„Branża muzyczna jest załamana” – mówi Oli Wilson, założyciel Beyond The Music. Ma jednak nadzieję, że to wydarzenie pomoże rozwiązać problem.

Od rapera Aitcha po sekretarza kultury Lisa Nandyniezależni przedsiębiorcy, którzy mają etykietować kadrę kierowniczą, zebrały się setki artystów muzycznych, ekspertów i polityków Manchester w tym tygodniu, aby omówić największe problemy mające wpływ na branżę – od sztucznej inteligencji i ekonomiki przesyłania strumieniowego, po borykających się z problemami oddolnych artystów i miejsca, a także mizoginię za kulisami.

Odbywająca się już drugi rok edycja Beyond The Music to za dnia konferencja, a nocą festiwal miejski – utworzona jako spółdzielnia jako miejsce, w którym można stawić czoła „bezprecedensowym i pilnym wyzwaniom” stojącym przed branżą, ale także zaprezentować -przychodzące talenty i wspieraj mniejsze lokale w mieście słynącym z muzycznego dziedzictwa.

Raper Aitch rozmawiał z prezenterką Apple Music Dotty na konferencji Beyond The Music w Manchesterze. Zdjęcie: Ailish O'Leary Austin
Obraz:
Raper Aitch rozmawiał z prezenterką Apple Music Dotty podczas sesji konwersacyjnej w Beyond The Music. Zdjęcie: Ailish O’Leary Austin

Założyciel Wilson twierdzi, że branża boryka się z problemami „we wszystkich obszarach” – od modelu ekonomicznego, który oznacza, że ​​„wszystkie pieniądze pozostają na szczycie” zarówno w przypadku muzyki nagrywanej, jak i na żywo, po „bezpośrednie zagrożenie egzystencjalne” ze strony sztucznej inteligencji (AI ).

Wszystko to prowadzi do „kryzysu zdrowia psychicznego” – powiedział Sky News. „To nieuregulowane. W branży muzycznej nie ma działu HR. Jeśli jesteś w trasie z zespołem lub pracujesz w lokalu i masz problemy ze zdrowiem psychicznym lub być może masz problemy z innymi kolegami z pracy w Twoim otoczeniu, którzy idziesz do?”

Wilson, syn Tony’ego Wilsona, założyciela słynnej wytwórni Factory Records w Manchesterze i klubu nocnego Hacienda, twierdzi, że sytuacja dla nowych artystów jest trudniejsza niż kiedykolwiek.

„Każdego dnia ukazuje się 140 000 nowych utworów muzycznych… w połączeniu z faktem, że wytwórniom płytowym coraz trudniej jest podejmować ryzyko i inwestować w nowych artystów i kariery, tak jak to miało miejsce kiedyś. Muzykom oddolnym jest naprawdę trudno chwili – i miejsc oddolnych.

„Rząd podejmuje działania, aby przywrócić opłaty od aren dla obywateli. Uważam, że nie powinno to odbywać się tylko w kontekście występów na żywo, ale musi mieć charakter międzysektorowy, więc wytwórnie płytowe i wydawnictwa również powinny to zrobić wkładamy do rurociągu oddolnego.”

Przeczytaj więcej:
Gwałtowne koszty i „drapieżniki szczytowe”: kryzys festiwalowy w Wielkiej Brytanii
W jaki sposób Partia Pracy może pomóc w rozwoju przemysłu muzycznego?
Wydawało się, że to nigdy nie nastąpi – wreszcie bracia Gallagher powrócili

Jen Smith, dyrektor naczelna CIISA, przemawiała w panelu poświęconym mizoginii na konferencji Beyond The Music w Manchesterze. Fot: Anna Marsden
Obraz:
Jen Smith, dyrektor naczelna CIISA, wypowiadała się w panelu ds. mizoginii. Fot: Anna Marsden

W następstwie prac poprzedniej Komisji ds. Kobiet i Równości mizoginia w raporcie muzycznymwydanego na początku roku, działaczki omówiły także problemy, z jakimi borykały się kobiety w przeszłości – i które nadal stoją przed nimi.

