Gdy zbliża się Diwali, Bollywood przygotowuje się do kinowej rozgrywki, jak nigdy dotąd. Długo oczekiwane wydanie Znowu Singham I Przez pomyłkę 3 Przemysł filmowy w języku hindi wywołał zamieszanie, a oba zwiastuny wskazywały na potencjał przeboju kinowego. Znawcy branży już przewidują, że zbiory kasowe wzrosną do około 1000 crore rupii.
Właściciele kin znajdują się jednak pod coraz większą presją ze strony dystrybutorów, którzy nalegają na wydłużenie czasu wyświetlania i większej powierzchni ekranowej w przypadku tych hitów kinowych. Jak donosi „The Telegraph”, teatry, od tętniących życiem miast metra po mniejsze rynki drugiego i trzeciego poziomu, domagają się tego festiwalowego pojedynku o wysoką stawkę. Czasy gospodarcze.
Kina jednosalowe stoją przed trudnym wyborem
W raporcie zacytowano Anila Bohrę, właściciela Theatre City Light w Palanpur w stanie Gujarat, który powiedział, że właściciele kin jednosalowych znajdują się w tarapatach, próbując przydzielić godziny seansów pomiędzy dwoma najbardziej oczekiwanymi premierami Diwali. Znowu Singham I Przez pomyłkę 3.
Jednoczesna premiera tych filmów mogła zmniejszyć ich potencjał kasowy, a filmy mogłyby osiągnąć lepsze wyniki, gdyby były emitowane w różnych terminach, stwierdził Bohra.
W raporcie zacytowano Brijesha Tandona, wystawcę filmowego z regionów Delhi i Uttar Pradesh, który powiedział, że oba filmy staną się ogromnymi hitami kasowymi, ale zderzenia można było uniknąć.
Według raportu Ficci-EY Media and Entertainment Report 2024 w Indiach znajduje się łącznie 9742 ekrany kinowe, z czego większość stanowią kina jednosalowe, natomiast multipleksy stanowią około 25–26 proc.
Siła dystrybucji w sporcie
Znowu Singham Dystrybucją zajmuje się PVR Inox Pictures, oddział dystrybucyjny giganta multipleksu PVR Inox, który obsługuje 1747 ekranów w całym kraju. Tymczasem, Przez pomyłkę 3 Dystrybucją zajmuje się doświadczony dystrybutor, firma AA Films, której właścicielem jest Anil Thadani, znana z ogólnoindyjskich sukcesów.
W raporcie zacytowano znawców branży, którzy twierdzili, że multipleksy posiadające pięć lub więcej sal kinowych z łatwością pomieszczą oba filmy, chroniąc je przed poważnymi stratami. Prawdziwą presję wywierają jednak właściciele kin jednosalowych, którzy odczuwają gorąco ze strony dystrybutorów obu filmów, czekających na więcej godzin seansów.
W raporcie zacytowano wypowiedź niezależnego dystrybutora filmów i analityka handlowego Shamindera Malika, który powiedział: „Wystawcy nie mogą sobie pozwolić na przeszkadzanie dystrybutorom któregokolwiek filmu. Znowu Singham Mając do dyspozycji wielkie gwiazdy i wielkie studio, nie można lekceważyć Anila Thadaniego, który dostarcza. Przez pomyłkę 3. Ma długoletnie doświadczenie, markę i pozycję w branży.
Analitycy handlowi zwracają również uwagę, że czas emisji obu filmów może mieć wpływ na liczbę wyświetleń każdego filmu. z Znowu Singham Bieganie prawie trzy godziny i Przez pomyłkę 3 W ciągu około dwóch godzin i 40 minut wystawcy muszą podjąć strategiczne decyzje. Ponieważ jednak na przyszły miesiąc nie zaplanowano żadnych innych dużych premier, oczekuje się, że oba filmy będą miały silną pozycję w kasie, jeśli weekend otwarcia dostarczy oczekiwanych fajerwerków.
Pierwsza publikacja: 12 października 2024 | 10:20 JEST