Zajęcia coachingowe, coaching IAS, czesne

Instytut Coachingu | Reprezentatywny obraz

Krajowa infolinia konsumencka (NCH) zapewniła studentom i kandydatom przystępującym do różnych egzaminów konkurencyjnych możliwość zwrotu kwoty 1 crore rupii, w tym UPSC Civil Services i IIT Entrance, podał w niedzielę rząd.

Zwrot środków został zrealizowany na etapie przedprocesowym, po interwencji Ministerstwa Spraw Konsumenckich po tym, jak studenci z całego kraju złożyli skargi na centra coachingowe oferujące zajęcia do różnych egzaminów konkursowych.

„To posunięcie potwierdza nasze zaangażowanie w zapewnienie, aby instytucje coachingowe przestrzegały uczciwych praktyk i szanowały prawa konsumentów” – powiedziała sekretarz ds. konsumentów Nidhi Khare.

W oficjalnym oświadczeniu stwierdzono, że po otrzymaniu licznych skarg dotyczących niewłaściwych praktyk ze strony ośrodków coachingowych, w szczególności odmowy zwrotu opłat wpisowych, NCH podjęła próbę zajęcia się tymi skargami w trybie misji.

NCH ​​otrzymało 16 276 skarg od studentów w latach 2023–2024 w porównaniu do 5 351 w latach 2022–2023 i 4815 w latach 2021–2022. Tylko w 2024 r. 6980 studentów zwróciło się do NCH na etapie poprzedzającym postępowanie sądowe, aby szybko rozpatrzyć swoje skargi.

Reklamacje obejmują niespełnione obietnice, nieodpowiednie standardy nauczania i nagłe odwołanie kursów.

Ministerstwo przytoczyło historie sukcesu, w tym studenta z Bengaluru, który otrzymał zwrot pieniędzy w wysokości 3,5 lakh rupii, oraz studenta z Gujarat, któremu po interwencji NCH przyznano zwrot w wysokości 8,36 lakh rupii.

Studenci mogą zgłaszać swoje skargi dzwoniąc pod bezpłatny numer 1915 lub za pośrednictwem portalu www.consumerhelpline.gov.in.

Organ regulacyjny ds. ochrony konsumentów CCPA podjął działania przeciwko wprowadzającej w błąd reklamie i nieuczciwym praktykom handlowym w sektorze coachingu, nakładając kary na kilka ośrodków coachingu.

Ministerstwo poleciło ośrodkom coachingu przyjęcie podejścia bardziej skoncentrowanego na studencie i zapewnienie przejrzystości ofert kursów i standardów jakości.

Inicjatywa ta jest zgodna z zaleceniami NITI Aayog dotyczącymi usprawnienia procesów rozstrzygania sporów i wzmocnienia platform przedsądowych w celu szybkiego rozpatrywania skarg we wszystkich sektorach.

(Jedynie nagłówek i obraz tego raportu mogły zostać przerobione przez pracowników Działu Standardów Biznesowych; reszta treści jest generowana automatycznie z syndykowanego źródła danych.)

Pierwsza publikacja: 22 września 2024 | 17:51 JEST

Source link