Boeing zwolni 17 000 stanowisk pracy, czyli 10% siły roboczej, ponieważ amerykański producent samolotów zajmuje się różnymi problemami w swojej działalności.

W piątek dyrektor naczelna Kelly Ortberg przekazała pracownikom e-mailem, że cięcia obejmą kadrę kierowniczą, menedżerów i pracowników.

Powiedział, że redukcja zatrudnienia jest konieczna, aby „dostosować się do naszej rzeczywistości finansowej” po trwającym strajku 33 000 pracowników na zachodnim wybrzeżu Ameryki, który wstrzymał produkcję samolotów 737 MAX, 767 i 777.

Firma podała, że ​​opóźni także wprowadzenie na rynek nowego samolotu 777X do 2026 r. zamiast do 2025 r. i zaprzestanie budowy wersji cargo swojego odrzutowca 767 w 2027 r. po zakończeniu bieżących zamówień.

„Chociaż nasza firma stoi przed krótkoterminowymi wyzwaniami, podejmujemy ważne decyzje strategiczne dotyczące naszej przyszłości i mamy jasny pogląd na temat pracy, którą musimy wykonać, aby odbudować naszą firmę” – powiedział Ortberg.

Pracownicy i zwolennicy fabryki Boeinga zbierają się na pikiecie w pobliżu wejścia do zakładu produkcyjnego Boeinga w Renton w stanie Waszyngton, USA, 11 października 2024 r. REUTERS/David Ryder
Obraz:
Pracownicy fabryki Boeinga na pikiecie w Renton w stanie Waszyngton. Fot: Reuters

Firma nałożyła już tymczasowe urlopy, ale Ortberg powiedział, że zostaną one zawieszone ze względu na zbliżające się zwolnienia.

Boeinga od początku 2019 r. straciła ponad 25 miliardów dolarów (około 19 miliardów funtów), a strajk pracowników miał bezpośredni wpływ na straty gotówkowe.

Pracownicy i zwolennicy fabryki Boeinga zbierają się na pikiecie w pobliżu wejścia do zakładu produkcyjnego Boeinga w Renton w stanie Waszyngton, USA, 11 października 2024 r. REUTERS/David Ryder
Obraz:
Fot: Reuters

Dwudniowe rozmowy ze związkami zawodowymi nie przyniosły porozumienia w sprawie ograniczenia akcji protestacyjnych rozpoczęło się 14 września ponad płacę.

Przeczytaj więcej ze Sky News:
Pierwsze 100 dni urzędowania Keira Starmera
Współczynnik dzietności w Wielkiej Brytanii spada szybciej niż w jakimkolwiek innym kraju z grupy G7
Podekscytowanie „kometą stulecia”

Jon Holden, główny negocjator Międzynarodowego Stowarzyszenia Mechaników i Pracowników Lotnictwa i Kosmonautyki, powiedział, że członkowie związku „zaangażowali się w to na dłuższą metę”, po tym jak firma zaoferowała jedynie drobne ulepszenia, zanim zerwała rozmowy.

We wstępnym raporcie na temat wyników finansowych za trzeci kwartał Boeing podał, że w tym kwartale stracił 1,3 miliarda dolarów (994 milionów funtów) w gotówce i stracił 9,97 dolarów na akcję.

Śledź Sky News na WhatsApp
Śledź Sky News na WhatsApp

Bądź na bieżąco z najświeższymi wiadomościami z Wielkiej Brytanii i całego świata, śledząc Sky News

Kliknij tutaj

W piątek firma stanęła także przed rozprawą sądową w Teksasie przyznał się do zarzutu oszustwa karnego w lipcu, po dochodzeniu w sprawie dwóch śmiertelnych wypadków 737 MAX.

Sędzia zadecyduje, czy przyjmie ofertę producenta samolotu dotyczącą zapłaty grzywny w wysokości 243,6 mln dolarów (187 mln funtów) i zainwestowania co najmniej 455 mln dolarów (348 mln funtów) w ciągu trzech lat we wzmocnienie programów bezpieczeństwa i zgodności w ramach ugody.

Jest to najnowszy problem z serii problemów występujących w Boeingu 737 MAX, który wystąpił po uziemieniu floty na około trzy tygodnie na początku tego roku po Panel na nowym samolocie eksplodował w powietrzu.

Source link