nowyMożesz już słuchać artykułów Fox News!
Archer Aviation, wiodący producent elektrycznych samolotów do pionowego startu i lądowania (eVTOL), wykonał jeden ze swoich najodważniejszych jak dotąd posunięć. Firma zgodziła się nabyć lotnisko Hawthorne za 126 milionów dolarów w gotówce.
Jak wynika z najnowszego pisma akcjonariuszy Archera, transakcja obejmuje pozostałe 30 lat głównej umowy najmu lotniska oraz wyłączną opcję przejęcia pakietu kontrolnego w lokalnym operatorze stacjonarnym, pod warunkiem uzyskania zgody miasta.
Na tym historycznym terenie o powierzchni 80 akrów znajduje się terminal, powierzchnia biurowa i hangary o powierzchni około 190 000 stóp kwadratowych. Jego lokalizacja jest blisko LAX i major Los Angeles Dzięki tym kierunkom jest to doskonała lokalizacja dla sieci taksówek powietrznych, której celem jest zmiana sposobu poruszania się ludzi po zatłoczonych miastach.
Zarejestruj się, aby otrzymać mój darmowy raport CyberGuy
Otrzymuj moje najlepsze wskazówki techniczne, pilne alerty dotyczące bezpieczeństwa i ekskluzywne oferty prosto do swojej skrzynki odbiorczej. Dodatkowo otrzymasz natychmiastowy dostęp do mojego Przewodnika po przetrwaniu w oszustwie — bezpłatnie, jeśli dołączysz do mnie CYBERGUY.COM Biuletyn
Ustawa w Pensylwanii ma na celu zalegalizowanie latających samochodów

Plan rozwoju Archera dla lotniska Hawthorne w Los Angeles. (Lotnictwo Łuczników)
Dlaczego lotnisko Hawthorne jest ważne dla nowej sieci taksówek powietrznych
Archer Aviation planuje wykorzystać lotnisko jako główny węzeł operacyjny swojej sieci taksówek powietrznych w Los Angeles. W tym czasie spółka planuje przygotować miejsca wsparcia transportu Igrzyska Olimpijskie i Paraolimpijskie LA28. Obejmuje to zarządzanie wszystkim, od planowania startów po operacje naziemne. W swoim liście do akcjonariuszy Archer określił Hawthorne jako węzeł kotwiczny typu „plug and play” dla swoich planów olimpijskich LA28, stwierdzając, że spodziewa się zwiększyć liczbę testów, przechowywania, konserwacji i ładowania samolotów w obiekcie w ramach przygotowań do usług komercyjnych.
Lotnisko stanie się także poligonem doświadczalnym dla systemów lotniczych nowej generacji opartych na sztucznej inteligencji. Narzędzia te pomogą firmie Archer opracować inteligentniejsze zarządzanie ruchem lotniczym, skrócić czas realizacji i bezpieczniejsze operacje w zatłoczonej przestrzeni powietrznej.
Archer nakreślił w swoim piśmie dwuetapowy plan: faza 1 koncentruje się na przebudowie do 200 000 stóp kwadratowych przestrzeni hangarowej i przejęciu kontroli nad FBO, natomiast faza 2 obejmuje zarządzanie ruchem lotniczym i naziemnym opartym na sztucznej inteligencji, inteligentne pasy startowe z wbudowanymi czujnikami oraz bardziej cyfrowe, usprawnione doświadczenia pasażerów.
Dyrektor finansowy United Airlines, Michael Leskinen, pochwalił to posunięcie i powiedział: „Trajektoria Archera pokazuje nasze silne przekonanie, że eVTOL są częścią technologii ruchu lotniczego nowej generacji, która zasadniczo zmieni kształt lotnictwa. Ich wizja platformy operacyjnej obsługującej sztuczną inteligencję nie dotyczy tylko eVTOL, ale ulepszanie technologii i pomaganie w jej ulepszaniu”. Spółka United Airlines, w którą inwestuje United. Poprzez Expertise Ventures inwestujemy w firmy będące pionierami technologii, które będą definiować i wspierać infrastrukturę lotniczą przez nadchodzące dziesięciolecia”.
