki rozwój branży LNG może również zaszkodzić konsumentom, cytując badanie Departamentu Energii przeprowadzone za czasów Bidena, które wykazało, że zwiększony eksport LNG będzie podwyższyć krajowe ceny gazu ziemnego dla Amerykanów o ponad 30%.

Ta ekspansja będzie również szkodzić klimatowi. Eksportowany LNG emituje znacznie więcej gazów cieplarnianych niż węgiel, mimo że przemysł paliw kopalnych twierdzi, że jest to czystsza alternatywa, jedno główne badanie znalezione w zeszłym roku.

„W rozsądnym świecie natychmiast zaprzestalibyśmy zezwalania na dalsze eksporty gazu” – powiedział Rolfes.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj