Konsorcjum Jalan Kalrock (JKC), które zostało przekazane uziemionemu przewoźnikowi lotniczemu Jet Airways, oświadczyło we wtorek Sądowi Najwyższemu, że wierzyciele opóźniali proces restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji, składając wnioski na każdym etapie egzekwowania prawa.

12 marca Krajowy Trybunał Apelacyjny ds. Prawa Spółek (NCLAT) podtrzymał plan naprawczy uziemionego przewoźnika lotniczego i zatwierdził przeniesienie jego własności na konsorcjum.

Kliknij tutaj, aby połączyć się z nami na WhatsApp

Skład składający się z prezesa Sądu Najwyższego DY Chandrachuda oraz sędziów JB Pardiwali i Manoja Mishry rozpatrywał apelacje złożone przez State Bank of India, Punjab National Bank i JC Flowers Asset Reconstruction Pvt Ltd, kwestionujące wyrok NCLAT z 12 marca.

NCLAT polecił komitetowi monitorującemu Jet Airways zakończenie przeniesienia własności w ciągu 90 dni.

Konsorcjum, po wygraniu przetargu na ożywienie uziemionej linii lotniczej, staje w obliczu złożonej batalii prawnej o zgodność z planem restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji.

Dodatkowy radca prawny generalny N Venkataramani, występujący w imieniu wnoszącego odwołanie banku i innych osób, oświadczył, że wybrany podmiot ubiegający się o restrukturyzację i uporządkowaną likwidację (SRA) nie uregulował płatności należnych w ramach planu restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji.

Urzędnik prawny powiedział, że konsorcjum spóźnia się obecnie z harmonogramem płatności o cztery lata.

Starszy adwokat Mukul Rohatgi, występujący w imieniu konsorcjum reprezentowanego przez kancelarię prawną Karanjawala & Company, powiedział, że wierzyciele opóźniają proces restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji.

Skład orzekający zakwestionował zgodność i zasadność działań SRA w ramach Planu Likwidacji.

Zwróciła się o wyjaśnienie, dlaczego konsorcjum wydało wcześniejsze wytyczne sądu, w szczególności dotyczące wypłaty środków pieniężnych i wykonania Gwarancji Bankowej Wykonania (PBG).

Rohatgi stwierdził, że wznowienie działalności Jet Airways było przedsięwzięciem komercyjnym i podlegało różnym czynnikom zewnętrznym, w związku z czym konsorcjum nie może ponosić całkowitej odpowiedzialności za opóźnienia spowodowane poświadczeniami bezpieczeństwa i innymi przeszkodami proceduralnymi.

Powiedział, że pożyczkodawcy utrudniali proces restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji na każdym etapie, co spowodowało stratę ponad 600 crore rupii na rzecz konsorcjum.

Skład orzekający wznowi obrady 16 października.

NCLAT w swoim wyroku zatwierdził przeniesienie własności na konsorcjum w dniu 13 stycznia 2023 r., podtrzymując wyrok NCLT Mumbai.

NCLAT nakazał wierzycielom Jet Airways skorygowanie kwoty 150 crore rupii zapłaconej przez konsorcjum jako PBG.

„PBG w wysokości 150 crore rupii, należące do wierzycieli Komitetu Monitorującego/MC, zostanie dostosowane do pierwszej raty w wysokości 350 crore rupii, ponieważ SRA (JKC) zapłaciło już 200 crore rupii. Poprzez dostosowanie zgodnie z planem restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji zapłata 350 crore rupii. Pierwsza faza zostanie zakończona” – podano.

Linie Jet Airways, które zostały uziemione w kwietniu 2019 r., poinformowały we wrześniu 2023 r., że nowo zaproponowany promotor – konsorcjum Jalan-Calrock – wykonał dodatkowy zastrzyk do przewoźnika o wartości 100 crore rupii.

Stwierdzono, że dzięki temu zastrzykowi spółka JKC wywiązała się ze swojego całkowitego zobowiązania finansowego w wysokości 350 crore rupii zgodnie z zatwierdzonym przez sąd planem restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji.

Konsorcjum wypełniło wszystkie pozostałe zobowiązania dotyczące przejęcia kontroli nad linią lotniczą – dodał.

Linia lotnicza oświadczyła również, że planuje wznowić działalność od 2024 roku.

Po uziemieniu w 2019 r. w związku z ówczesnym poważnym kryzysem płynności, przewoźnik świadczący kompleksowe usługi przeszedł proces upadłościowy. Doszło jednak do sporu z pożyczkodawcą.

W 2021 r. JKC okazała się zwycięskim oferentem Jet Airways.

(Jedynie nagłówek i obraz tego raportu mogły zostać przerobione przez pracowników Działu Standardów Biznesowych; reszta treści jest generowana automatycznie z syndykowanego źródła danych.)

Pierwsza publikacja: 15 października 2024 | 21:23 JEST

Source link