Tymczasem burmistrz Hawthorne Alex Vargas świętował zawarcie porozumienia w mediach społecznościowych, pisząc: „Witajcie łucznicy w mieście Hawthorne!”

Archer planuje uczynić lotnisko Hawthorne głównym węzłem komunikacyjnym sieci taksówek powietrznych w Los Angeles. (Lotnictwo Łuczników)
Sąsiedzi wściekli z powodu wtargnięcia „AI Air Taxi”.
Nie wszyscy kibicują planowi Archera, aby uczynić Hawthorne flagowym węzłem dla latających taksówek sterowanych przez sztuczną inteligencję. Lokalna grupa o nazwie Hawthorne Quiet Skies, złożona z mieszkańców mieszkających w pobliżu lotniska, stwierdziła, że byli oślepieni przejęciem o wartości 126 milionów dolarów i że ani firma, ani miasto nie zadali sobie trudu, aby ich zaangażować, zanim uznali ich dom za „poligon doświadczalny technologii samolotów napędzanych sztuczną inteligencją”.
Sąsiedzi mieszkający po drugiej stronie ulicy, kilka przecznic od pasa startowego, opisali Hawthorne jako jedno z najciaśniejszych lotnisk w kraju, z domami z trzech stron i rzekomo ogłuszającym dźwiękiem odrzutowców i helikopterów. Własne badanie miasta dotyczące hałasu przeprowadzone w 2021 r. wykazało, że ponad 160 domów i około 480 osób jest już narażonych na niezdrowy poziom hałasu, jednak mieszkańcy twierdzą, że lotnisko poczyniło „zerowy postęp” w ograniczaniu emisji nawet po przejściu z małych prywatnych samolotów na ruch komercyjny i jest obecnie całodobowym węzłem eVTOL.
Grupa wyraża również ostrożność co do ambicji Archera w zakresie sztucznej inteligencji, wskazując na badania akademickie pokazujące, że obecne systemy uczenia maszynowego w lotnictwie nadal nie radzą sobie z nietypowymi sytuacjami i brakuje im formalnych gwarancji bezpieczeństwa.
Niezależnie od ich rozumowania, obietnicy środków czyszczących, przyszłości Taksówka powietrznaHawthorne jest wykorzystywane jako miejsce testów na żywo bez wyraźnych zabezpieczeń, zaktualizowanych federalnych przepisów dotyczących hałasu ani żadnych poważnych planów rekompensat dla rodzin, jeśli ciągły ruch eVTOL powoduje, że ich domy są zbyt głośne, aby w nich mieszkać.
Debiut pierwszego w Chinach masowo produkowanego latającego samochodu
Jak Archer Aviation finansuje rozwój i rozszerza swój program taksówek powietrznych
Oprócz wiadomości z lotniska Archer poinformował o dużej dynamice finansowej. Firma pozyskała dodatkowe 650 milionów dolarów w kapitale własnym, zwiększając swoją całkowitą płynność do ponad 2 miliardów dolarów. Samolot Midnight firmy osiągnął także nowe kamienie milowe w lotach, w tym lot na dystansie 55 mil z prędkością 200 km/h i wzniesienie się na wysokość ponad 3000 metrów.
Archer rozszerzył swój globalny zasięg technologiczny. Zakończyła przejęcie portfela patentów Lilium, zwiększając całkowitą własność intelektualną Archera do ponad 1000 aktywów na całym świecie. Patenty te obejmują wentylatory kanałowe, systemy wysokiego napięcia, sterowanie lotem i inne kluczowe technologie.
Trwa także ekspansja międzynarodowa. Archer rozpoczął loty testowe i demonstracyjne w Zjednoczonych Emiratach Arabskich oraz nawiązał nowe partnerstwa z Korean Air i spółkami joint venture z Japan Airlines i Sumitomo w Osace i Tokio.

