Departament Edukacji (DFE) znalazł się pod ostrzałem posłów w związku z tym, że poradzi sobie z pogarszającym się niedoborem nauczycieli w Anglii.

Komitet ds. Rachunków publicznych (PAC) powiedział, że DFE „brakuje spójnego planu”, aby zapewnić flagową obietnicę rekrutacji rządu.

W nowym raporcie PAC ostrzega, że ​​szkoły i kolegi ds. Edukacji walczą z rosnącymi wskaźnikami wakatu, podczas gdy rządowy obietnica rekrutacji 6500 nowych nauczycieli do 2029 r. Pozostaje niejasna i nieostronna.

Komitet twierdzi, że DFE nie wyjaśnił, w jaki sposób obliczono tę liczbę ani w jaki sposób zostanie zmierzony postęp, zwłaszcza gdy same uczelnie będą potrzebować do 12 400 więcej nauczycieli do 2028 r.

Komitet ostrzegł, że nadal nie ma „żadnej wartości wyjściowej, kamieni milowych i jasności” na temat tego, jak przyrzeczenie jest zgodne ze skalą obecnych niedoborów.

Przewodniczący PAC, Sir Geoffrey Clifton-Brown, powiedział: „Rząd zasadniczo leci ślepy, bez jasnego planu, a zobowiązanie jest bez znaczenia”.

Poseł wezwał do pilnych działań w celu zapewnienia niedoborów personelu, szczególnie w obszarach w niekorzystnej sytuacji i kluczowych przedmiotach, nie zagrażają edukacji uczniów.

Raport ujawnia, że ​​46% szkół średnich w Anglii zgłosiło co najmniej jedno wakatowanie w nauczaniu w ostatnim roku akademickim.

Jest to corocznie przydzielane 700 milionów funtów na inicjatywy rekrutacyjne i retencyjne, z wyłączeniem wynagrodzeń i emerytur.

Sir Geoffrey Clifton-Brown MP. Zdjęcie: Parlament Wielkiej Brytanii
Obraz:
PAC Przewodniczący Sir Geoffrey Clifton-Brown. Zdjęcie: Parlament Wielkiej Brytanii

Komitet znalazł niewiele dowodów na to, że rząd właściwie ocenił swoje programy, zwłaszcza inicjatywy niefinansowe, takie jak dobre samopoczucie, elastyczna praca lub wsparcie zachowań.

Sytuacja jest szczególnie ponura w szkołach obsługujących społeczności niekorzystnej, w których nauczyciele częściej odchodzą, a luki przedmiotowe są bardziej wyraźne.

Prawie jedna trzecia z tych szkół nie oferuje informatyki A z powodu braku przeszkolonego personelu. Jest to wyraźny kontrast z bogatszymi obszarami, w których takie osoby są znacznie bardziej dostępne.

Użyj przeglądarki Chrome, aby uzyskać bardziej dostępny odtwarzacz wideo

Reforma EHCP nie wykluczona

Reagując na raport, Daniel Kebede, sekretarz generalny National Education Union (NEU), powiedział: „To pocieszające, że PAC naprawdę poradzi sobie z poważnym wyzwaniem dotyczącym numerów nauczycieli i specjalistów podmiotów.

„Szkoły i uczelnie angielskie są w trakcie najgorszego kryzysu rekrutacji i retencji nauczycieli w pokoleniu, stworzonym przez długie godziny, słabe wynagrodzenie i Ofsted”.

Przeczytaj więcej od Sky News:
ONZ krytykuje reformy opieki społecznej Starmera

Finanse publiczne w „stosunkowo wrażliwej pozycji” – OBR

Użyj przeglądarki Chrome, aby uzyskać bardziej dostępny odtwarzacz wideo

Kwiecień 2025: „Jako nauczyciele naprawdę się martwimy”

Obciążenie pracą i zachowanie uczniów były cytowane jako kluczowe czynniki wypychające doświadczonych nauczycieli z zawodu.

Do tej pory własna karta samopoczucia rządu zyskała ograniczoną przyczepność, a zaledwie 17% szkół i uczelni się zarejestrowało.

PAC wzywa teraz DFE do opublikowania pełnego planu dostawy, z mierzalnymi kamieniami milowymi i regularnymi aktualizacjami do parlamentu, w celu śledzenia postępów w zakresie rekrutacji i retencji zarówno w szkołach, jak i na uczelniach.

Rzecznik DFE powiedział: „Ten rząd już udziela zobowiązań, aby rekrutować i zatrzymać 6500 utalentowanych nauczycieli z 2300 bardziej średnimi i specjalnymi nauczycielami w klasach w tym roku, a także 1300 nauczycieli opuszczających zawód – jeden z najniższych stawek urlopu od 2010 roku.

„Od pierwszego dnia sekretarz edukacji pracował nad zresetowaniem relacji z sektorem edukacji, ogłaszając nagrody wynagrodzeń w wysokości prawie 10% w ciągu dwóch lat i zobowiązał się do radzenia sobie z wysokim obciążeniem pracą i złym samopoczuciem, w tym zachęcaniem szkół do oferowania bardziej elastycznych możliwości pracy.

„Jesteśmy zaangażowani w współpracę z nauczycielami jako partnerzy w Push for Better, prowadzenie wysokich i rosnących standardów w ramach naszego planu zmiany, aby umożliwić każdemu dziecku osiągnięcie i rozwój”.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj