Analiza według Sky News ujawnia, że ​​błąd ludzki jest najbardziej prawdopodobną przyczyną zderzenia między statkiem pojemnika Solong a amerykańskim tankowcem steny nieskazitelnym.

Solong z portugalskimi solong popłynął tą samą trasą 19 razy w ciągu ostatnich pięciu miesięcy wcześniej kolizjaktóre miały miejsce u wschodniego wybrzeża Yorkshire o 9.47 w poniedziałek 10 marca.

Władze z USA i Portugalii podobno poprowadzą śledztwo, podczas gdy policja Humberside współpracuje również z brytyjskim oddziałem dochodzenia w sprawie wypadków morskich ustalić, co się stało.

Ekspert ds. Bezpieczeństwa statku, Mel Irving, powiedział Sky News: „W tej chwili wygląda to na 100% ludzkich błędów. Możemy tylko założyć, że nikt nie oglądał. Nikt nie był pod kontrolą. Nikt nie był świadomy, że przed nami statek”.

Aresztowany kapitan solong jest Rosyjski obywatelpodczas gdy reszta załogi to obywatele rosyjscy i filipińscy, według niemieckiej firmy żeglugowej Ernst Russ.

wyobrażanie sobie

Co mówią nam dane śledzenia

W ciągu ostatnich pięciu miesięcy solong odbył prawie identyczną ścieżkę wzdłuż wybrzeża Yorkshire. Tej okazji podróżował do Grangemouth w Szkocji lub z Rotterdamu w Holandii lub z Rotterdamu.

No to co poszedł źle Tym razem? Sky News 'Data & Forensics Unit przeanalizował dane śledzenia statku.

Odmiany prędkości statku na tej samej trasie w ciągu ostatniego roku są w tym samym przedziale, co poniedziałkowa kolizja.

Według danych śledzenia statków z MARINETRAFCIC STATES TRACES MODZIĄCY OKRÓTKU ZACHODZENIA OKRTU 16 KNOTÓW. W ciągu ostatnich pięciu miesięcy podróżował z prędkością między 11 a 17 węzłami w tym samym punkcie.

Artykuł D&F Adam Parker

Pomimo wielokrotnego przechodzenia wzdłuż wybrzeża Yorkshire, Solong nie podróżował wzdłuż trasy w 2023 lub 2022 roku.

W ciągu ostatnich pięciu miesięcy statek towarowy przejechał głównie w okolicy wzdłuż stosunkowo prostej linii, sugerując, że jego autopilot był używany.

mapa

Irving powiedział: „Nawet jeśli załoga wielokrotnie płynęła trasą, każda podróż jest inna – ruch, pogoda, widoczność i pozycje zakotwiczenia. Właśnie dlatego niezbędne jest właściwe wrażenia”.

Według Met Office widoczność w okolicy w czasie katastrofy była słaba z obszarami mgły. Poniższy obraz jest pobierany z pobliskiego statku w momencie zderzenia.

W przypadku D&F nieruchomym obrazie z pobliskiego statku pokazuje wizualność w czasie katastrofy. Credit - Orca AI
Obraz:
Kredyt: Orca AI


Ile statków jest zwykle w okolicy?

W dniu zderzenia Stena Immaculate została zakotwiczona u wybrzeży Yorkshire wraz z ośmioma innymi dużymi tankowcami i statkami kontenerowymi. Nie poruszało się przez 15 godzin, zakotwiczając o godz. 18.30 poprzedniej nocy.

Tydzień przed katastrofą, 3 marca, Solong podążył prawie identyczną ścieżką jak w dniu katastrofy. Jego ścieżka różniła się 500 m i podróżowała z podobną prędkością. Tego dnia przegapiłoby tankowca.

Przez ostatnie trzykrotnie solong przejechał przez obszar, zmierzając w tym samym kierunku, było mniej zakotwiczonych statków. 3 marca były dwa takie naczynia. 24 lutego były cztery statki, a 17 lutego były trzy.

Pan Irving, który pracuje w South Shields Marine School, powiedział: „Zakotwiczony statek nie tylko siedzi tam pasywnie – ma obowiązek utrzymać odpowiedni zegarek. Ktoś powinien był być na służbie, monitorując pobliski ruch i potencjalne ryzyko”.

Użyj przeglądarki Chrome, aby uzyskać bardziej dostępny odtwarzacz wideo

Statki momentu zderzają się na Morzu Północnym

Dlaczego solong nie został zatrzymany?

Statek kontenerowy Solong, który rozbił się na Morzu Północnym, wielokrotnie nie powiodło się kontroli bezpieczeństwa w ostatnich latach, z ciągłymi problemami w systemach sterowania, nawigacji i systemach awaryjnych. Jednak władze nigdy nie zostały zatrzymane.

Irlandzcy urzędnicy wcześniej stwierdzili, że „odczyt komunikacji/kompasu w sytuacji awaryjnej Solonga” był „nie czytelny” zgodnie z dokumentami kontroli Port State Control (PSC) z lipca ubiegłego roku.

Było to wśród 10 niedoborów podkreślonych podczas kontroli statku w Dublinie. Inne problemy obejmowały alarmy „nieodpowiednie”, rzemiosło przetrwania „niezbyt utrzymywane”, a drzwi ognia „nie są wymagane”.

Kontrola nie była odizolowanym przypadkiem. Niepowodzenia układu kierowniczego i nawigacji były wielokrotnie oznaczone, w tym nieprawidłowe działanie na sprzęt kierownicy w 2022 r., Brakujący zapasowy kompas magnetyczny w 2020 r. I niedobór sprzętu kierowniczego w 2016 roku.

Statek Solong Cargo. Zdjęcie: Dan Kitwood/Pool/AP
Obraz:
Solong został poważnie uszkodzony w kolizji. Zdjęcie: Dan Kitwood/Pool/AP

Irving powiedział: „Dziesięć niedoborów statku nie jest niczym niezwykłym, szczególnie w przypadku starszych statków. To jak porady w testach MOT – problemy, które należy naprawić przed następną inspekcją, ale niekoniecznie wystarczającą, aby powstrzymać statek przed żeglugiem”.

Statki są zwykle zatrzymywane, gdy niedobory stanowią bezpośrednie zagrożenie dla bezpieczeństwa, środowiska lub dobrobytu załogi.

Oficjalne dochodzenie skupi się na tym, dlaczego nie było żadnych działań wymijających, aby zapobiec zderzeniu. Irving powiedział, że rejestrator danych Voyage (VDR) będzie kluczowy w ustaleniu, czy oficer na zegarku był obecny, zwracając uwagę lub rozproszony.

Największe pytanie brzmi: dlaczego w momentach przed katastrofą nie podjęto żadnych działań.

. Dane i kryminalistyki Zespół to jednostka o wielo wykwalifikowanym, zajmująca się dostarczaniem przejrzystego dziennikarstwa z Sky News. Zbieramy, analizujemy i wizualizujemy dane, aby opowiadać historie oparte na danych. Łączymy tradycyjne umiejętności raportowania z zaawansowaną analizą obrazów satelitarnych, mediów społecznościowych i innych informacji na temat open source. Dzięki opowiadaniu historii multimedialne staramy się lepiej wyjaśnić świat, jednocześnie pokazując, jak robi się nasz dziennikarstwo.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj