Rady powinny „kontynuować pracę” polegającą na naprawie dróg pełnych dziur, stwierdził Sir Keir Starmer.
The Premier stwierdził, że uszkodzone drogi „mogą zagrażać życiu”, a naprawy samochodów kosztują „setki, jeśli nie tysiące funtów”.
Przedstawił swoje uwagi po ogłoszeniu przez Departament Transportu (DfT), ile każda władza lokalna w Anglii otrzyma na utrzymanie dróg w następnym roku budżetowym.
Ministerstwo Skarbu ogłosiło w październiku w budżecie, że całkowite finansowanie utrzymania dróg lokalnych w roku 2025/26 wyniesie prawie 1,6 miliarda funtów, co stanowi wzrost o 500 milionów funtów w porównaniu z poprzednimi 12 miesiącami.
Szacuje się, że podwyżka wystarczy do usunięcia około siedmiu milionów dziur.
Przeczytaj więcej ze Sky News:
Minister Tulip Siddiq wciągnięty w śledztwo antykorupcyjne
Hospicja w Anglii otrzymają dodatkowe 100 milionów funtów
Sir Keir powiedział: „Zepsute drogi mogą zagrażać życiu i kosztować rodziny setki, jeśli nie tysiące funtów na naprawach.
„To koszt, którego można łatwo uniknąć, odpowiednio inwestując w nasze drogi.
„Dzięki naszemu Planowi zmian jesteśmy zdeterminowani, aby włożyć więcej pieniędzy do kieszeni ciężko pracujących ludzi i poprawić standard życia.
„Dlatego dajemy samorządom fundusze na naprawę naszych dróg i ponowne uruchomienie Wielkiej Brytanii – z wyraźnym oczekiwaniem, że poradzą sobie z tym zadaniem”.
Alokacja środków obejmuje:
• Ponad 327 milionów funtów dla regionów północno-zachodniego, północno-wschodniego oraz Yorkshire i Humber
• Ponad 372 miliony funtów dla East Midlands i West Midlands
• Ponad 244 miliony funtów dla wschodniej Anglii
• Ponad 378 milionów funtów dla władz lokalnych na południowym wschodzie iw Londynie
• Ponad 300 milionów funtów dla władz lokalnych na południowym zachodzie
Koszt odnowienia dziurawych dróg lokalnych w Anglii i Walii oszacowano na 16,3 miliarda funtów.
Dane RAC pokazują, że kierowcy napotykają średnio sześć dziur na milę na drogach w Anglii i Walii, a koszt jednego przypadku uszkodzenia pojazdu przez dziurę w nawierzchni wynosi około 500 funtów.
Organizacja audytowa stwierdziła, że rozwiązanie tego problemu jest priorytetem dla 96% kierowców.
DfT oświadczyło, że dopilnuje, aby władze autostrad „rozsądnie wydały pieniądze”, zebrały dokładne dane i zapewniły „proaktywną konserwację”, zanim zaczną tworzyć się dziury.
Sekretarz transportu Heidi Alexander wyraziła pewność, że „naprawdę znacząca inwestycja” sprawi, że kierowcy zauważą poprawę warunków na drogach.
„To samorządy decydują, jak wykorzystają te pieniądze. Mogą wypełnić dziury w drogach, odnowić nawierzchnię dróg, poprawić chodniki, naprawić mosty” – powiedziała.
Prezydent AA Edmund King określił finansowanie jako „znaczący zastrzyk gotówki”.