W środę Komisja Europejska zażądała od YouTube, Snapchata i TikToka informacji na temat parametrów wykorzystywanych przez ich algorytmy do rekomendowania treści użytkownikom oraz ich roli w rozszerzaniu niektórych ryzyk metodologicznych, w tym procesu selekcji, zdrowia psychicznego i ochrony nieletnich.
Wnioski złożone na mocy ustawy o usługach cyfrowych (DSA) budzą również obawy dotyczące „kroków podejmowanych przez platformy w celu ograniczenia potencjalnego wpływu ich systemów rekomendacji na rozpowszechnianie nielegalnych treści, takich jak promowanie nielegalnych narkotyków i mowa nienawiści” – stwierdziła UE. Komisja stwierdziła. w oświadczeniu
Kliknij tutaj, aby połączyć się z nami na WhatsApp
Komisja stwierdziła, że zwróciła się do TikTok o dodatkowe informacje na temat środków podjętych przez firmę, aby uniemożliwić złym podmiotom manipulowanie aplikacjami oraz zmniejszyć ryzyko związane z wyborami i dyskursem obywatelskim.
UE stwierdziła, że firmy technologiczne muszą dostarczyć wymagane informacje do 15 listopada, po czym Komisja podejmie decyzję o dalszych krokach, które mogą obejmować kary.
UE wprowadziła już procedury dotyczące nieprzestrzegania przepisów w ramach DSA, które wymagają od dużych firm technologicznych podjęcia większych wysiłków w celu zwalczania nielegalnych i szkodliwych treści na swoich platformach, zgodnie z zaleceniami Facebooka i Instagrama, AliExpress i TikTok.
Pierwsza publikacja: 02 października 2024 | 23:07 JEST