Klienci, w tym producenci samochodów i firmy konsumpcyjne, obniżają wydatki na reklamę wśród Wprowadzenie taryf Donalda TrumpaWPP powiedział, ponieważ zgłosił 71% spadek zysków i przegląd strategiczny.

Agencja reklamowa, wcześniej największa na świecie, zmniejszyła globalną siłę roboczą z 111 000 w ubiegłym roku do 104 000 na koniec czerwca, ponieważ walczy ze słabymi wydatkami i wzrostem sztucznej inteligencji.

Zysk WPP przed opodatkowaniem spadł o 71% do 98 mln GBP w pierwszej połowie roku budżetowego. Zmniejszył również swoją przejściową dywidendę na udziały w 7,5Pa przed strategicznym przeglądem, który będzie prowadzony przez jego Nadchodzący dyrektor generalny, Cindy Rose. Przejdzie od Mark Read 1 września.

Firma ostrzegła przed spowolnieniem wydatków przez agencje reklamowe, które pogorszyły się między kwietniem a koniec czerwca. „Nigdy nie widziałem bardziej niestabilnego rynku” – powiedział Read. „Myślę, że wielu klientów jest rozproszonych przez makro, taryfy, zastanawiając się, co robić”.

Przeczytaj, kto ogłosił swoje odejście w czerwcupozostawia WPP w wrażliwym stanie. Akcje w branży spadły o dwie trzecie podczas swojej kadencji, aw ubiegłym roku firma straciła swoją koronę jako największa agencja reklamowa na świecie według przychodów Rosnące wykorzystanie kampanii reklamowych generowanych przez AI.

Czytaj dodał, że rozwój AI oznaczał Wpp Prawdopodobnie mógłby wykonać swoją pracę z „mniejszą liczbą ludzi”. „Ale jednocześnie w przyszłości będzie więcej pracy, które AI umożliwi” – powiedział.

Rose, dyrektor wykonawczy Microsoft, jest członkiem zarządu WPP od 2019 roku. W Microsoft była odpowiedzialna za współpracę z dużymi klientami w zakresie korzystania z technologii cyfrowej i sztucznej inteligencji do transformacji biznesowej.

Inwestorzy mają nadzieję, że jej spotkanie wyostrzy skupienie WPP na jego możliwościach AI. Read powiedział, że „naturalne” było dla nowego dyrektora naczelnego, aby spojrzeć na strategię firmy.

WPP niedawno stracił serię znaczących prac klientów, w tym działalność medialną Coca-Cola w Ameryce Północnej, jego dwadzieścia relacji z amerykańskim konglomeratem medialnym Paramount i Mars 1,7 mld USD (1,25 mld GBP) Global Media Planning and Buying Business.

Podczas gdy WPP zwiększył swoją roczną inwestycję w sztuczną inteligencję do 300 milionów funtów, stoi w obliczu intensywnej konkurencji dużych firm technologicznych, takich jak właściciel Facebooka Meta, który opracował narzędzia AI, które pozwalają reklamodawcom pełne tworzenie kampanii w mediach społecznościowych. Narzędzia te zostaną wprowadzone do końca przyszłego roku.

Pomiń wcześniejszą promocję biuletynu

W zeszłym miesiącu WPP obniżył prognozę przychodów i zysków na ten rok, obwiniając trudne tło gospodarcze, co spowodowało spadek akcji o 19%. Akcje spadły o 4,5% we wczesnym handlu w czwartek i spadły o ponad połowę w ciągu roku.

Reuters przyczynił się do tego artykułu.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj