Sprzedaż w okresie świątecznym w e-commerce rozpoczyna się mocno. Wolumen zamówień w handlu elektronicznym wzrósł o 20 procent w ciągu pierwszych czterech dni wyprzedaży w okresie świątecznym w 2024 r. (26–29 września) w porównaniu z pierwszymi czterema dniami wyprzedaży w okresie świątecznym w zeszłym roku (7–10 października 2023 r.). do firmy zajmującej się technologią e-commerce UniCommerce. Jednocześnie wartość towarów brutto (GMV) wzrosła o 24 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym.
UniCommerce, platforma SaaS umożliwiająca handel elektroniczny, przeanalizowała ponad 1,3 miliona pozycji zamówień przetworzonych za pośrednictwem swojej platformy na początku sprzedaży, aby ocenić tegoroczne trendy.
Kapil Makhija, dyrektor generalny i dyrektor generalny UniCommerce powiedział: „Sprzedaż w okresie świątecznym stała się ekscytującą fazą roku, kiedy wszyscy nie mogą się doczekać atrakcyjnych ofert i szerokiej gamy produktów. „Chociaż z roku na rok trend ten utrzymuje się, obserwujemy coraz większą liczbę marek uczestniczących w sezonie wyprzedażowym, potwierdzając pozycję Indii jako kraju przodującego w dziedzinie technologii cyfrowych”.
Wśród kategorii produktowych, które odnotowały znaczny wzrost wolumenowy, znalazła się moda i akcesoria, których wzrost wyniósł ponad 32 proc., na co wpływ miał większy popyt na takie produkty, jak akcesoria podróżne, zegarki czy odzież dziecięca. W okresie świątecznym sprzedaż produktów do makijażu wzrosła o 54 procent rok do roku Segment zdrowia i farmacji, który odnotował aż 33-procentowy wzrost wolumenu w ciągu ostatniego roku, uznał nutraceutyki i suplementy fitness za najbardziej poszukiwane produkty w tym segmencie.
Pomimo jedynie nieznacznego wzrostu wolumenu, segment artykułów wyposażenia wnętrz odnotował imponujący 50-procentowy wzrost GMV w ciągu ostatniego roku. Świadczy to o znaczącym wzroście apetytu konsumentów na zakupy o wysokiej wartości w segmentach artykułów wyposażenia wnętrz i mebli.
Inne produkty cieszące się dużym popytem w tym okresie to akcesoria do telefonów, książki, produkty sportowe i fitness oraz zdrowa żywność.
Wzrost zarówno wolumenu, jak i wartości wskazuje na mocny początek sezonu wyprzedażowego, z większą liczbą dni wyprzedaży w okresie świątecznym w październiku 2024 r. z okazji świąt Navratri, Dasera, Karva Chauth, Diwali, Bhaiya Duj i innych festiwali.
Amazon Great Indian Festival (AGIF), który rozpoczął się 27 września 24-godzinnym wcześniejszym dostępem dla członków Prime, był największą w historii Amazon premierą dla sprzedawców i partnerów marki. Firma stwierdziła, że pierwsze 48 godzin targów AGIF 2024 były najlepsze w historii – odwiedziło ich około 11 miliardów klientów, a wartość ponad 8000 sprzedawców przekroczyła 1 lakh rupii. Klienci uzyskują dostęp do ponad 25 000 nowych produktów wprowadzonych na rynek w różnych kategoriach, takich jak laptopy, telewizory, moda i uroda, artykuły wyposażenia wnętrz, sprzęt AGD, meble, smartfony i artykuły spożywcze najlepszych marek.
Firma e-commerce Myntra organizuje także Big Fashion Festival. Dzięki wcześniejszemu dostępowi i 120 milionom odwiedzających już pierwszego dnia Myntra zaobserwowała, że klienci wykazują dużą intensywność zakupów w podstawowych kategoriach mody i wschodzących. Podczas rozpoczęcia wydarzenia sprzedażowego, firma BAU, która dołączyła do platformy Myntra, odnotowała 15-krotny wzrost liczby nowych użytkowników i 2-krotny wzrost OPM (zamówień na minutę) w porównaniu z zeszłym rokiem, osiągając szczyt w dniu inauguracji.
Firma zajmująca się handlem elektronicznym Flipkart odnotowała łącznie 33 crore wizyt użytkowników pierwszego dnia 11. edycji firmowego wydarzenia wyprzedażowego The Big Billion Days (TBBD) 2024 z wcześniejszym dostępem i pierwszym dniem. BBD odbyło się 27 września, a wczesny dostęp rozpoczął się 26 września dla klientów Flipkart VIP i Plus.
Pierwsza publikacja: 01 października 2024 | 17:34 JEST