Agregator żywności i platforma dostaw artykułów spożywczych Swiggy złożyły w czwartek projekt prospektu emisyjnego czerwonego śledzia (DRHP) do organu regulacyjnego rynku, SEBI. Dzięki nowej emisji spółka planuje pozyskać 3750 crore rupii.
IPO jest połączeniem nowej emisji i oferty sprzedaży 185 286 265 akcji dotychczasowym inwestorom. Kilku inwestorów, w tym Accel, Tencent, Elevation Capital, Norwest Venture, sprzedaje część swoich udziałów.
Kliknij tutaj, aby połączyć się z nami na WhatsApp
Źródła podają jednak, że firma może zdecydować o podwyższeniu składnika nowej emisji o kolejne 5000 crore rupii. Łączna wartość świeżego materiału wydawniczego wynosi 11 600 crore rupii. Spółka podejmie taką decyzję na NWZ, które odbędzie się w pierwszym tygodniu października.
Według DRHP wpływy z IPO zostaną przeznaczone na inwestycje w spółkę zależną Scooty, rozbudowę sieci ciemnych sklepów dla segmentu szybkiego handlu, wdrożenie ciemnego sklepu, inwestycje w technologię i infrastrukturę chmurową oraz finansowanie jej nieorganicznego rozwoju.
Do czerwca 2024 r. firma osiągnęła kamień milowy wynoszący 112,7 mln aktywnych użytkowników. Jest to średnia miesięczna częstotliwość zamówień za trzy miesiące zakończone 30 czerwca 2024 r. i 2023 r. oraz odpowiednio 4,50-krotność, 4,42-krotność, 4,34-krotność i 4,14-krotność w latach obrotowych 2024, 2023 i 2022.
Skonsolidowany dochód operacyjny Swiggy za rok budżetowy 24 wyniósł 11 247,4 crore rupii, co oznacza wzrost o 36 procent rok do roku. Jednak w tym samym okresie straty zmniejszyły się o połowę. Skonsolidowana wartość zamówień brutto (GOV) w pierwszym kwartale roku obrotowego 25 wyniosła 10 189,5 crore rupii.
Strata netto w roku finansowym 24 spadła o 46 procent do 2256 crore rupii. Strata netto za rok budżetowy 23 wyniosła 4192 crore rupii.
Firma dostarczająca żywność odnotowała skonsolidowaną kwotę B2C GOV Q1FY25 na poziomie 10 189,58 crore rupii.
Usługi dostawy jedzenia są dostępne w 681 miastach, Instamart (szybki handel) w 32 miastach, Dineout w 52 miastach i Genie w 69 miastach.
Jeśli chodzi o dział szybkiego handlu Instamart, firma twierdzi, że rozszerza swój zasięg ciemnego sklepu. Tylko w pierwszym kwartale roku obrotowego spółka otworzyła 59 nowych ciemnych sklepów.
GoV dla Instamart za rok budżetowy 24 wyniósł 8068,5 crore rupii, co oznacza wzrost o 57,6% rok do roku. GoV za pierwszy kwartał roku obrotowego 25 wyniósł 2724 crore rupii. 1,3 miliarda dolarów rocznie GoV w pierwszym kwartale roku budżetowego 25, co stanowi już 40 procent dostaw żywności. Średni czas dostawy w czerwcu 2024 r. wyniósł 12,5 minuty.
Na dzień 30 czerwca 2024 r. Instamart prowadzi dużą sieć 557 sklepów Active Dark w 32 miastach w Indiach, a od 10 września 2024 r. Instamart prowadzi sieć 605 sklepów Active Dark w 43 miastach w Indiach.
Pierwsza publikacja: 26 września 2024 | 22:09 JEST