Lotnisko będzie służyć jako poligon doświadczalny dla systemów lotniczych AI nowej generacji, zaprojektowanych z myślą o bezpieczniejszym zarządzaniu ruchliwą przestrzenią powietrzną. (Lotnictwo Łuczników)
Co to oznacza dla Ciebie?
Kontrakt Archera na lotnisko na to wskazuje Zbliża się taksówka powietrzna Do codziennego użytku. Zmiana ta może oznaczać krótsze podróże po głównych miastach przy ułamku dzisiejszego czasu podróży. Może także sprowadzić do pobliskich obszarów cichsze samoloty niż helikoptery.
Jeśli certyfikacja zostanie przyznana, dla mieszkańców Los Angeles lotnisko Hawthorne może stać się centralnym punktem szybkiej podróży z punktu do punktu. LA28 Odwiedzający ważne wydarzenia, takie jak igrzyska olimpijskie, mogą uznać taksówki powietrzne za wygodniejszą alternatywę dla zakorkowanych autostrad.
Firmy mogą zyskać nowe możliwości szybszego transportu w całym regionie. To posunięcie sygnalizuje więcej inwestycji i miejsc pracy w zaawansowanym lotnictwie, automatyzacji i ekologicznych podróżach elektrycznych.
Rozwiąż mój quiz: Jak bezpieczne jest Twoje bezpieczeństwo w Internecie?
Myślisz, że Twoje urządzenie i dane są naprawdę bezpieczne? Weź udział w tym krótkim quizie, aby sprawdzić, jakie są Twoje nawyki cyfrowe. Od haseł po ustawienia Wi-Fi — otrzymasz spersonalizowane zestawienie tego, co robisz dobrze, a co wymaga poprawy. Weź udział w moim quizie tutaj: Cyberguy.com.
Kliknij tutaj, aby pobrać aplikację Fox News
Oryginalny sposób na wózek
Przejęcie lotniska Hawthorne przez firmę Archer stanowi kamień milowy w wyścigu o zbudowanie prawdziwej sieci taksówek powietrznych, zapewniając firmie samoloty, fundusze i doskonałą lokalizację niezbędną do rozwoju branży. Skupienie się na operacjach opartych na sztucznej inteligencji pokazuje, jak autonomiczne lotnictwo może wkrótce odegrać znacznie większą rolę w życiu codziennym, mimo że organy regulacyjne wciąż pracują nad tym, jak bezpiecznie zintegrować te samoloty z zatłoczonymi miastami. Jednocześnie to posunięcie już wywołuje reakcję sąsiadów, którzy obawiają się większego hałasu, zagrożeń dla bezpieczeństwa i stania się poligonem doświadczalnym dla samolotów sterowanych przez sztuczną inteligencję. Jeśli Archerowi uda się pozyskać organy regulacyjne, inwestorów i społeczności żyjące poza linią ogrodzenia, to posunięcie może sprawić, że przyszłość lotów miejskich stanie się bliższa, na dobre lub na złe.
Jeśli do 2028 r. taksówki powietrzne staną się realną opcją w Los Angeles, czy wypróbowałbyś taksówkę do codziennych dojazdów do pracy, czy raczej pozostałby na ziemi? Napisz do nas i daj nam znać Cyberguy.com.
Zarejestruj się, aby otrzymać mój darmowy raport CyberGuy
Otrzymuj moje najlepsze wskazówki techniczne, pilne alerty dotyczące bezpieczeństwa i ekskluzywne oferty prosto do swojej skrzynki odbiorczej. Dodatkowo otrzymasz natychmiastowy dostęp do mojego Przewodnika po przetrwaniu w oszustwie — bezpłatnie, jeśli dołączysz do mnie CYBERGUY.COM Biuletyn
Prawa autorskie 2025 CyberGuy.com. Wszelkie prawa zastrzeżone


