Jen Smith, dyrektor naczelna nowo utworzonego Urzędu ds. Niezależnych Standardów Przemysłu Kreatywnego (CIISA), twierdzi, że organizacja w pewnym stopniu przyczyni się do wypełnienia luki kadrowej, jak opisał Wilson.

„Istnieje utrzymujący się problem z zachowaniami, istnieje luka w możliwościach radzenia sobie z tymi zachowaniami i zapobiegania im, a CIISA stara się temu zaradzić” – mówi.

Dodaje, że organ ten nie jest organem HR, ale będzie miejscem, w którym można uzyskać poufną, anonimową poradę i zgłosić wszelkie niepokojące zachowania. „A w poważnych, najbardziej skomplikowanych przypadkach CIISA przeprowadziłaby dochodzenie. Ponieważ w 70% jesteśmy społecznością niezależnych strzelców działających w branżach kreatywnych, często występują luki w jurysdykcji, jeśli chcesz, co do tego, kto jest organem odpowiedzialnym”.

Śledź Sky News na WhatsApp
Śledź Sky News na WhatsApp

Bądź na bieżąco z najświeższymi wiadomościami z Wielkiej Brytanii i całego świata, śledząc Sky News

Kliknij tutaj

Podczas wydarzenia przemawiała także Zelda Perkins, która prowadziła kampanię przeciwko stosowaniu umów o zachowaniu poufności, aby uniemożliwić ludziom wypowiadanie się na temat nadużyć w branżach kreatywnych.

„To kwestia kulturowa i systemowa” – mówi. „Ale naprawdę sądzę, że jeśli ustawodawstwo ma chronić ludzi i jeśli sektor prawniczy weźmie również odpowiedzialność za swoją rolę w ochronie wpływowych ludzi, aby mogli w zasadzie robić, co im się podoba, to dość szybko zrobiłoby to ogromną różnicę”.

Przeczytaj więcej:
VV Brown o rasizmie i mizoginii w przemyśle muzycznym
Była gwiazda X Factor na „miejscu walk” przemysłu muzycznego

Annabella Coldrick, dyrektor naczelna Music Managers Forum, twierdzi, że dla artystów i menedżerów może to być samotna branża, ponieważ w zasadzie są to „indywidualne firmy”.

Jeśli chodzi o zarabianie na streamingu i trasach koncertowych, wskazuje, że streaming „przywrócił branżę nagrań muzycznych do wzrostu” po zapanowaniu piractwa i że można na tym zarobić – „ale w dużej mierze jest to najważniejsza część koniec”, co utrudnia mniejszym artystom i osobom z nimi pracującym.

„Nie mówię, że wszystko jest okropne – nie jest, ale to trudny mecz” – mówi. „To długa gra i często nie przynosi ona zysków przez naprawdę (długi czas). Ludzie więc grają w tę grę, bo to kochają – a czasami dochodzą do etapu, w którym grają w to już wystarczająco długo, że” w końcu przekonałem wystarczającą liczbę osób, że tam jest publiczność”.

Lala Hayden była jedną z wykonawców Beyond The Music w Manchesterze. Zdjęcie: Antonio Ross
Obraz:
Lala Hayden była jedną z artystek występujących w miejscach w Dzielnicy Północnej miasta. Zdjęcie: Antonio Ross

Pomimo poważnych problemów jest co świętować, mówi Wilson.

„Moim przekonaniem – i to jest najwspanialsza rzecz w robieniu tego w Manchesterze – że możemy stworzyć lokalne rynki, które będą wspierać kariery artystyczne. Myślę, że możliwe jest stworzenie gospodarki na obszarze takim jak Wielki Manchester lub na całej północy, co podtrzymałoby kariery artystów.”

Mówi, że w Manchesterze i całej Wielkiej Brytanii jest więcej muzyki niż kiedykolwiek wcześniej. „W tym roku na festiwal otrzymaliśmy ponad 3000 zgłoszeń. Jakość muzyki jest naprawdę wysoka i obejmuje każdy gatunek muzyki, co jest genialne”.

Ma nadzieję, że spotkanie „kluczowych graczy” pomoże w opracowaniu nowych pomysłów i nowych sposobów pracy. „Jesteśmy tutaj, aby dokonać zmian”.

Source link