Od kolekcji i parków po bin po opiekę społeczną – szacuje się, że władze lokalne w Anglii świadczą mieszkańców ponad 800 usług, dotykając wielu różnych aspektów naszego życia od dzieciństwa do opieki nad osobami starszymi.

Wydatki na usługi wzrosły o 12,8 mld GBP – z 60 mld GBP do 72,8 mld GBP – w latach 2015-16 a 2023–24, co stanowi wzrost wartości rzeczywistej o 21%.

Większość z tych zwiększonych wydatków – 10,3 mld GBP – trafiła do opieki społecznej dla dorosłych i dzieci, która reprezentuje największe wydatki rad, wzrastając w tym okresie jako udział ogólnych wydatków z 53% do 58%.

Wizualizacja wykresu

Poprzednie cięcia finansowania centralne i rosnąca populacja oznaczają, że moc wydatków na osobę w dużej mierze stagnowała i pozostaje o 1% niższa na osobę niż w 2015/16.

Jest to miara funduszy dostępnych dla władz lokalnych z dotacji rządu centralnego, podatku podatkowego i stawek biznesowych. Chociaż finansowanie grantu wzrosło w ostatnich latach, nie zrekompensowało jeszcze cięć rządowych przed 2020 r.

Wizualizacja wykresu

Złożone potrzeby

Populacja w Anglii wzrosła o 5% w tym okresie, co stanowi część tej zwiększonej presji, ale nie jest to jedyny kierowca.

Na wielu obszarach popyt wyprzedził wzrost liczby ludności, ponieważ zdarzenia zewnętrzne i złożoność potrzeb ludzi z czasem zmieniły się.

Na przykład szybki wzrost kosztów tymczasowego zakwaterowania spowodował duży wzrost liczby osób bezdomności z powodu presji inflacyjnej i niedoborów mieszkań.

Wizualizacja wykresu

Jednocześnie popyt na nowe plany opieki społecznej dorosłych wzrosło o 15%.

Wraz ze wzrostem oczekiwania życia wzrosła również czas w życiu ludzi, podczas których cierpią na problemy zdrowotne.

„Widzimy, że w opiece społecznej dla dorosłych ludzie mają wiele warunków i potrzebują coraz więcej wsparcia i często pojawią się tak, jakby były słabsze w wcześniejszym wieku. To ważny trend” – wyjaśniła Melanie Williams, prezes Stowarzyszenia Dyrektorów usług społecznych dla dorosłych.

„Ciągle koncentrujemy się na najpilniejszych rzeczach kosztem nie wykonywania pracy zapobiegawczej” – dodała.

„Kiedy koncentrujemy się na przyciąganiu ludzi ze szpitala, nie wykonujemy tej pracy, aby umożliwić im nie iść tam”.

Budżetowe klify na wysyłanie wydatków

Tymczasem plany zapotrzebowania na edukację, zdrowie i opiekę (EHC) dla dzieci o bardziej złożonych specjalnych potrzebach wsparcia edukacyjnych wzrosło, wzrosła o 140% do 576 000.

Budżety na specjalne potrzeby i niepełnosprawności edukacyjne (Wysyłanie) nie dotrzymały tempa, co oznacza, że ​​wydatki władz lokalnych konsekwentnie przewyższały fundusze rządowe, co prowadzi do znacznych deficytów w budżetach rady.

Większość władz obowiązujących za wysłanie przekroczyła swój budżet, ponieważ pozwolono im do marca 2026 r. W przypadku tymczasowego zastąpienia, ale będą musieli czerpać z własnych rezerw, aby dokonywać tych płatności w ciągu roku.

Jedna na trzy rady będzie miała deficyty, których nie mogą pokryć po zakończeniu zastąpienia.

Cięcia na usługi

W najnowszych liczbach za 2023/24, 3 GBP na każde 5 funtów wydatków na usługi przez angielskie władze lokalne przeznaczono na opiekę społeczną i edukację, łącznie 42,3 miliarda funtów.

Wizualizacja wykresu

Pozostawiło to niewiele głowy na inne usługi, z których wiele doświadczyło realnych cięć finansowych w tym samym okresie, a rady zmuszone do identyfikacji innych usług, takich jak biblioteki, parki i sztuka, aby oszczędności.

Jednak, jak ostrzegł Williams, takie usługi kulturalne i środowiskowe mogą odgrywać istotną rolę w dobrobycie i mogą zaostrzyć zapotrzebowanie na opiekę społeczną.

