TOto dwa równoległe kanały obrazów, które dominują w naszym codziennym zużyciu wizualnym. W jednym z nich istnieją prawdziwe zdjęcia i nagrania świata: polityka, sport, wiadomości i rozrywka. Z drugiej strony jest AI Slop, niska jakość z minimalnym wkładem ludzkim. Niektóre z nich są banalne i bezcelowe – kreskówkowe obrazy celebrytów, krajobrazy fantasy, zwierzęta antropomorficzne. A niektóre są rodzajem porno kobiet po prostu… będąc jak wirtualna dziewczyna, z którą naprawdę nie możesz wchodzić w interakcje. Zakres i skala treści jest oszałamiająca i infiltruje wszystko, od harmonogramów mediów społecznościowych po przekazywane wiadomości WhatsApp. Rezultatem nie jest tylko rozmycie rzeczywistości, ale jej zniekształcenie.
Nowym gatunkiem AI Slop jest prawicowa fantazja polityczna. Są całe Filmy z YouTube z wymyślonych scenariuszy, w których urzędnicy Trumpa panują przeciwko siłom liberalnym. Konto Białego Domu na X skoczyło na trend tworzenia zdjęć w stylu studio Ghibli i opublikowało Obraz kobiety dominikańskiej we łzach ponieważ jest aresztowana przez imigrację i egzekwowanie celne (ICE). AI Political Memefare w rzeczywistości przeszedł globalny. Chińskie filmy AI kpiny z nadwagi amerykańskimi pracownikami na liniach montażowych po ogłoszeniu taryfy podniósł pytanie i odpowiedz, rzecznik Białego Domu w zeszłym tygodniu. Powiedziała, że filmy zostały wykonane przez tych, którzy „nie widzą potencjału amerykańskiego pracownika”. Aby udowodnić, jak wszechobecne jest nachylenie sztucznej inteligencji, musiałem potrójnie sprawdzić, że nawet ta reakcja nie była sama szybko brukowana zawartość sztucznej inteligencji, tworząc kolejną wsad na wrogach Trumpa.
Impuls tej upolitycznieństwa AI nie jest nowy; Jest to po prostu rozszerzenie tradycyjnej propagandy. Nowością jest to, jak stały się demokratyzowane i wszechobecne, i jak nie wiąże się z żadnymi prawdziwymi ludźmi lub fizycznymi ograniczeniami prawdziwego życia, zapewniając w ten sposób nieskończoną liczbę fikcyjnych scenariuszy.
Fakt, że zawartość AI jest również rozpowszechniana przez ogromne i wszechobecne kanały czatu, takie jak WhatsApp, oznacza, że nie ma żadnych odpowiedzi ani komentarzy, aby zakwestionować jego prawdziwość. Cokolwiek otrzymasz, jest nasycone autorytetem i wiarygodnością osoby, która ją wysłała. Ciągle walczę z niezależnym od online starszym krewnym, który otrzymuje i wierzy w potop treści AI w WhatsApp o wojnie Sudanie. Zdjęcia i filmy wyglądają dla niej prawdziwe i są wysyłane przez ludzi, których ufa. Nawet pochłonięcie tej technologii jest w stanie wytwarzać zawartość z taką verisimilitude, jest trudne. Połącz to z faktem, że treść dzwonią z jej politycznymi pragnieniami, a ty masz pewien stopień lepkości, nawet jeśli pewne wątpliwości są rzucane na treść. Co się pojawia, pośród całego składowiska Gigantyczne kulki kotówto użycie sztucznej inteligencji do tworzenia, idealizacji i odkażania scenariuszy politycznych poprzez renderowanie ich w triumfalnym lub nostalgicznym języku wizualnym.
Prof Roland Meyer, uczony mediów i kultury wizualnej, Uwagi jeden konkretny „Niedawna fala obrazów białych, blond rodzin generowanych przez AI przedstawionych przez neofascistowskie konta online jako modele pożądanej przyszłości”. Przypisuje to nie tylko momentowi politycznemu, ale także faktowi, że „generatywna sztuczna inteligencja jest strukturalnie konserwatywna, a nawet nostalgiczna”. Generatyczna sztuczna inteligencja jest przeszkolona w zakresie wcześniej istniejących danych, które pokazały badania z natury stronniczy Przeciwko różnorodności etnicznej, postępowej role płci i orientacji seksualnej, w ten sposób koncentrując te normy w produkcji.
