Lot pasażera przygotowujący się do startu Waszyngton DC Urzędnicy twierdzą, że nadchodzący amerykański odrzutowiec wojskowy otrzymał instrukcje dotyczące przekierowania i zapobiegania ewentualnej kolizji w piątek.
Bliskie wezwanie na krajowym lotnisku Ronald Reagan Washington nastąpiło około dwóch miesięcy po tym, jak odrzutowiec pasażerski i helikopter armii amerykańskiej zderzyli się w pobliżu lotniska, zabijając wszystkie 67 osób na pokładzie obu samolotów. Wcześniejsza katastrofa – 29 stycznia – Podniesione Federalni śledczy zaleca zakaz niektórych lotów helikopterów w tym obszarze.
W piątek Delta Air Lines Flight 2983 został usunięty do startu na lotnisku Reagan około 15.15, w tym samym czasie cztery samoloty T-38 Sił Powietrznych Stanów Zjednoczonych, jak podała Federalna Administracja Lotnicza (FAA) w oświadczeniu.
Jets zmierzały do wiaduktu na cmentarzu krajowym Arlington, kiedy samolot Delta otrzymał w pokładzie alarm pobliskiego samolotu. Według FAA kontrolery ruchu lotniczego „wydali instrukcje naprawcze obu statków powietrznych”, która zamierza zbadać.
Delta powiedziała, że Airbus A319 z 131 pasażerami, dwoma pilotami i trzema stewardesami rozpoczęli regularnie zaplanowany lot między Reaganem a Minneapolis-St Paul Paul.
Lot opuścił bramę o godz. 1455 i miał przyjechać do Minneapolis-St. Linia lotnicza powiedziała, że Paul o 16.36 czas lokalny przed załogą lotniczą postępował zgodnie z instrukcjami przekierowania kontrolerów.
Audio kontroli ruchu lotniczego na stronie LiveAtc.net przechwycił pilota w piątek lot, mówiąc w pewnym momencie: „W tym wyjściu… czy pod nami rzeczywisty samolot był około 500 stóp, gdy się zszedzieliśmy?”
Jak CNN Zgłoszonekontroler odlotu odpowiedział pilotowi: „Delta 2983, afirmatywne”.
Nie zgłoszono żadnych obrażeń.
Witryna Sił Powietrznych opisuje T-38 Talon jako „podwójny silnik, wysoki poziom, naddźwiękowy trener odrzutowy” używany przez różne działy i agencje, w tym NASA, dla różnych ról, w tym szkolenia pilotażowego.
Associated Press przyczyniła się do raportowania