Otrzymaliśmy zawiadomienie o przyczynie pokazowej (SCN) w związku z umyślnym wprowadzeniem w błąd w oświadczeniu mającym na celu uniknięcie odpowiedzialności w związku z klasyfikacją. SCN żąda zróżnicowanego cła, odsetek i kary. Kwota, o którą chodzi, jest bardzo mniejsza w porównaniu z naszym obrotem. Domagamy się zapłaty żądanego cła i odsetek oraz 15 procent kwoty cła jako kary zgodnie z art. 28 ust. 5 ustawy celnej z 1962 r. i zamykamy sprawę. Naszą jedyną obawą jest to, czy zapłata kary uniemożliwi nam ubieganie się o świadczenia lub świadczenia, które musimy zadeklarować, a które nie zostały ukarane na mocy innego prawa, Ustawa celna z 1962 r. Proszę o poradę.
SCN jest jedynie wezwaniem do zapłaty, a nie nakazem sądowym nakładającym karę. Tak więc, jeśli zapłaciłeś karę zgodnie z art. 28 ust. 5 i jeśli sprawa została umorzona zgodnie z art. 28 ust. 6 lit. i) Ustawy celnej z 1962 r., możesz z łatwością oświadczyć, że nie zostałeś ukarany .
Kliknij tutaj, aby połączyć się z nami na WhatsApp
Posiadamy pozwolenie na produkcję w składzie celnym zgodnie z art. 65 Ustawy Celnej z 1962 r. Importowaliśmy wyłącznie dobra inwestycyjne w ramach programu odroczenia cła. Wszystkie materiały potrzebne do produkcji pozyskujemy ze źródeł krajowych, a wszystkie nasze gotowe produkty sprzedajemy w Indiach. Czy musimy prowadzić ewidencję takich lokalnych nakładów i w takich przypadkach składać zwroty, czy też musimy prowadzić ewidencję tylko surowców przywiezionych bez uiszczenia cła i wprowadzonych do magazynu w ramach składowania i innej działalności (nr 2) Rozporządzenia, 2019 (nr 2) Rozporządzenia, 2019 ( MOOWR)?
Prawidło 17 MOOWR stanowi, że „licencjobiorca zobowiązany jest prowadzić szczegółowe zapisy dotyczące przyjęcia, przeładunku, składowania i usuwania wszelkich towarów z magazynu lub magazynu oraz przedstawiać je urzędnikowi ds. kaucji, jeśli i kiedy jest to wymagane”. Dlatego należy prowadzić rejestr wszelkich towarów importowanych lub krajowych, które trafiają do składu celnego, a także wszelkich towarów usuniętych z magazynu, niezależnie od tego, czy są przeznaczone na eksport, czy nie, oraz składać odpowiednie zwroty.
Odwołujemy się do paragrafu C.13(i) Instrukcji głównej RBI nr 16/2015-16 z dnia 1 stycznia 2016 r. (z późniejszymi zmianami) dotyczącej eksportu towarów i usług. Stanowi, że banki kategorii AD – I mogą rozpatrywać wnioski otrzymane od eksporterów i udzielać zezwoleń na otwarcie/wynajem magazynów za granicą pod warunkiem, że opłaty eksportowe wnioskodawcy nie przekraczają 5 procent eksportu dokonanego w poprzednim roku finansowym. Warunek ten wydaje się dość nierealistyczny, biorąc pod uwagę, że RBI początkowo podaje 9 miesięcy na realizację zysków z eksportu, nasz eksport rośnie z każdym rokiem, a 5 procent oznacza mniej niż 15 dni na realizację zysków z eksportu. Daj mi jakąś radę.
Zgadzam się z tobą. Moim zdaniem w przypadku zaległych rachunków eksportowych poza okresem dopuszczonym przez RBI i przedłużeniem przyznanym przez banki na realizację wpływów z eksportu powinien obowiązywać limit 5 proc. To ma większy sens. Obecny system nie ma sensu.
Business Standard zaprasza czytelników do zapytań MŚP dotyczących podatku GST, eksportu i importu. Możesz do nas napisać na adres smechat@bsmail.in
Pierwsza publikacja: 16 października 2024 | 12:04 JEST