)
Indie okazały się stabilnym rynkiem dla DNV, stwierdził, dodając, że rząd Indii podkreślił swoje dążenie do znalezienia się w pierwszej dziesiątce krajów zajmujących się przemysłem stoczniowym do roku 2030 i w pierwszej piątce do roku 2047.
Indie mają „wielki potencjał”, aby stać się ośrodkiem ekologicznego przemysłu stoczniowego, przy silnym skupieniu się rządu na paliwach alternatywnych i energii odnawialnej, stwierdził w środę ekspert ds. przemysłu morskiego.
Trwa modernizacja i modernizacja indyjskich stoczni, podczas gdy starsze stocznie są oceniane pod kątem ponownego otwarcia i zwiększenia mocy produkcyjnych w celu budowy ekologicznych statków ze względu na silny wzrost globalnego popytu, powiedziała Cristina Sange de Santa Maria, dyrektor regionalna na Azję Południowo-Wschodnią, Pacific Maritime & Maritime w DNV, norweskim dostawcy usług testowania, certyfikacji i doradztwa technicznego.
Kliknij tutaj, aby połączyć się z nami na WhatsApp
„Widzimy, że Indie wyłaniają się jako centrum ekologicznego przemysłu stoczniowego, napędzane silnym naciskiem rządu na paliwa alternatywne i energię odnawialną, taką jak biopaliwa i energia wiatrowa” – powiedział weteran branży.
Rząd Indii zachęca do inwestycji i transferu technologii ze stoczni japońskich i koreańskich w celu tworzenia klastrów zajmujących się budową i naprawą statków w kraju. Dzieje się tak w czasie, gdy większość tradycyjnych azjatyckich stoczni jest w pełni obsadzona, ponieważ zapotrzebowanie na ekologiczne zasoby morskie wzrasta przed etapową eliminacją emisji gazów cieplarnianych do 2050 r., określoną przez Międzynarodową Organizację Morską (IMO).
„Armatorzy inwestują również w nowe, przyjazne dla środowiska aktywa i szukają konkurencyjnej cenowo powierzchni stoczniowej” – stwierdził Santa Maria, dzieląc się swoją lekturą na temat ogólnego planu dekarbonizacji w Indiach i roli DNV.
DNV działa w ponad 100 krajach, posiadając sieć morską składającą się z ponad 3400 specjalistów na całym świecie, w tym w Indiach.
Według Santa Marii DNV opublikowało w 2023 r. białą księgę zatytułowaną „Indyjski program ekologicznej żeglugi przybrzeżnej”, w której zbadano potencjał Indii w zakresie zapewnienia zrównoważonej przyszłości swojemu przemysłowi morskiemu.
Dokument zamówiony przez Konsulat Generalny Królestwa Norwegii w Bombaju przedstawia wgląd w możliwości i zalecenia dotyczące tego, w jaki sposób żegluga przybrzeżna może zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych w Indiach i ułatwić przejście na ekologiczną żeglugę, w oparciu o pozytywne doświadczenia norweskiego programu zielonej żeglugi.
Niedawno podpisane porozumienie z Mumbai Port Sustainability Foundation nadało DNV większą rolę w pracach nad dekarbonizacją, które zapewnią światowej klasy obiekt do wspierania ekologicznych statków przybywających do Indii, powiedział.
Porozumienie „stanowi ważny krok w rozwoju i modernizacji infrastruktury portowej w celu wsparcia przejścia na czyste źródła energii” – stwierdził.
Trwa także modernizacja indyjskiej infrastruktury portowej dla statków pomocniczych działających w modelach hybrydowych z dostępem do ekologicznego paliwa żeglugowego i paliw alternatywnych. Jest to jednak długoterminowy plan rozwoju energetyki, który ma zostać rozpoczęty w ciągu najbliższych lat.
Rząd Indii podkreślił pilną potrzebę znalezienia się wśród 10 największych krajów w branży stoczniowej do 2030 r. i w pierwszej piątce do 2047 r., dodał, dodając, że Indie stały się stabilnym rynkiem dla DNV.
DNV rozszerzyło także swoją jednostkę doradztwa morskiego w Indiach, aby zapewnić lokalnym klientom większy dostęp do globalnej puli specjalistycznej wiedzy w zakresie doradztwa morskiego. Obejmuje usługi wsparcia związane z dekarbonizacją, cyfryzacją, doradztwem w zakresie bezpieczeństwa, zarządzaniem ryzykiem i compliance, a także ESG (Environmental, Social and Governance).
Rok temu DNV na poziomie grupy utworzyło w Pune globalne centrum usług wspólnych obejmujące HR, IT i finanse, którego biura morskie działają w głównych miastach Bombaju, Cochin, Vizag, Kandla i Chennai.
Liczba pracowników DNV w Indiach wzrosła wykładniczo, z 350 pracowników cztery lata temu do ponad 900 pracowników obecnie. Grupa oceni także dalszą ekspansję na terenie Indii w celu wspierania nowych transakcji i przedsiębiorstw, powiedział.
„Oczekujemy również wzrostu na nowych rynkach technologii morskich, które nie zostały jeszcze wdrożone w Indiach. Dzięki 160-letniemu doświadczeniu DNV jako zaufanego partnera przemysłu morskiego, jesteśmy dobrze przygotowani, aby pomóc indyjskiemu przemysłowi żeglugowemu w rozwoju. Jego zero netto cel na rok 2047 i perspektywę „Gining”” – stwierdziła Santa Maria.
(Jedynie nagłówek i obraz tego raportu mogły zostać przerobione przez pracowników Działu Standardów Biznesowych; reszta treści jest generowana automatycznie z syndykowanego źródła danych.)
Pierwsza publikacja: 02 października 2024 | 11:59 JEST


















