Jak wyścig pomiędzy Wisconsin senator Tammy Baldwin i jej republikański pretendent Eric Hovde zaostrzają swoje działania, kampania Hovde i zewnętrzne grupy wspierające kandydata wzmogły wysiłki, aby powiązać Baldwina z finansowaniem opieki dla młodzieży LGBTQ+ – powtarzając niepokoje i uprzedzenia prawicowego ruchu na rzecz „praw rodziców”.
Według bezstronnej grupy zajmującej się analizą kampanii Cook Political Report wyścig pomiędzy Hovde a Baldwinem – w którym Baldwin wcześniej cieszył się wystarczający ołów – to teraz rzut rożny. Sondaż wewnętrzny podobno odzwierciedla tę tendencję. Wyścig w Wisconsin jest jednym z nielicznych, które mogą przesądzić o kontroli Senatu w przyszłym roku.
Niedawna reklama Senatu Leadership Fund, superPac, który stara się wybierać Republikanie do Senatu twierdzi, że „Baldwin wspierał zapewnianie nieletnim dzieciom środków blokujących dojrzewanie i operacji zmiany płci”. W innej reklamie kampanii Hovde zarzuca się Baldwinowi, że „zapewnił, że setki tysięcy dolarów z naszych podatków trafią do organizacji non-profit z Madison, która narzuca dzieciom agresywną agendę LGBTQ”.
Pierwsza reklama, w której twierdzi się, że Baldwin obiecał wsparcie dla „operacji zmiany płci” u nieletnich w dniu 4 października 2023 r., wydaje się odnosić do postu, który Baldwin opublikował tego dnia w celu poparcia decyzji gubernatora Wisconsin Tony’ego Eversa o zawetowaniu ustawy GOP- poparła ustawę, która zakazałaby opieki afirmującej płeć nad nieletnimi w Wisconsin.
Pełny post Baldwina brzmi: „Transpłciowe dzieci zasługują na to, by czuć się bezpiecznie i mile widziani w Wisconsin, a nie dyskryminowane. Zasługują na swobodę bycia dziećmi, uprawiania sportu i korzystania z opieki zdrowotnej, której potrzebują, a wszystko to bez wtrącania się polityków. Dziękuję za wstawiennictwo w imieniu dzieci LGBTQ+, @GovEvers”.
Badania konsekwentnie wskazują, że opieka zdrowotna afirmująca płeć, w tym leki blokujące dojrzewanie płciowe i hormonalna terapia zastępcza, może uratować życie młodym ludziom cierpiącym na dysforię płciową – stan, na który cierpi wiele osób transpłciowych i który wiąże się z depresją, a nawet samobójstwem. W Wisconsin robią to podmioty świadczące opiekę zdrowotną, które zapewniają nieletnim opiekę afirmującą płeć tylko za zgodą rodziców i nie poddawaj się operacjom narządów płciowych u nieletnich.
Druga reklama, w której zarzuca się, że pomogła w finansowaniu organizacji non-profit promującej „agresywny program LGBTQ”, odnosi się do dolarów federalnych, które Baldwin przekazał na rzecz Briarpatch Youth Services, organizacji wspierającej młodzież z grup ryzyka i bezdomną oraz zapewniającą programy dla młodzieży LGBTQ+.
We wrześniowym odcinku Vicki McKenna Show, prawicowego programu radiowego w Wisconsin, Hovde fałszywie twierdziła, że Baldwin przekazała pieniądze podatników „klinice dla osób transpłciowych”, najwyraźniej w związku z darowizną Briarpatch.
„Briarpatch Youth Services zajmuje się niektórymi z najtrudniejszych sytuacji, z jakimi boryka się młodzież, w tym bezdomnością młodych” – napisała w e-mailu Jill Pfieffer, dyrektor wykonawcza Briarpatch. „Bez względu na tematy polityczne, w dalszym ciągu skupiamy się na wzmacnianiu naszej społeczności, zapewniając młodzieży borykającej się z trudnościami dostęp do wolontariackich zasobów i usług, których potrzebują, aby rozwijać się i odnosić sukcesy”.
Chociaż liczba osób transpłciowych w Stanach Zjednoczonych nie zmieniła się znacząco na przestrzeni czasu, m.in mniej więcej 1% młodzieży w wieku 13–17 lat identyfikującej się jako trans, mimo to w ostatnich latach ta mniejszość spotyka się z coraz większą kontrolą i atakami. Nastroje antytranspłciowe zbiegły się z wzrastać tak zwanego ruchu na rzecz praw rodziców, którego celem jest ograniczenie dyskusji w klasie na tematy takie jak rasa, płeć i seksualność.
W oświadczeniu rzecznik kampanii Hovde, Zach Bannon, napisał, że Hovde „uważa, że wszelkie próby namawiania dzieci bez wiedzy rodziców do rozmów na temat seksualności i tożsamości płciowej są po prostu błędne i pieniądze podatników nie powinny wspierać tych programów”, odnosząc się do poufnego wsparcia Briarpatch grupa dla młodzieży LGBTQ.
W tym roku Demokraciktóre wąsko kontrolują Senat, stają przed niekorzystną mapą – senatorowie zasiadający w takich miejscach, jak Wirginia Zachodnia, Ohio i Montana, bronią miejsc w jurysdykcjach o kolorze głębokiej czerwieni. Wyścig w Wisconsin, który w ostatnich tygodniach się zawęził, stanowi kluczowy element układanki.
Arik Wolk, Demokratyczna Partia Dyrektora ds. Szybkiego Reagowania w stanie Wisconsin, nazwał te reklamy „dość desperackim i obrzydliwym atakiem, którego celem jest głównie umniejszanie osiągnięć Erica Hovde’a i niepopularność wśród mieszkańców Wisconsin”. Wolk wskazała także na reklamę Hovde, która zwraca uwagę na pracę partnerki Baldwina, Marii Brisbane jako doradcy finansowego, i utrzymuje, że Baldwin jest „w łóżku z Wall Street”, jako przykład kampanii Hovde podkreślającej tożsamość Baldwina jako homoseksualistki. „Mieszkańcy stanu Wisconsini dali jasno do zrozumienia, że wspierają Tammy Baldwin niezależnie od jej tożsamości seksualnej” – powiedziała Wolk.
Bannon, rzecznik kampanii Hovde, w oświadczeniu zakwestionował tę charakterystykę, nazywając ją „próbą odwrócenia uwagi od faktów związanych z tym konfliktem interesów” i „krzywdą wyrządzoną mieszkańcom Wisconsin, którzy zasługują na przejrzystość”.