)
Historia metra w Tokio sięga założenia Tokyo Underground Railway Company w 1920 roku (Zdjęcie: Shutterstock)
Metro w Tokio ustaliło przedział cenowy w pierwszej ofercie publicznej od 1100 do 1200 jenów za akcję, wobec wstępnych szacunków na poziomie 1100 jenów, jak wynika z poniedziałkowego zgłoszenia regulacyjnego.
Najwyżej notowana spółka Tokyo Metro, jeden z dwóch operatorów metra w stolicy Japonii, pozyska 349 miliardów jenów (2,35 miliarda dolarów) w ramach największej oferty publicznej w Japonii od sześciu lat.
Kliknij tutaj, aby połączyć się z nami na WhatsApp
Ostateczna cena IPO operatora metra, którego właścicielem jest Tokio i rządy krajowe, zostanie podjęta w październiku
15 przed notowaniem na giełdzie w Tokio 23 października.
W innym miejscu japońskiej oferty publicznej spółka Rigaku, producent narzędzi do badań rentgenowskich, wspierany przez firmę Carlyle Group zajmującą się wykupami, planuje w tym miesiącu wejść na giełdę.
Jak poinformował w zeszłym miesiącu Reuters, producent chipów Kioxia, wspierany przez Bain Capital, porzucił plany IPO w październiku.
Na początku sierpnia japońska giełda odnotowała historyczny spadek, co nie było zaskoczeniem, napędzany rosnącymi stopami procentowymi i obawami przed recesją w USA, po czym odzyskał siły. Indeks benchmarkowy wzrósł w tym roku już o prawie 18%.
Historia metra w Tokio sięga założenia Tokijskiej Spółki Podziemnej w 1920 roku.
Siedem lat później otwarto pierwszą w Japonii linię metra pomiędzy dzielnicami Asakusa i Ueno w Tokio.
(Tylko nagłówek i obrazy w tym raporcie zostały przerobione przez pracowników Business Standards; reszta treści została automatycznie wygenerowana z syndykowanego źródła danych).
Pierwsza publikacja: 07 października 2024 | 13:37 JEST