Według przeciwników ekspansji grupa kampanii na trzeci pas startowy w Heathrow, który otrzymuje fundusze z lotniska, dystrybuuje „niezwykle mylące” informacje w gospodarstwach domowych w zachodnim Londynie.

Grupa, zwołana z Back Heathrow, wysłała ulotki do osób mieszkających w pobliżu lotniska, twierdząc, że ekspansja może być drogą na „bardziej zielone” lotnisko i sugerując, że oznaczałoby to tylko „najczystsze i najcichsze samoloty”.

Przychodzi, gdy lotnisko przygotowuje się do złożenia wniosku o planowanie Trzeci pas startowy przed terminem 31 lipca, po oświadczeniu rządu Wsparcie dla ekspansji.

Zdjęcie z pliku z dnia 4/1/2016 samolotu Emirates Airbus A380 ląduje nad domami w pobliżu lotniska Heathrow w zachodnim Londynie. Według badania narażenie na hałas samolotów może zwiększyć prawdopodobieństwo cierpienia zawałów serca. Naukowcy z University College London (UCL) znaleźli osoby mieszkające w pobliżu lotnisk - i podlegają hałasowi z samolotów startujących i lądujących - mogą być bardziej narażone na złe zdrowie serca. Data wydania: środa 8 stycznia 2025 r.
Obraz:
Samolot ląduje nad domami w pobliżu lotniska Heathrow. Zdjęcie: Pa

Powrót Heathrow nazywa się „lokalną grupą kampanii ponad 100 000 mieszkańców” i nie wspomina o finansowaniu, które otrzymuje z lotniska w biuletynie.

Jego strona internetowa nie wspomina również o bieżącym wsparciu finansowym i mówi „początkowo uruchomione z finansowaniem od Lotnisko Heathrow Ale od tamtej pory dorastaliśmy ”.

Powrót Heathrow powiedział także Sky News, że „zawsze był otwarty” o wsparciu, które otrzymuje z lotniska.

Na dole każdej strony organizacja mówi: „Powrót Heathrow to grupa mieszkańców, firm i grup społecznych, którzy zebrali się, aby obronić zadania, które opierają się na Heathrow i kampanii na temat bezpiecznej przyszłości”.

Airport Heathrow powiedział, że zawsze było jasne, że finansuje Heathrow, ale nie ujawniłoby, ile zapewnia.

Parmjit Dhanda w 2009 roku w Hustings, aby zostać mówcą Izby Gmin. Zdjęcie: Reuters
Obraz:
Parmjit Dhanda w 2009 roku w Hustings, aby zostać mówcą Izby Gmin. Zdjęcie: Reuters

Kto jest za tyłem Heathrow?

Dyrektorem wykonawczym grupy jest były minister pracy Parmjit Dhanda, który był posłem w Gloucester w latach 2001–2010 i znajduje się na krajowym forum polityki – Organ odpowiedzialny za rozwój polityki pracy.

Najnowsze relacje z Back Heathrow pokazują, że miał pięciu pracowników, w tym dwóch dyrektorów, w roku budżetowym kończącym się 30 czerwca 2024 r. Drugim dyrektorem jest John Braggins, były doradca kampanii Tony’ego Blaira.

Firma miała 243 961 funtów w gotówce, pokazują rachunki.

Co mówi grupa?

W biuletynie dyrektor wykonawczy Dhanda powiedział, że ludzie pytają, czy Heathrow jest zrównoważony. Odpowiadając na pytanie, wydawał się sugerować, że lotnisko może dyktować, jakie typy samolotów używają Heathrow.

„Możemy zbudować czystsze, bardziej ekologiczne i mądrzejsze lotnisko – używając bardziej zrównoważonego paliwa lotniczego, zapewniając, że tylko najczystsze i najcichsze samoloty latają tutaj, zmniejszyć stosowanie stosu na niebie i zmodernizuj naszą przestrzeń powietrzną, aby zmniejszyć emisję w locie” – napisał.

Zapytany przez Sky News, co znaczy Heathrow i jakie było źródło roszczenia, organizacja wskazała na system hałasu i emisji na lotnisku dla 50 największych linii lotniczych obsługujących Heathrow.

„Program pomaga zobaczyć, w jakich obszarach wyróżniają się niektóre linie lotnicze i gdzie można wprowadzić ulepszenia” – powiedział rzecznik.

Ale te „czystsze i zielone” roszczenia zostały odrzucone jako „mity” przez jednego działacza.

Back Heathrow's Spring 2025 Newsletter (użyj tego)
Obraz:
Back Heathrow’s Spring 2025 Newsletter

Finlay Asher jest inżynierem lotniczym i współzałożycielem Safe Landing, grupy pracowników lotniczych i entuzjastów szukających poprawy klimatu w branży.

Powiedział, że oszczędności emisji ze zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF) były „wysoce dyskusyjne” – ale dodał, że nawet jeśli byłyby przyjmowane według wartości nominalnej, użycie tych paliw jest „stosunkowo niskie”, a zatem zapewnia jedynie niewielkie redukcje emisji.

