Air India potwierdziło, że zawiesza niektóre z lotów z długich czasów z soboty, w tym trasy przy użyciu tego samego rodzaju samolotów Boeinga, które rozbiły się wkrótce po starcie z Ahmedabad.

Decyzja następuje Fatalny wypadek w zeszły czwartek obejmujący lot Boeinga 787-8 z Ahmedabad do Gatwick.

Wszyscy oprócz jednej z 242 osób na pokładzie zginęły, z około 30 ofiar śmiertelnych na ziemi, w najgorszej katastrofie lotniczej na świecie od dekady.

Zostało to potwierdzone w środę Jedyny ocalały, obywatel brytyjski, opuścił szpital.

Większość tymczasowych redukcji potrwa do co najmniej w połowie lipca, wpływając zarówno na 787, jak i 777 rodzajów samolotów i zawiera trasy do Gatwick.

Firma oświadczyła w oświadczeniu, że ogranicza usługi międzynarodowe z powodu „ulepszonych kontroli bezpieczeństwa przed lotem” i pomieści „dodatkowych czasów trwania lotów wynikających z zamknięcia przestrzeni powietrznej na Bliskim Wschodzie”.

Trasy między Delhi-Nairobi, Amritsar-Gatwick i Goa-Gatwick są zawieszane całkowicie.

Użyj przeglądarki Chrome, aby uzyskać bardziej dostępny odtwarzacz wideo

India Crash Crash Curvivor przenosi trumnę brata

Częstotliwość innych usług zostanie również zmniejszona z Delhi, Bengaluru i Amritsar do niektórych miejsc w Ameryce Północnej, Australii, Japonii, Korei Południowej i Europie – w tym Heathrow i Birmingham.

Trasa między Ahmedabadem a Gatwick pozostaje nienaruszona.

Air India przeprosił i obiecał skontaktować się z dotkniętymi pasażerami, aby zaoferować alternatywne loty lub zwroty.

Przewodniczący linii lotniczej Natarajan Chandrasekaran w środę nalegał, aby samoloty Boeing 787-8 miały „czystą historię”.

„Prawy silnik był nowym silnikiem wprowadzonym (w) marcu 2025 r. Lewy silnik został ostatnio obsługiwany w 2023 r. I miał (jego) następną kontrolę konserwacji w grudniu 2025 r.” – powiedział Indian Channel Razy teraz..

Przewodniczący Tata Sons, Natarajan Chandrasekaran
Obraz:
Przewodniczący Air India, Natarajan Chandrasekaran, mówi, że samolot, który rozbił się, miał „czystą historię”. Plik Pic: Reuters

Tymczasem indyjski regulator lotnictwa wydał powiadomienia o ostrzeżeniu dla Air India w sprawie naruszenia zasad bezpieczeństwa po tym, jak trzy samoloty Airbus poleciały pomimo zaległości w slajdach awaryjnych i za powolne rozwiązanie problemu, według agencji prasowej Reuters.

Powiadomienia o ostrzeżeniu i raport dochodzeniowy nie były w żaden sposób związane z katastrofą w zeszłym tygodniu i zostały wysłane na kilka dni przed tym incydentem.

Podążaj za światem
Podążaj za światem

Posłuchaj świata z Richardem Engelem i Yaldą Hakim w każdą środę

Stuknij, aby śledzić

Czytaj więcej:
Brytyjskie rodziny „czują się całkowicie porzucone”
Lot do Gatwick odwołał się po wypadku
OBEJRZYJ: Moment Air India Autol się rozbił

Rząd powiedział również, że nie podjęto jeszcze żadnej decyzji, gdzie zostaną przeanalizowane rejestratorów danych lotniczych, zwanych także czarnymi skrzynkami.

Indyjska gazeta The Economic Times poinformowała, że ​​miały zostać wysłane do USA, aby dane mogły zostać wydobyte, ponieważ doznały szkód pożarowych i nie mogły zostać przeanalizowane w Indiach.

Rząd stwierdził w oświadczeniu, że indyjskie biuro dochodzenia w sprawie wypadków samolotów (AAIB) zdecyduje, gdzie rejestratory zostaną zbadane po dokonaniu „należytej oceny” wszystkich względów technicznych, bezpieczeństwa i bezpieczeństwa.

Czarne skrzynki mają dwa komponenty – rejestrator danych lotu i rejestrator głosowy kokpitu – i zapewniają kluczowe informacje dla badaczy awaryjnych.

Obejmują one wysokość, prędkość, status kontroli i rozmowy pilotażowe, które pomagają określić prawdopodobne przyczyny awarii.

Source link