PVR Inox, największy indyjski wystawca filmowy, liczy na oczekiwany sukces swojego wielogwiazdkowego programu, w tym Singham Again, Bhul Bhulaiya 3 i Pushpa 2: The Rule (z Allu Arjunem w pięciu językach). Aby przywrócić rentowność.
„Myślę, że w przyszłości, biorąc pod uwagę poprawę liczby widzów i bardzo silną ofertę filmów w sezonie festiwalowym i czwartym kwartale, spodziewamy się znacznej poprawy oglądalności i obłożenia, co będzie miało pozytywny wpływ na rentowność” – powiedział Gaurav Sharma, dyrektor Business Standard z dyrektorem finansowym PVR Inox w rozmowie kwalifikacyjnej.
Sieć multipleksów odnotowała skonsolidowaną stratę netto w wysokości 11,8 crore rupii za kwartał zakończony we wrześniu w porównaniu z zyskiem netto w wysokości 166,3 crore rupii w tym samym kwartale ubiegłego roku. Strata netto spółki w kwartale kwiecień-czerwiec wyniosła 179 crore rupii.
Skonsolidowane przychody firmy z działalności operacyjnej spadły o prawie 19 procent do 1622,1 crore rupii, w porównaniu z 1999,9 crore rupii w tym samym kwartale ubiegłego roku.
„W zeszłym tygodniu Vicky Vidya Ka Oh Wala Video i Jigra Cinema osiągnęły dobre wyniki” – powiedział Sanjeev Kumar, dyrektor wykonawczy PVR Inox podczas rozmowy telefonicznej dotyczącej wyników finansowych.
Firma spodziewa się, że w bieżącym kwartale wyemituje więcej hollywoodzkich filmów niż w 2023 i 2025 r., ponieważ ubiegłoroczne premiery w Hollywood zostały zakłócone przez strajk Writers Guild of America. Według dyrektorów rozmawiających z analitykami o wynikach finansowych, firma spodziewa się, że hity kinowe powrócą w przyszłym roku.
Wcześniej firma ogłosiła, że reedycje filmów staną się główną częścią jej modelu biznesowego, co stanowiło około 6 procent przychodów spółki w drugim kwartale.
„Jesteśmy optymistami, że drugie półrocze (2 półrocze) będzie znacznie mocniejsze niż pierwsze, a wolne przepływy pieniężne wygenerowane z działalności w II półroczu zostaną wykorzystane do dalszej redukcji poziomu zadłużenia spółki. Strategia krótko- i średnioterminowa polega na znacznym obniżeniu ogólnego poziomu zadłużenia” – dodał Sharma.
W zeszłym kwartale spółka zmniejszyła swoje zadłużenie netto o 140,9 crore rupii, zwiększając zadłużenie netto do 1153,1 crore rupii na koniec września.
Sukces Stree 2, który stał się najbardziej dochodowym filmem w języku hindi, jest znaczący dla wyników PVR Inox w kwartale lipiec-wrzesień.
„Stree 2 zarobiła w całych Indiach około 713 crore rupii, z czego około 278 crore rupii przypisano PVR Inox. Jest to znaczny odsetek, wynoszący około 39 procent” – powiedział Sharma.
PVR Inox Pictures była także dystrybutorem filmów Stree 2, co przyczyniło się do 78-procentowego wzrostu przychodów z segmentu produkcji i dystrybucji filmów, które osiągnęły 108,5 crore rupii.
Inne filmy, takie jak Kalki 2898 AD oraz Deadpool i Wolverine, również miały duży udział w całkowitych zarobkach, dodał Sharma.
Firma planuje dodać 110–120 ekranów w tym roku finansowym (2024–25/25), mając już 71 ekranów. W drugim półroczu 2025 r. planuje zamknąć 30–35 kin o niskiej rentowności, zlokalizowanych głównie w centrach handlowych o słabych wynikach, wyjaśnił Sharma.
Obecnie całkowite portfolio ekranów spółki obejmuje 1747 sal kinowych w 356 salach kinowych w 111 miastach w Indiach i na Sri Lance, jak podała spółka w ogłoszeniu wyników.
Pierwsza publikacja: 15 października 2024 | 22:20 JEST