Start-up AI, który twierdzi, że działa jako „system odpornościowy” dla oprogramowania, wylądował 17 mln USD (12,6 mln GBP) w początkowym finansowaniu od zwolenników, w tym ramię Ventures of Alphabet Google.
Sky News dowiedział się, że Phoebe, który korzysta z agentów AI do ciągłego monitorowania i reagowania na dane systemu na żywo w celu zidentyfikowania i naprawy usterków oprogramowania, ogłosi w tym tygodniu jedną z największych rund finansowania nasion dla brytyjskiej firmy w tym roku.
Finansowanie jest prowadzone przez GV – wcześniej Google Ventures – i Cherry Ventures, i zostaną ogłoszone zbiegnie się z publiczną premierą platformy Phoebe.
Oczekuje się, że zostanie ogłoszony publicznie w czwartek.
Phoebe został założony przez Matta Hendersona i Jamesa Summerfielda, byłego dyrektora naczelnego i dyrektora ds. Informacji Stripe Europe w zeszłym roku.
Duet sprzedał swój pierwszy start-up, Rangespan, dziesięć lat wcześniej Google.
Ich najnowsze przedsięwzięcie są motywowane danymi sugerującymi, że około 40 milionów programistów na świecie spędza nawet 30% czasu na reagowanie na błędy i błędy.
Według firmy straty finansowe dla firm z awarii oprogramowania osiągnęły 400 mld USD na całym świecie w zeszłym roku.
Rojowie agentów AI Phoebe przesiadają wyciszone dane w celu zidentyfikowania błędów w czasie rzeczywistym, co, jak twierdzi, skraca czas potrzebny na ich rozwiązanie nawet o 90%.
„Incydenty o wysokiej rozdzielczości mogą powodować lub złamać duże relacje z klientami, a wiele mniejszych problemów drenaż wydajności inżynierii”-powiedział Henderson.
„Istnieją narzędzia do monitorowania oprogramowania, ale nie są zbyt inteligentne i wymagają od ludzi spędzania dużo czasu na opracowywaniu tego, co jest nie tak i co z tym zrobić”.
Podkład inwestorów Blue-Chip, takich jak GV i Cherry Ventures, podkreśla poziom zainteresowania firmami naprawczonymi oprogramowaniem napędzanym sztuczną inteligencją.
Roni Hiranand, dyrektor wykonawczy GV, powiedział: „AI przekształciła sposób pisania kodu, ale niezawodność oprogramowania nie dotrzymała tempa.
„Phoebe buduje brakującą warstwę inteligencji kontekstowej, która może pomóc zarówno inżynierom ludzi, jak i AI uniknąć awarii oprogramowania.
„Uwielbiamy odważność wizji zespołu dotyczącej oprogramowania układu odpornościowego, który uprzednie rozwiązuje problemy”.
Phoebe zapisał klientów, w tym Trainline, aplikację rezerwacji kolejowej.
Jay Davies, szef inżynierii niezawodności i operacji w Trainline, powiedział, że Phoebe „miał już rzeczywisty wpływ na to, jak badamy i naprawiamy incydenty”.
„Prace, które kiedyś zajęły nam wiele godzin, mogą teraz zająć minuty, a to ma znaczenie, gdy prowadzisz krytyczne usługi na naszej skali”.