Poroża przywiązane do skrzydła i zbyt dużo mięsa łoś na pokładzie spowodowało niewielką awarię samolotu zabity Mąż ówczesnej kongresmenki z Alaski Mary Peltola w 2023 r. Według raportu National National Transport Safety Board (NTSB), który został niedawno opublikowany.
Chociaż raport go nie nazywa, Eugene „Buzzy” Peltola Jr był pilotem i samotną osobą na samolocie Piper PA-18 zaangażowanym śmiertelny wrakktóry miał miejsce w pobliżu St Mary’s na Alasce, 12 września 2023 r., Wcześniej powiedzieli urzędnicy.
57 -letni Peltola Jr zabrał niektórych myśliwych do odległej pustyni, gdzie zabili łosia, powiedział Raport NTSB Opublikowano we wtorek. Kiedy miała miejsce katastrofa, która zakończyła się jego życiem, raport powiedział, że leciał sam, niosąc wystarczającą ilość mięsa łoś, aby przepchnąć samolot „jego maksymalną certyfikowaną wagę brutto” o prawie 120 funtów.
Zag Awor Pilot zainstalował również „niezatwierdzone obciążenie zewnętrzne” – w jego przypadku poroża związane z prawą rozpórką skrzydła – w momencie zejścia samolotu.
Peltola JR ostatecznie zakończył „zdegradowaną wydajność startową i charakterystykę lotu”, co doprowadziło do utraty kontroli samolotu, na krótko przed śmiertelnym wrakiem, twierdzą śledczy NTSB.
Jak wspomniał NTSB, tego dnia była to jego druga podróż latająca łoś. Peltoto i myśliwych załadowali początkową partię mięsa w samolocie tego popołudnia i bezskutecznie przeszedł je na lokalne lotnisko.
Wrócił do łowców około czterech godzin na to, co miało być drugim i ostatecznym ładunkiem mięsa łoś. Grupa przywiązana do tylnego siedzenia pasażera, a także spakowała ją do brzucha samolotu, „która nie miała przepisu”, zauważono 16-stronicowy raport NTSB.
Raport powiedział, że Peltola Jr przywiązał poroża łosia z prawym rozpórką skrzydła, pozostawiając ich „w górę i prostopadle do kierunku lotu”.
W raporcie stwierdzono, że pilot zważył ładunek w skali i okazało się, że samolot miał 117 funtów – około 6% – powyżej maksymalnej masy startowej. Śledczy napisali, że łowcy obserwowali Peltola JR, gdy najwyraźniej starał się wystartować i początkowo odczuli ulgę, widząc, że jego samolot stał się w powietrzu, obserwując, jak znika z widoku za grzbietem.
Ale samolot nie pojawił się zza grzbietu i „rozbił się tuż poza ich widokiem w przeciwnym kierunku startu”, opowiadał raport NTSB.
Dwóch myśliwych udzieliło pierwszej pomocy Peltola JR, który powiedział, że NTSB początkowo przeżył katastrofę. Jednak według agencji zmarł z powodu obrażeń w ciągu kilku godzin.
Peltola Jr był pierwszym W dół Regionalny dyrektor Biura Spraw Indii. Spędził także ponad trzy dekady pracując dla amerykańskiej służby ryb i dzikiej przyrody, a także pełnił funkcję wiceńsora i członka rady miasta Bethel na Alasce.
Krótko po śmierci męża szef sztabu Mary Peltola w tym czasie, Anton McParland, powiedział w oświadczeniu medialnym, że Eugene był „całkowicie oddany” swojej rodzinie. „I po prostu uwielbiał Mary” – oświadczył McParland.
Peltola stała się pierwszym pochodzącym z Alaski w Kongresie, kiedy zdobyła miejsce w amerykańskim domu w specjalnych wyborach, a potem zachowane W wyborach śródokresowych w 2022 r. Dwukrotnie pokonując byłego gubernatora i republikańskiego wiceprezydenta Sarah Palin.
Straciła ofertę reelekcyjną z listopada 2024 jest teraz starszym dyrektorem Alaska Affairs w kancelarii prawnej Holland & Hart.