To samo można zobaczyć w treści „handlu żony”, która przywołuje nie tylko pięknych suplikantów gospodyń domowych, ale w całym świecie, w którym mężczyźni mogą się zanurzyć. Oś czasu X są zalane rodzajem odzianej pornografii, ponieważ obrazy AI kobiet opisywane jako żyzne i uległy błysk na ekranie. Biała supremacja, autokracja i fetyszzacja naturalnych hierarchii w rasie i płci są pakowane jako nostalgia dla wyobrażonej przeszłości. AI jest już opisywane jako Nowa estetyka faszyzmu.
Ale to nie zawsze jest tak spójne. Przez większość czasu AI Slop to po prostu chaos gospodarki treści. Wyolbrzymione lub sensacyjne materiały online zwiększa zaangażowanie, dając twórcom szansę zarabiania pieniędzy na podstawie akcji, komentarzy i tak dalej. Dziennikarz Max Read znalazłem, że Facebook Ai slop – Najbardziej niechlujnym ze wszystkich – to: „Jeśli chodzi o Facebooka”, a nie „śmieci”, ale „dokładnie to, czego chce firma: bardzo angażująca treść”. Dla gigantów mediów społecznościowych treść jest treścią; Im tańsze jest, tym mniej ludzka poród, tym lepiej. Rezultatem jest Internet Robotów, łaskotanie ludzi w wszelkie uczucia i pasje utrzymują ich zaangażowanie.
Ale niezależnie od intencji jego twórców, ten potok zawartości AI prowadzi do zapalenia dezensyjnego i przytłaczania wzrokowych podniebienia. Ogólnym efektem bycia narażonym na obrazy AI przez cały czas, od nonsensownych po kojące po ideologiczne, polega na tym, że wszystko zaczyna lądować w inny sposób. W prawdziwym świecie amerykańscy politycy pozować poza klatkami więziennymi. Studenci z amerykańskich uniwersytetów są przyczajony na ulicy i oderwałem się. Ludzie w Gazie oparzenie żywy. Te zdjęcia i filmy dołączają do nieskończonego strumienia innych, które naruszają prawa fizyczne i moralne. Rezultatem jest głęboka dezorientacja. Nie możesz uwierzyć w oczy, ale także w co możesz uwierzyć, jeśli nie twoje oczy? Wszystko zaczyna wydawać się zbyt realne, jak i całkowicie nierealne.
Połącz to z niezbędną trywialnością i prowokującą zwięzłość gospodarki uwagi, a masz wielki cyrk nadmiarowy. Nawet gdy treść jest głęboko poważna, jest przedstawiana jako rozrywka lub, jako przerw, w rodzaju muzyki wizualnej. Przerażony atakiem Donalda Trumpa i JD Vance na Zelenskyy? Cóż, oto Renderowanie AI Vance jako gigantyczne dziecko. Czujesz się zestresowany i przytłoczony? Oto trochę balsamu oczu – a Kabina z ryczącym ogniem i śniegiem na zewnątrz. Facebook z jakiegoś powodu zdecydował, że muszę zobaczyć stały strumień kompaktowych, uroczy Apartamenty studio z odmianą podpisów „To wszystko, czego potrzebuję”.
A szybka mutacja algorytmu następnie karmi użytkowników coraz więcej tego, co zebrał i uważał dla nich interesujące. W rezultacie całe zużycie mediów, nawet dla najbardziej wymagających użytkowników, staje się niemożliwe do zarządzania. Jesteś zanurzony coraz głębiej w subiektywne światy, a nie rzeczywistość obiektywną. Rezultatem jest bardzo dziwna dysjunktura. Poczucie pilności i działań, które nasz rozdarty kryzysowy świat powinien zainspirować, jest zamiast tego stępione, w jaki sposób informacje są prezentowane. Tutaj istnieje nowy sposób upicia w katastrofie. Nie z powodu braku wiedzy, ale przez paraliż spowodowany każdym zdarzeniem filtrowanym przez ten przewrotny ekosystem – tylko kolejna część maksymalistycznego wizualnego i pokazu.