Autorzy: Siddharth Philip i Albertina Torsoli

Linie lotnicze łączące Europę z Bliskim Wschodem i Azją Południową są zmuszone latać bardziej okrężnymi trasami, wykorzystując przestrzeń powietrzną Egiptu i Arabii Saudyjskiej, ponieważ eskalacja konfliktu na Bliskim Wschodzie odcięła trasy wielu przewoźnikom do Iranu i Iraku.

Kliknij tutaj, aby połączyć się z nami na WhatsApp

British Airways, Emirates, Deutsche Lufthansa i inne linie lotnicze rozpoczęły wycofywanie usług z irackiej przestrzeni powietrznej w Wielkiej Brytanii 1 października około godziny 17:30, po tym, jak izraelskie siły zbrojne IDF poinformowały, że rakiety z Iranu zostały wystrzelone w kierunku kraju. Wielu przewoźników przeniosło się na loty nad Arabią Saudyjską i Półwyspem Synaj, na podstawie odtwarzania tras lotów w witrynie śledzenia FlightRadar24.

Holenderski przewoźnik KLM powiedział również, że zmienił trasę niektórych swoich lotów i omijał przestrzeń powietrzną nad Iranem, Irakiem i Jordanią. W środę rano większość linii lotniczych omijała iracką przestrzeń powietrzną, choć niektóre loty Emirates do USA nadal odbywały się nad Iranem.

Większa liczba lotów okrężnych wydłuża czas lotu i koszty paliwa dla linii lotniczych oraz komplikuje rozkłady lotów, które zależą od tego, czy samolot znajdzie się we właściwym miejscu o właściwym czasie.

Linie lotnicze w Europie, Stanach Zjednoczonych i Kanadzie już borykają się z kosztownymi trasami w ramach zakazanej rosyjskiej przestrzeni powietrznej w przypadku lotów do Azji, co zmusza je do ograniczenia usług do Chin, ponieważ ich lokalni rywale mogą obsługiwać krótsze i bardziej bezpośrednie loty.

-Wspomagana przez Kate Duffy.

©2024 Bloomberg LP

Pierwsza publikacja: 02 października 2024 | 23:34 JEST

Source link