Eli Lilly & Co

W czerwcu firma zamieściła całostronicową reklamę w kilku krajowych publikacjach skierowanych do dynamicznie rozwijającego się rynku. Zdjęcie: Bloomberg

Madison Mueller i Ike Swetlitz

Eli Lilly & Co. Osoby, które zabrały kopie jej niezwykle popularnego leku na odchudzanie, proszą firmę o udostępnienie ich dokumentacji medycznej ze względów bezpieczeństwa. Jest to posunięcie podejmowane w związku z budowaniem argumentów przeciwko firmom sprzedającym ten złożony lek.

Apteki złożone korzystały z przepisu prawnego, który pozwalał im na produkcję podróbek Lilly’s Zepbound i Mounjaro w przypadku niedoborów. Chociaż Lilly kwestionowała jakość tych produktów, a niektóre inspekcje stanowe wykazały niepokojące praktyki, apteki twierdzą, że przestrzegają prawa i pomagają Amerykanom uzyskać potrzebne leki.

„Niedawno dowiedzieliśmy się, że wziąłeś jeden z naszych produktów z apteki” – napisała Lilly w liście, do którego dotarł Bloomberg News. „Bylibyśmy wdzięczni, gdyby wypełnili Państwo załączony formularz i podpisali upoważnienie do udostępnienia informacji medycznych, abyśmy mogli uzyskać więcej szczegółów na temat Pana doświadczenia od lekarza prowadzącego”.

Rzecznik Lilly potwierdził ten list, twierdząc, że stanowi on część ciągłych wysiłków firmy mających na celu monitorowanie i ocenę bezpieczeństwa leków. Czasami kontaktuje się z osobami, które wcześniej kontaktowały się z firmą – powiedziała rzeczniczka, nie podając żadnych dodatkowych szczegółów.

Lilly i rywal Novo Nordisk A/S, który również ma mniejszą podaż leku, podjęli szereg działań przeciwko uzdrowiskom medycznym, lekarzom i aptekom, które sprzedają lub promują naśladowcze wersje swoich produktów. Wiele aptek i firm zajmujących się telezdrowiem w dalszym ciągu oferuje te leki, opierając się na przepisach federalnych, które pozwalają na sporządzanie takich leków w okresach małej podaży.

zszokowany

„Jestem przerażony, że Lilly stara się o poufną dokumentację medyczną pacjentów, aby zbudować argumenty przeciwko terapii przynoszącej korzyści tym pacjentom, podczas gdy własne leki Lilly nie są dla nich dostępne” – powiedział Scott Brunner, dyrektor generalny Alliance for Pharmacy Compounding, branży farmaceutycznej grupa handlowa.

List jest najnowszym sygnałem, że nasiliła się walka pomiędzy producentami markowych leków a firmami produkującymi i sprzedającymi ich wersje złożone. Bankowcy twierdzą, że leki odchudzające mogą przynieść farmacji aż 1 miliard dolarów.

Dyrektor generalny Lilly, Dave Ricks, nie wycofuje się z walki.

Producenci mieszanek używają „obcych składników, które nie zostały sprawdzone, niezatwierdzone oraz o nieznanej jakości i czystości” – powiedział Ricks w wywiadzie, nie przedstawiając dokumentacji potwierdzającej te twierdzenia. „Dążymy do tego za pomocą naszych narzędzi prawnych, wysyłamy listy do ludzi i grozimy im. Możemy rzucić wyzwanie lekarzom, którzy przepisują.”

Agencja ds. Żywności i Leków stwierdziła ciągły niedobór leku Lilly’s według stanu na grudzień 2022 r. W ostatnim czasie poprawia się podaż leków. Ricks wyraził nadzieję, że wkrótce oficjalnie uzupełnią niedobory i uważa, że ​​w międzyczasie FDA powinna zrobić więcej, aby powstrzymać rozprzestrzenianie się terapii złożonych.

Wojna reklamowa

Lilly kontaktuje się z nią na różne sposoby. W czerwcu firma zamieściła całostronicową reklamę w kilku publikacjach krajowych, której celem była rozwój rynku: „Opracowujemy lek na otyłość. Ale chcę mieć pewność, że bierzesz oryginalny produkt” – głosi reklama.

Na początku tego tygodnia firma Noom Inc., zajmująca się telezdrowiem, odpowiedziała własną reklamą, „kwestionując niedawne komentarze Lilly na temat leków złożonych” – powiedziała rzeczniczka.

Apteki złożone twierdzą, że wytwarzają leki wysokiej jakości, korzystając z oryginalnych składników pochodzących od legalnych dostawców i odgrywają ważną rolę w dostarczaniu leków, gdy brakuje wersji zatwierdzonych przez FDA.

Pierwsza publikacja: 20 września 2024 | 9:10 JEST

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj