Z nowego badania wynika, że szybsze platformy handlowe szybko zmieniają zachowania kupujących w Internecie.
Według raportu Shopper Trends 2024 firmy badawczej NIQ, około 31 procent indyjskich klientów miejskich korzysta obecnie z handlu ekspresowego w celu zaspokojenia swoich podstawowych potrzeb spożywczych, a 39 procent korzysta z niego w celu uzupełnienia zakupów.
Wśród popularnych kategorii 42 procent kupujących używa fast foodów do jedzenia, a 45 procent do słonych potraw.
Jak wynika z raportu, kupujący coraz częściej korzystają z platform internetowych nie tylko do robienia zakupów, ale także do dokonywania comiesięcznych zakupów.
Platformy handlu elektronicznego stają się również coraz popularniejsze w przypadku podstawowych artykułów spożywczych – dodało, że 60 procent kupujących w Indiach w ramach zakupów korzysta z platform internetowych.
Według raportu częstotliwość zakupów w różnych kanałach wzrosła wraz z częstymi wizytami zarówno na nowoczesnych platformach handlowych, jak i internetowych.
W raporcie odnotowuje się wzrost liczby wizyt w sklepach spożywczych w związku z większymi zakupami – w 2024 r. 32% indyjskich klientów robi zakupy co tydzień w porównaniu z zaledwie 12% w 2023 r., a w przypadku zakupów uzupełniających – 24% w porównaniu z 18% w 2023 r.
W badaniu przeprowadzono wywiady z ponad 4500 konsumentami z głównych indyjskich miast, takich jak Delhi, Gurugram, Noida, Bombaj, Bengaluru i Chennai, aby zbadać zwyczaje zakupowe osób w wieku 18–65 lat, które kupują artykuły spożywcze w hipermarketach, supermarketach i sklepach internetowych.
„Dzisiejsi kupujący są bardziej wymagający, świadomi cen i niezależni od kanału sprzedaży niż kiedykolwiek wcześniej. Gwałtowne podwojenie wykorzystania handlu wskazuje na pilną potrzebę, aby marki FMCG potraktowały priorytetowo wygodę i szybkość, a jednocześnie zajęły się postrzeganiem wartości” – powiedział Mitesh Dabrai, dyrektor wykonawczy ds. badań konsumenckich i marketingowych w NIQ w Indiach.
„Rosnące zainteresowanie markami własnymi premium – 67 procent kupujących szuka takich opcji, stwarza dla marek wyjątkową okazję do ulepszenia swojej oferty. Liderzy branży FMCG muszą zwrócić się ku innowacjom i strategiom wielokanałowym, aby zachować konkurencyjność i sprostać zmieniającym się oczekiwaniom współczesnych klientów” – dodał Dabrai.
W ciągu ostatnich kilku kwartałów firmy z branży dóbr szybkozbywalnych (FMCG) uznały szybki handel za motor wzrostu.
Po ogłoszeniu wyników za czerwcowy kwartał prezes i dyrektor zarządzający Nestlé India, Suresh Narayanan, powiedział, że szybki handel stanowi 2,1 procent całkowitej sprzedaży e-commerce, dodając, że jest to najszybciej rozwijający się segment e-commerce i szybszy niż tradycyjni gracze.
Indyjski major FMCG, Dabur, również zasugerował rozwój dywizji na dorocznym walnym zgromadzeniu, które odbyło się w sierpniu tego roku.
„Quick Commerce zmienił reguły gry zarówno dla branży, jak i dla nas Quick Commerce urosło o prawie 100 procent i już generuje 25–30 procent naszych przychodów z handlu elektronicznego” – powiedziała na spotkaniu dyrektor finansowa firmy Dabur, Ankush Jain.
Pierwsza publikacja: 24 września 2024 | 18:49 JEST