OYO, pokoje Oyo, aplikacja Oyo, logo Oyo

Od chwili wprowadzenia na rynek w tym regionie w 2019 r. firma OYO stale zwiększa swój zasięg w USA.

Oravel Stays, spółka matka globalnej firmy OYO zajmującej się technologią turystyczną, ogłosiła w sobotę, że zgodziła się przejąć G6 Hospitality, wiodącego franczyzodawcę hoteli ekonomicznych i spółkę-matkę marek Motel 6 i Studio 6, od Blackstone Real Estate za 525 milionów dolarów. We wszystkich transakcjach gotówkowych.

Od momentu rozpoczęcia działalności w regionie w 2019 r. firma OYO stale zwiększa swój zasięg w USA i obecnie prowadzi ponad 320 hoteli w 35 stanach.

W 2023 r. OYO dodało do swojego portfolio w USA około 100 hoteli, a w 2024 r. planuje dodać jeszcze 250 hoteli.

Sieć franczyzowa Motelu 6 generuje przychody brutto z pokoi w wysokości 1,7 miliarda dolarów, tworząc solidną bazę opłat i przepływ środków pieniężnych dla G6. OYO wykorzysta swój pakiet technologii, a także globalną sieć dystrybucji i wiedzę marketingową, aby jeszcze bardziej wzmocnić marki Motel 6 i Studio 6 oraz zapewnić dalszy wzrost finansowy – oznajmiła spółka.

„To przejęcie jest ważnym kamieniem milowym dla firmy typu start-up, takiej jak nasza, w celu wzmocnienia naszej międzynarodowej obecności. Silna rozpoznawalność marki, profil finansowy i sieć Motelu 6 w USA w połączeniu z duchem przedsiębiorczości OYO pomogą wyznaczyć zrównoważoną ścieżkę dla firmy, aby mogła kontynuować działalność jako odrębny podmiot” – powiedział Gautam Swarup, dyrektor generalny OYO International.

Będąc właścicielem, Blackstone zainwestował znaczny kapitał w budowę i zwiększenie wartości marki Motel 6, w tym realizując strategię przekształcenia firmy w wiodącą firmę oferującą lekkie zakwaterowanie z siecią franczyzową obejmującą około 1500 hoteli w USA i Kanadzie.

„Jesteśmy wdzięczni za udaną współpracę z Blackstone i przejście, które dobrze nas przygotowuje na nowy rozdział” – powiedziała Julie Arrowsmith, dyrektor generalna G6 Hospitality. Innowacyjne podejście OYO do gościnności pomoże ulepszyć naszą ofertę i zapewnić naszym gościom większą wartość, przy jednoczesnym utrzymaniu kultowej marki Motel 6, której podróżni ufają od ponad sześciu dekad.

„Ta transakcja to doskonały wynik dla inwestorów i zwieńczenie ambitnego biznesplanu, który ponad trzykrotnie zwiększył nasz kapitał inwestorski i wygenerował zyski z naszych udziałów w wysokości ponad 1 miliarda dolarów” – powiedział Rob Harper, szef Blackstone Real Estate Asset Management Americas. Okres Wierzymy, że G6 ma wyjątkowo dobrą pozycję na przyszłość i nie możemy się doczekać, aby jej marki kontynuowały sukcesy w nadchodzących latach.

Zamknięcie transakcji planowane jest na czwarty kwartał 2024 roku, z zastrzeżeniem zwyczajowych warunków zamknięcia.

Goldman Sachs & Co. LLC Blackstone pełniło rolę głównego doradcy, a Jones Lang LaSalle Securities, LLC i PJT Partners pełniły rolę doradców finansowych. Simpson Thatcher & Bartlett LLP była doradcą prawnym Blackstone.

Pierwsza publikacja: 21 września 2024 | 13:04 JEST

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj