Twórcy fryjskich powietrznych i innych inteligentnych urządzeń domowych mają nowe wytyczne dotyczące informacji, które mogą gromadzić z domów ludzi.
Biuro komisarza ds. Informacji (ICO) opublikowało dziś wytyczne po dochodzeniu? ujawniono w grudniu, że niektóre fryowki powietrzne, inteligentne telewizory i smartwatche są Zbieranie danych na temat ich właścicieli.
„W naszym coraz bardziej połączonym świecie nie powinniśmy wybierać między korzyściami płynącymi z inteligentnych produktów a naszą własną prywatnością” – powiedział Stephen Almond, dyrektor wykonawczy ds. Ryzyków regulacyjnych w ICO.
„Wszyscy słusznie mamy większe oczekiwanie na prywatność w naszych własnych domach, dlatego musimy być w stanie ufać, że inteligentne produkty szanują naszą prywatność, korzystając z naszych danych osobowych odpowiedzialnie i tylko w sposób, którego byśmy się spodziewali”.
Trzy frytkownicze powietrzne, wykonane przez chińskie Xiaomi, Tencent i Aigostar, odnotowały dźwięk na telefonach swoich właścicieli bez określonego powodu, zgodnie z tym, który? badanie.
Aigostar i Xiaomi Fryers wysłali również dane osobowe do chińskich serwerów, chociaż zostało to oznaczone w ogłoszeniu o prywatności dostarczonym z produktem.
„Niezależnie od tego, czy jest to Air Fryer, która chce poznać Twoją dokładną lokalizację, czy aplikacja na smartwatch, która słucha podczas snu, jasne jest, że niektóre firmy przekraczają granice tego, co jest akceptowalne w zakresie prywatności” – powiedział Andy Laughlin, ekspert ds. Technologii, w której?, W odpowiedzi na nowe zasady.
„Bardzo potrzebne wytyczne ICO stanowi ważny pierwszy krok w kierunku zapewnienia konsumentom pewności przy zakupie inteligentnych produktów do ich domu – ale musi to być poparte skutecznym egzekwowaniem, w tym przeciwko firmom działającym za granicą”.
Przeczytaj więcej od Sky News:
Pierwsza kobieta na czele Mi6
Kopu za pozostałości 800 niemowląt zaczyna się
Uważa się, że cztery na pięć osób w Wielkiej Brytanii posiada co najmniej jedno inteligentne urządzenie, według badań Techuk, a nowe wytyczne mają na celu ochronę ich przed nieproporcjonalnym nadzorem.
ICO twierdzi, że producenci i programiści muszą „przyjąć ochronę danych według projektowania i domyślnego podejścia”.
Oznacza to rozważenie ochrony danych podczas projektowania urządzenia, a następnie przez cały czas cyklu życia produktu.
ICO zaleca serię pytań, które programiści powinni zadać sobie: „Czy musisz korzystać z danych osobowych?”
Smartwatche i urządzenia śledzące fitness są również zawarte w nowych wskazówkach, a informacje o ostrzeżeniu ICO, takie jak BMI użytkownika lub liczba płodności, jako dane dotyczące kategorii specjalnej i powinny być traktowane z dodatkową ostrożnością.
Które badanie wykazało, że Ultimate Smartwatch Huawei poprosił o dziewięć „ryzykownych” uprawnień telefonu – najczęściej wszystkich urządzeń w badaniu.
Uprawnienia „ryzykowne” obejmują zazwyczaj znajomość dokładnej lokalizacji użytkownika, możliwość rejestrowania dźwięku, dostępu do przechowywanych plików lub możliwości zobaczenia wszystkich innych zainstalowanych aplikacji.
Huawei powiedział, że wszystkie uprawnienia, o które prosi o uzasadnioną potrzebę.
Żadna z firm wymienionych w badaniu nie sugeruje nielegalnego zachowania.
„Chcemy pomóc organizacjom w zdobyciu tego od samego początku – ale w razie potrzeby jesteśmy gotowi podjąć działania w celu ochrony ludzi przed krzywdą” – powiedział Almond.
„Kiedy przynosisz nowy inteligentny produkt do swojego domu, możesz poczuć się pewnie, że mamy twoje plecy”.