Wraz ze zbliżaniem się sezonu świątecznego główni indyjscy producenci jednośladów odnotowali dwucyfrowy wzrost sprzedaży krajowej we wrześniu w ramach przygotowań do sezonu świątecznego. Bajaj Auto, Hero MotoCorp, Honda Motorcycle & Scooter India (HMSI) i TVS Motor Company odnotowały wzrost sprzedaży od 9 do 28 procent, napędzany silnym popytem krajowym i dobrymi nastrojami na rynku.
Sprzedaż pojazdów dwukołowych w pierwszej połowie roku budżetowego 25 (pierwsza połowa roku obrotowego 25) również wykazuje wysoki, jednocyfrowy lub dwucyfrowy wzrost w przypadku większości graczy, co wynika z pozytywnych nastrojów na rynkach wiejskich ze względu na dobrą pogodę monsunową.
Kliknij tutaj, aby połączyć się z nami na WhatsApp
Sprzedaż krajowa segmentu jednośladów Bajaj Auto wzrosła o 28 procent, sprzedając 2 59 333 egzemplarze we wrześniu 2024 r. w porównaniu z 2 02 510 egzemplarzami w tym samym miesiącu ubiegłego roku, co daje łącznie 4 00 489 egzemplarzy, co oznacza ogólny wzrost o 22 procent. . W pierwszej połowie roku obrotowego 25 sprzedaż krajowa odzwierciedlała tę tendencję wzrostową, przy czym sprzedaż pojazdów jednośladowych wzrosła o 16 procent w tym samym okresie 2023 r.
Hero MotoCorp, największy na świecie producent motocykli, odnotował we wrześniu 18-procentowy wzrost swojej sprzedaży krajowej, do 6 16 706 sztuk. W pierwszym półroczu roku obrotowego 25 sprzedaż krajowa Hero MotoCorp wzrosła o 9,68% do 29 40 666 sztuk.
Hero MotoCorp przygotowuje się do sezonu świątecznego, wykorzystując duży popyt w segmentach 100 cm3, 125 cm3 i premium. Spółka spodziewa się, że pozytywne nastroje na rynku, wynikające z dobrej pogody monsunowej, jeszcze bardziej wzmocnią sprzedaż detaliczną w październiku.
Honda Motorcycle & Scooter India (HMSI) odnotowała 9-procentowy wzrost sprzedaży krajowej, sprzedając we wrześniu 5 36 391 sztuk. Firma TVS Motor Company osiągnęła nowy kamień milowy, odnotowując 23-procentowy wzrost sprzedaży krajowej, osiągając 3 69 138 sztuk, podczas gdy sprzedaż pojazdów elektrycznych (EV) firmy również wzrosła o 42 procent.
Mówiąc o wynikach, dyrektor zarządzający Primus Partners Anurag Singh zauważył, że pomimo pozytywnej dynamiki branży we wrześniu, prawdziwy test nadejdzie w październiku, kiedy zakończy się sprzedaż detaliczna.
„Producenci są entuzjastycznie nastawieni, napędzani silnym wzrostem sprzedaży i pozytywnymi perspektywami gospodarczymi. Być może jednak przed sezonem świątecznym pozostawili dealerom zbyt dużo towaru. Musimy poczekać i zobaczyć, czy poziom zapasów wzrośnie, co może prowadzić do agresywnych planów promocyjnych mających na celu zwiększenie sprzedaży detalicznej” – powiedział Singh.
Eksport Hero MotoCorp wzrósł o 21 procent, podczas gdy HMSI odnotowało 34-procentowy wzrost sprzedaży zagranicznej. TVS Motors odnotowała 11-procentowy wzrost eksportu, napędzany dużym międzynarodowym popytem na swoje dwukołowe pojazdy, podczas gdy eksport Bajaj Auto również wzrósł o 13 procent.
Pierwsza publikacja: 02 października 2024 | 18:08 JEST