„Zatrudnione społecznie” reklamy płynnych brazylijskich wyciągów tyłkowych zostały zakazane – z organem nadzorczym twierdzącym, że trywializowali operację i wykorzystują niepewność, że kobiety mogą mieć na temat wizerunku ciała.
Procedury, znane w skrócie jako BBL, obejmują wstrzykiwanie wypełniacza skóry w dno, aby zwiększyć jego objętość i kształt.
Ale według Urzędu ds. Standardów Reklamy mnóstwo postów promocyjnych na Facebooku i Instagramie złamało zasady – i zawierało ograniczone czasowo rabaty, które mogłyby przyspieszyć konsumentów do podejmowania decyzji.
Sześciu dostawców BBL powiedziano, że ich reklamy nie mogą pojawiać się ponownie w ich obecnej formie, ponieważ mogli wywierać presję na kobiety, aby rezerwują chirurgię plastyczną „bez poświęcenia wystarczającego czasu na rozważenie konsekwencji”.
Organ nadzorczy dodał: „Podejmowanie operacji plastycznej powinno być przedstawione jako decyzja, która wymagała czasu i myśli od konsumentów przed kontynuowaniem, z powodu ryzyka”.
Niektóre reklamy zawierają obrazy brazylijskich wyciągów tyłka, wraz z napisami, takimi jak: „Zdobądź krzywe i kontury, których zawsze chciałeś, przy naszych bezpiecznych i skutecznych zabiegach wypełniających nadwozie”.
Inni wezwali potencjalnych klientów, aby nie przegapili „ekskluzywnej okazji, aby uzyskać idealny brzoskwiniowy wygląd” – i ostrzegali, że „ograniczona przestrzeń” była dostępna w określone dni.
AD promujące „natychmiastowe wyniki” do „leczenia dipów bioder” i „zwiększania objętości tyłka” również naruszało wytyczne ASA.
Regulator powiedział, że posty promocyjne zostały zidentyfikowane przez system monitorowania, który wykorzystuje sztuczną inteligencję do proaktywnego wyszukiwania problematycznych reklam.
Beautyjecics, bomb Doll Eesthetics, CCSKINLONDONDUBAI, EME Aesthetics, Dr DucU i Rejuvenate Clinics znaleziono w wyniku naruszenia – ale trzech z tych dostawców nie odpowiedziało na zapytania Watchdoga.
Odmładza kliniki, powiedział, że usunie wszystkie odniesienia do ograniczonych czasów ofert i wyjaśni w przyszłości, że operacja jest przeprowadzana przez lekarza.
EME Eesthetics podkreślają, że konsumenci nie są zobowiązani do rezerwacji procedur – i nie zgadzali się, że jego AD nacisnęło je na presję lub trywializowało ryzyko chirurgii plastycznej.
Dr DucU powiedział, że jego oferty w Czarny piątek zostały zaprojektowane w celu zapewnienia kobietom możliwości dostępu do jego usług po obniżonych stawkach, a konsumenci zawsze zachęcali do podejmowania świadomych decyzji bez presji.
Przeczytaj więcej wiadomości w Wielkiej Brytanii:
UK Falls – ale jest wielkie zastrzeżenie
Zniesiono ponad 1000 mil robót drogowych
Toby Carvery skrytykowany za ścinanie starożytnego drzewa
ASA powiedział, że obawiano się, że pozostałe trzy firmy nie odpowiedziały – i wykazały „pozorne lekceważenie” kodu reklamowego.
W ubiegłym roku, Jedna kobieta potrzebowała leczenia szpitalnego Po przejściu brazylijskiej windy tyłkowej w hotelu w Glasgow – z urzędnikami ostrzegającymi konsekwencje „mogą być bolesne, zniekształcające i wymagać leczenia ratunkowego”.
Tymczasem sekretarz zdrowia Wes Streeting wezwał Brytyjczyków do zastanowienia się dwa razy Przed podróżą za granicę w celu uzyskania takich procedur dodanie, że powinny one uważać na oferty, które wydają się „zbyt dobre, aby mogły być prawdziwe”.