Zamknięcie rządu USA rozpoczęło drugi tydzień w poniedziałek, a demokratyczni i republikańscy prawodawcy nie dokonali wyraźnego postępu w kierunku osiągnięcia umowy w celu ponownego uruchomienia finansowania, podczas gdy Administracja Trumpa ostrzegł, że idzie naprzód z planami obniżenia federalnej siły roboczej.
Wiele agencji i departamentów zamknęło drzwi i kazało pracownikom zostać w domu w zeszłą środę, po tym, jak Kongres nie zatwierdzi przepisów, aby kontynuować władzę rządu do wydawania pieniędzy.
Demokraci odmówili wsparcia rachunku, który nie obejmuje szeregu koncesji skoncentrowanych na opiece zdrowotnej, ale republikańscy przywódcy Kongresu odmówili negocjacji w sprawie ich żądań do czasu przywrócenia finansowania rządu. Później w poniedziałek Senat zagłosuje po raz piąty w konkurencyjnych propozycjach partii w celu ponownego otwarcia rządu, ale żaden środek nie wydaje się mieć wystarczającej liczby głosów, aby się rozwijać.
„Mamy nadzieję, że głosowanie nie zawiedzie, ponieważ ta administracja chce ponownie otworzyć rząd”, powiedziała dziennikarzom sekretarz prasowy Białego Domu Karoline Leavitt.
Leavitt powiedział, że jeśli zamknie się, program, który płaci za jedzenie dla matek i dzieci o niskich dochodach, wyczerpałby jego finansowanie, podczas gdy pracownicy rządowi przegapiliby wypłatę, choć prawo federalne uprawnia ich do zwrotu wynagrodzenia. Powtórzyła także groźby administracji Trumpa dla zwolnienia pracowników federalnych.
„Nie chcemy widzieć, jak ludzie się zwalniają. Ale niestety, jeśli to zamknięcie będzie kontynuowane, zwolnienia będą niefortunną konsekwencją” – powiedział Leavitt.
W czasach od rozpoczęcia się zamknięcia Russ Vaught, dyrektor Biura Zarządzania i Budżetu Białego Domu, ma anulowane finansowanie W przypadku projektów energetycznych w kilku stanach, a także rozwoju transportu w Chicago i Nowym Jorku – z których wszystkie są rządzone przez Demokratów.
Ale chociaż ostrzegł, zanim finansowanie spadł, że użyje go jako okazji pogłębiaj cięcia Dla federalnej siły roboczej one w dużej mierze jeszcze nie miały miejsca.
Zapytany o ogłoszenie zwolnień, Leavitt odpowiedział: „Zobaczymy, jak głosuje się dziś wieczorem”.
Demokratyczni i republikańscy przywódcy w Kongresie nie wykazali żadnych oznak wynikających z ich żądań w dniach od rozpoczęcia zamknięcia. Mówca Mike Johnson utrzymywał dom na przerwie na drugi tydzień z rzędu, aby wywierać presję na Senat Demokratów, aby zapewnić około ośmiu głosów, które republikański rachunek finansowy ma być konieczny w górnej izbie.
„Piłka znajduje się w sądzie Senatu Demokratów. W kraju jest tylko garstka ludzi, którzy mogą rozwiązać ten problem”, powiedział Johnson na konferencji prasowej.
Mniejszość demokratyczna w dużej mierze trzymała się ich żądań, aby wszelkie przepisy dotyczące finansowania rządu obejmowały przedłużenie ulg podatkowych dla osób objętych ubezpieczeniem zdrowotnym w ustawie o niedrogiej opiece. Utworzone przez Joe Biden kredyty mają wygasnąć na koniec roku, a koszty za 20 milionów zapisanych planów wzrosną, jeśli nie zostaną przedłużone.
Partia uwzględniła również w rachunku finansowym odwrócenie republikańskich cięć na Medicaid, które zapewnia ubezpieczenie zdrowotne biednym i niepełnosprawnym, a także przywrócenie finansowania mediów publicznych, takich jak PBS i NPR oraz zakaz użycia przez Donalda Trumpa „uchylenia kieszonkowego” w celu uznania kongresowych środków.
Republikański przywódca większości Senatu, John Thune, odbył cztery głosy na rachunkach obu partii w ostatnich tygodniach. Żaden republikanie nie poparł demokratycznej propozycji, podczas gdy tylko trzech członków mniejszości – John Fetterman z Pensylwanii, Catherine Cortez Masto z Nevady i Angus King of Maine – poparły ustawę GOP.
W wywiadzie dla CBS News Schumer powiedział, że on i najwyższy dom Demokrata, Hakeem Jeffries, byliby gotowi negocjować z Trumpem i republikańskim przywódcą, ale odmówili. I chociaż „zachęcił” swoich prawodawców „do siedzenia i rozmowy z republikanami”, rozmowy nie były obiecujące.
„Republikanie nic nie oferowali” – powiedział Schumer. „Jedynym sposobem, w jaki ostatecznie zostanie to rozwiązane, jest to, że pięć osób siedzi razem w pokoju i go rozwiązuje”.
Kilka ostatnich sondaży pokazało Demokratom wąską przewagę w opinii publicznej na temat zamknięcia. Ankieta Harvard Caps-Harris wykazała, że 53% respondentów pociąga GOP odpowiedzialny za zamknięcie, w przeciwieństwie do 47%, którzy obwiniało Demokratów. Siedemdziesiąt procent ankietowanych sprzeciwiło się ogółowi zamknięcia.
Johnson powtórzył, że nie zadzwonił do izby z powrotem na sesję, dopóki finansowanie rządu nie zostanie przywrócone. Powiedział także, że przysięgnie tylko w nowo wybranych Demokratyczny przedstawiciel Adelita Grijalva Gdy dom wróci do pracy.
Grijalva ma zostać 218. prawodawcą, który podpisał petycję, która wymusi głos w sprawie ustawy o wydaniu plików związanych z Jeffreyem Epsteinem. Johnson i Trump sprzeciwiają się uwalnianiu plików, a Thomas Massie, ikonoklastyczny republikański przedstawiciel, który poprowadził zarzut do publicznego podania dokumentów, oskarżył Johnsona o utrzymanie domu przed sesją w celu opóźnienia tego głosowania.
„Dlaczego jesteśmy w przerwie? Ponieważ w dniu, w którym wracamy na sesję, mam 218 głosów na petycję z wypisaniem, aby wymusić głosowanie nad wydaniem plików Epstein”, powiedziała Massie, dodając, że Johnson „nie chce, aby to była wiadomość”.
Joseph Gedeon wniósł raportowanie