Krajowa firma FMCG Dabur India Ltd poinformowała we wtorek, że w drugim kwartale będzie to miało wpływ na jej rentowność pomimo niewielkiej poprawy trendów popytu ze względu na niższą początkową sprzedaż związaną z ulewnymi deszczami i powodziami w niektórych częściach Indii, które wpływają na wydatki poza domem i adopcję konsumentów.
W kwartalnej aktualizacji dotyczącej akcji spółka Dabur India podała, że spodziewa się średniojednocyfrowego spadku skonsolidowanych przychodów w drugim kwartale ze względu na zmiany w stanie zapasów dystrybutorów w kanale handlu ogólnego (GT).
Kliknij tutaj, aby połączyć się z nami na WhatsApp
„Chociaż trendy w zakresie popytu uległy pewnej poprawie, ulewne deszcze i powodzie w różnych częściach kraju wpłynęły na wydatki poza domem i adopcję konsumentów w drugim kwartale roku budżetowego 25. W związku z tym zaobserwowaliśmy pewien wpływ na naszą działalność, szczególnie w segmencie napojów, – stwierdziła firma.
Dabur India stwierdziło, że zorganizowane kanały, takie jak handel nowoczesny (MT), handel elektroniczny i handel szybki, odnotowały „proporcjonalnie wyższy wzrost” w ciągu ostatnich kilku kwartałów, co skutkowało zwiększonym poziomem zapasów w handlu ogólnym (GT), co wpłynęło na zwrot z inwestycji dystrybutorów ( ROI).
„Firma podjęła ważną strategiczną decyzję o skorygowaniu zapasów dystrybutorów w kanale GT i poprawie ich ROI. Ten proaktywny krok, prowadzący do tymczasowego spadku, jest niezbędny dla długoterminowej kondycji i zdrowego rozsądku naszej firmy” – stwierdzono. .
Dabur stwierdził, że w związku z tą rewizją „oczekuje się, że spółka odnotuje średniojednocyfrowy spadek skonsolidowanych przychodów w tym kwartale”.
Chociaż korekta nastąpiła w biznesie indyjskim, oczekuje się, że biznes międzynarodowy odnotuje „dwucyfrowy stały wzrost kursu waluty” – podała spółka.
Dodała, że dział Badsha Masala w dalszym ciągu radzi sobie dobrze, odnotowując dwucyfrowy wzrost w ciągu kwartału.
W drugim kwartale Dabur podał, że w dalszym ciągu inwestuje w swoje marki oraz w reklamę i promocję.
Jednakże „niższa początkowa sprzedaż będzie miała wpływ na naszą rentowność w tym kwartale, a marża operacyjna w tym kwartale ma spaść do średniego i wysokiego poziomu z powodu ciągłych inwestycji w markę” – dodał.
„To tymczasowe działanie naprawcze jest niezbędnym krokiem w celu wzmocnienia kanału GT oraz zwiększenia naszej wydajności i postępu” – stwierdziła firma.
Ponadto Dabur oświadczył, że będzie nadal agresywnie inwestować w inicjatywy marketingowe i medialne, budując infrastrukturę dystrybucyjną i ulepszając swoje możliwości zaplecza.
„Dzięki usprawnieniu kanału GT i silnej dynamice wzrostu w kanałach alternatywnych spodziewamy się ożywienia wzrostu przychodów od października 2024 r.” – podała spółka.
(Jedynie nagłówek i obraz tego raportu mogły zostać przerobione przez pracowników Działu Standardów Biznesowych; reszta treści jest generowana automatycznie z syndykowanego źródła danych.)
Pierwsza publikacja: 01 października 2024 | 20:29 JEST