„Abyśmy mogli chronić zarówno dorosłych, jak i dzieci – aby ludzie, którzy potrzebują dodatkowego wsparcia – potrzebujemy tego szerszego, aby rady do zrobienia” – powiedział Williams, który pełni również funkcję dyrektora korporacyjnego opieki społecznej dla dorosłych w radzie hrabstwa Nottingham.

„Nie jest dobre, że po prostu zapewniam opiekę i wsparcie, jeśli ktoś nie może wyjść i uzyskać dostęp do parku, wyjść i uzyskać dostęp do wolnego czasu, lub wyjść i mieć szersze wsparcie w społeczności”.

Wizualizacja wykresu

Komentując raport, Cllr Tim Oliver, przewodniczący Hrabstwa Rady Sieci, powiedział: „Jak ostrzegaliśmy, rady mają niewielki wybór, jak tylko wydawać na najbardziej wymagane usługi wymagające najbardziej wymagającego usług, kosztem wszystkiego innego – pozostawiając ich niewiele więcej niż usługi opieki.

„Jest to specyficzna dla rynku presja kosztowa, głównie w opiece społecznej dorosłych, usług dla dzieci i specjalnych potrzeb edukacyjnych, które są raczej kosztami rady, a nie deprywacji. Dlatego rząd musi rozpoznać i zająć się tymi presją w sprawiedliwym przeglądzie finansowania, w przeciwnym razie popchnie wiele dobrze zarządnych rad na Brink”.

Walka z pożarami

Raport NAO opisuje błędne cykl, w którym ograniczone budżety rady skupiły się na opiece reaktywnej zaspokajającej najpilniejsze potrzeby.

Bardziej wydajna opieka zapobiegawcza, która w perspektywie długoterminowej mogłaby obniżyć popyt, spadła na markę.

W jednym przykładzie cytowanym przez NAO, Public Health Grant, który finansuje profilaktyczne usługi zdrowotne, ma spadek w rzeczywistości o 846 mln GBP (20,1%) między 2015/16 a 2024/25

Inne obszary odnotowały zmianę finansowania z zapobiegania na późną interwencję.

Finansowanie rady na usługi wsparcia bezdomności wzrosły o 1,57 mld GBP w latach 2015/16-2013/24, podczas gdy pieniądze na profilaktyczne i inne usługi mieszkaniowe spadły o 0,64 mld GBP.

Wizualizacja wykresu

Potrzebny przegląd finansowania

Od 2018 r. Siedem rad wydało powiadomienia o sekcji 114, które wskazują, że planowane wydatki rady naruszą ustawę o finansach lokalnych, gdy władze lokalne uważają, że nie jest w stanie zrównoważyć swojego budżetu.

A 42 władze lokalne otrzymało ponad 5 miliardów funtów wsparcia w ramach wyjątkowych ram wsparcia finansowego (EFS) od jego wprowadzenia w 2020 r.

Zgodnie z niedawnym badaniem Stowarzyszenia Samorządowego Lokalnego, o którym mowa w raporcie NAO, do 44% rad uważa, że ​​będą musieli wydać zawiadomienie w sekcji 114 w ciągu najbliższych dwóch lat, jeśli rząd Wielkiej Brytanii zaprzestałby wyjątkowego wsparcia finansowego.

Patrząc w przyszłość na nadchodzące osady finansowania, a planowane przez rząd reformy samorządu lokalnego, NAO ostrzega, że ​​krótkoterminowe środki mającym na celu zaciągnięcie ostrego finansowania nie dotyczyły systemowych słabości modelu finansowania, z wymaganym przeglądem systemu.

Sir Geoffrey Clifton-Brown, przewodniczący komitetu rachunków publicznych, powiedział: „Krótkoterminowe wsparcie jest przyklejającym tynkiem pod presją, przed którymi stoi władze lokalne. Opóźnienia w lokalnych audytach dodatkowo podważają zaufanie publiczne do finansów samorządowych.

„Musi istnieć podejście międzyrządowe do reformy finansów samorządu lokalnego, które musi zapewnić skuteczną odpowiedzialność i wartość dla pieniędzy dla podatników”.


. Dane i kryminalistyki Zespół to jednostka o wielo wykwalifikowanym, zajmująca się dostarczaniem przejrzystego dziennikarstwa z Sky News. Zbieramy, analizujemy i wizualizujemy dane, aby opowiadać historie oparte na danych. Łączymy tradycyjne umiejętności raportowania z zaawansowaną analizą obrazów satelitarnych, mediów społecznościowych i innych informacji na temat open source. Poprzez historię multimedialne staramy się lepiej wyjaśnić świat, jednocześnie pokazując, jak robi się nasz dziennikarstwo.

Source link