)
FLY91 jest na stałym torze lotu i to też jest z różnicą.
Po wzbiciu się w przestworza prawie siedem miesięcy temu FLY91 jest na stałym torze lotu i to także z pewną różnicą. Przewoźnicy regionalni nie posiadają call center dla pasażerów.
Koncentrując się na tym, by stać się firmą „cyfrową”, przewoźnik z Goa przygotował listę priorytetów przed rozpoczęciem działalności i zdecydował się porzucić niektóre rzeczy tradycyjnie wykonywane przez linie lotnicze.
Kliknij tutaj, aby połączyć się z nami na WhatsApp
„Świadomie chcieliśmy pójść tą drogą (bez call center)…”, mówi Prasanna Subramaniam, dyrektor ds. technologii w FLY91.
Brak call center pozwala zaoszczędzić wiele kosztów i korzyści, ponieważ oszczędności są wykorzystywane do tworzenia nowych aplikacji cyfrowych w innych miejscach, powiedział PTI w niedawnym wywiadzie.
Obecnie linia FLY91, która rozpoczęła loty 18 marca, obsługuje dwa samoloty ATR 72-600. Ma około 16 odlotów dziennie.
Linia lotnicza posiada w pełni zautomatyzowanego bota, który odpowiada na zapytania klientów. Jeśli klient chce porozmawiać prywatnie, może zostawić numer bota, a linia lotnicza zadzwoni do zainteresowanego klienta.
Na pytanie o to, czy FLY91 jest jedyną linią lotniczą w kraju nieposiadającą call center, odpowiedział twierdząco i dodał, że przepisy nie wymagają od linii lotniczych obligatoryjnego posiadania call center.
Call center to punkt kontaktowy dla pasażerów linii lotniczych.
„Odbyliśmy wnikliwą dyskusję na temat aspektu call center. Przyjrzeliśmy się wielu liniom lotniczym i każda linia lotnicza ma call center. Przyjrzeliśmy się także kilku świetnym firmom, które nie mają call center. Spędziliśmy trochę czasu na ich badaniu… (Niektórzy) nie mają dziś centrum telefonicznego, ale jeśli będziesz miał problem, zadzwonią do ciebie” – powiedział, dodając, że podejmowane są wysiłki, aby zmniejszyć problemy pasażerów.
Kiedy spółka FLY91 rozważała wdrożenie systemów, Subramaniam powiedział, że jednym z parametrów decyzyjnych była „cyfrowa rodzima linia lotnicza”.
„Powinniśmy zakłócać branżę rozwiązaniami cyfrowymi, a nie chcieliśmy nic robić, bo robiono to tradycyjnie” – zauważył.
Oczekuje się, że linia lotnicza wprowadzi na rynek trzeci samolot w tym miesiącu, a do końca marca 2025 r. planuje mieć w swojej flocie sześć samolotów.
W ramach poszerzania swojej obecności przewoźnik prowadzi także rozmowy w sprawie nawiązania współpracy z przewoźnikami zagranicznymi, gdzie mógłby pełnić funkcję łącznika ostatniej mili.
„Nie jesteśmy konkurencją… jesteśmy łącznikiem ostatniej mili. Chcemy szczęśliwie współistnieć z innymi liniami lotniczymi, krajowymi i międzynarodowymi” – dodał.
FLY91 lata między innymi do Pune, Bangalore, Hyderabad i Lakshadweep.
(Jedynie nagłówek i obraz tego raportu mogły zostać przerobione przez pracowników Działu Standardów Biznesowych; reszta treści jest generowana automatycznie z syndykowanego źródła danych.)
Pierwsza publikacja: 13 października 2024 | 13:26 JEST