Przedsiębiorstwa kolejowe staną w obliczu przeglądu sposobu ścigania i egzekwowania uchylania się od płacenia biletów kolejowych po doniesieniach o nieproporcjonalnych działaniach podjętych wobec pasażerów.

Sky News rozumie, że Sekretarz Transportu Louise Haigh zwróci się do Urzędu ds. Kolei i Dróg, departamentu rządowego odpowiedzialnego za regulacje ekonomiczne i dotyczące bezpieczeństwa brytyjskich kolei i autostrad, o zbadanie, w jaki sposób rozwiązuje się problem uchylania się od opłat.

Pasażerowie, którzy zapłacili za bilet lub go nie kupili, przewoźnicy kolejowi mogą obecnie postąpić na kilka sposobów, przy czym najpoważniejszym działaniem jest skierowanie pasażerów do sądu i wpisanie do rejestru karnego.

Najnowsze informacje o polityce: Wes Streeting ogłasza tabele ligowe NHS

Rozumie się, że rząd nie zamierza pozbawiać przedsiębiorstw kolejowych możliwości ścigania przestępców, którzy celowo uchylają się od płacenia.

Narasta jednak krytyka działań podejmowanych wobec osób, które popełniły niewinne błędy – często obwiniane za skomplikowane ceny biletów.

Oczekuje się, że w ramach niezależnego przeglądu zbadana zostanie przejrzystość warunków sprzedaży biletów i sposobu ich wyjaśnienia pasażerom.

Jednym z głównych pytań, na które będzie starał się odpowiedzieć, jest to, jaki jest próg ścigania.

Sekretarz ds. transportu Louise Haigh podczas otwarcia wartego 200 milionów funtów firmy Siemens Rail Village w Goole – zakładu produkcyjnego w East Yorkshire, który zapewni 700 miejsc pracy i odegra rolę w produkcji pociągów nowej generacji w Wielkiej Brytanii, w tym nowego Piccadilly Pociągi liniowe w Londynie. Data zdjęcia: czwartek, 3 października 2024 r.
Obraz:
Sekretarz transportu Louise Haigh chce, aby w przeglądzie uwzględniono osoby ścigane za uczciwe błędy. Zdjęcie: PA

W sierpniu na mocy orzeczenia sądu stwierdzono, że cztery przedsiębiorstwa kolejowe, w tym Northern Rail i Greater Anglia, wniosły oskarżenia przeciwko tysiącom pasażerów, korzystając z jednolitej procedury wymiaru sprawiedliwości (SJP), mimo że nie ma na to pozwolenia.

SJP umożliwił firmom przyspieszenie ścigania i ściganie ich za zamkniętymi drzwiami po tym, jak został wprowadzony w 2015 r. w przypadku drobnych przestępstw przed sądami pokoju.

Starszy sędzia okręgowy Paul Goldspring, główny sędzia Anglii i Walii, stwierdził, że sprawy „nigdy nie powinny były zostać wszczęte”, a oskarżenia były „prawdopodobnie niezgodne z prawem”, z czym zgodziły się przedsiębiorstwa kolejowe.

Sędzia Goldspring powiedział, że dokładna liczba postępowań przeciwko SJP nie jest znana, ale najprawdopodobniej wyniosła „ponad 74 000”.

Przeczytaj więcej:
Ustawa o wspomaganym umieraniu „o autonomii i wyborze” – poseł

Szefowie mediów społecznościowych mogą zapłacić 10 000 funtów za nieusunięcie reklam noży

W październiku należąca do rządu spółka Northern Rail wycofała wszelkie działania przeciwko absolwentowi inżynierii Sam Williamson po grożąc mu karąco mogło skutkować karą grzywny w wysokości setek funtów i wpisem do rejestru karnego.

Przez pomyłkę kupił bilet jednorazowy za 3,65 funta na dowolny dzień, korzystając ze swojej karty kolejowej 16-25 i wykorzystał go w pociągu tuż po 7 rano, nie zdając sobie sprawy, że bilet jest ważny dopiero po 10 rano, ponieważ wszystkie bilety wcześniej musiały kosztować co najmniej 12 funtów.

Departament Transportu polecił firmie przegląd swojej polityki dotyczącej biletów, aby była jasna i uczciwa dla pasażerów.

Następnie Northern wycofał wszystkie aktualne oskarżenia przeciwko osobom znajdującym się w podobnych okolicznościach i obiecał dokonać przeglądu przypadków historycznych.

Source link