„Wzrost ruchu lotniczego w Heathrow to wymarwa” – powiedział.

Pan Asher zakwestionował również twierdzenie, że tylko najczystsze i najcichsze samoloty będą latać na Heathrow. „Nie ma żadnej polityki, która uniemożliwia działanie samolotów o starszej generacji z lotniska” – powiedział.

Jeśli chodzi o zmniejszenie „układania” – gdzie samoloty czekają przez lotnisko do lądowania – pan Asher powiedział, że jeśli jest to cel, „dodanie większej liczby samolotów do nieba nie ułatwi”.

Sprzeciw wobec roszczeń Back Heathrow pochodzi również z Roba Barnstone’a, założyciela Koalicji No Trzeciej pasa startowego, który jest finansowany przez pięć lokalnych władz otaczających lotnisko Heathrow.

Powiedział, że niezależnie od wydajności paliw lub nowych spokojniejszych silników, a dodatkowe 260 000 lotów Heathrow powiedział, że zostanie utworzony z dodatkowym pasem startowym – oprócz obecnego ograniczenia lotniska wynoszącego 480 000 – stworzy „okropną dużo hałasu”.

„Dla wszystkich najlepszych woli na świecie, Heathrow jest bardzo, bardzo, bardzo hałaśliwym sąsiadem … Gdy dodajesz ćwierć miliona dodatkowych lotów, to stworzy okropnie dużo emisji, nawet jeśli używają samolotów, które są nieco mniej szkodliwe dla środowiska niż poprzednie samoloty” – powiedział Barnstone.

Zielone roszczenia

Pod nagłówkiem „brytyjskim przemysłem zrównoważonym paliwem dla Heathrow” Back Heathrow powiedział, że „postępy w samolotach elektrycznych i wodorowych mogą zapewnić, że osiągniemy nasze cele środowiskowe”.

Opracowując to, tylny Heathrow powiedział Sky News: „Zero emisji samolotów elektrycznych i wodorowych są bardzo końcowym celem dla lotnictwa cywilnego, a kraje takie jak Norwegia ustalili 2040 jako rok, w którym wszystkie ich loty krótko-haul będą przez samoloty elektryczne”.

Oświadczenie zostało nazwane „Niesamowicie wprowadzającym w błąd” dr. Alex Chapman, starszy ekonomista w lewej stronie Think Tank New Economics Foundation (NEF).

„Nie ma absolutnie żadnej pewności, że te samoloty będą miały jakikolwiek znaczący wpływ na emisje i lotnictwo komercyjne w jakimkolwiek rozsądnym okresie. I tak, wszyscy możemy spekulować, co może nie wydarzyć się za 50 lat. Ale myślę, że ludziom mieszkającym na lotnisku powinni otrzymywać informacje o tym, co naprawdę jest realistyczne”.

Dr Chapman powiedział, że nawet jeśli technologia była dostępna, pas startowy może nie być na to gotowy.

„Być może, co ważniejsze, nie było żadnych wskazówek do tej pory, że proponowany nowy pas startowy jest budowany w celu zaspokojenia tego typu samolotów, ponieważ pas startowy, który jest przeznaczony na elektryczne samoloty napędzane wodorem, byłby bardzo inny niż w przypadku paliwa konwencjonalnego, szczególnie pod względem wokół niego infrastruktury paliwowej wokół niego, która byłaby wymagana.

Użyj przeglądarki Chrome, aby uzyskać bardziej dostępny odtwarzacz wideo

CEO Heathrow na planach ekspansji

Podczas gdy trwają prace nad opracowywaniem samolotów elektrycznych, obecnie nie odbywają się komercyjnych lotów elektrycznych. Najlepszym scenariuszem są loty napędzane baterią, które mogą być odpowiednie Krótkie podróże.

Ale jako główne międzynarodowe lotnisko, ponad 40% lotów Heathrow to długie i średnio-haul.

I podczas gdy linie lotnicze, takie jak EasyJet, wymagały funduszy rządowych na rozwój wodoru, odpowiedni do lotów krótkich, istnieją przeszkody w realizacji regularnych lotów komercyjnych.

Zapewnienie wystarczającej ilości wodoru dla podróży samolotów ze źródeł odnawialnych będzie trudne, podobnie jak transport paliwa i przerabia infrastrukturę lotniska w celu uzupełnienia wodoru.

Plany dotyczące wodorowego samolotu są od dziesięciu lat, a Airbus powiedział, że chce uzyskać 100 -osobową płaszczyznę wodorową w powietrzu do 2035 r. – chociaż szacunki z tyłu Heathrow na trzeci pas startowy mają loty rozpoczynające się w 2034 roku.

Według niezależnych doradców ds. Zmian klimatu, który stwierdził, że rosnące emisje z latania ryzykują cele klimatyczne Wielkiej Brytanii, którzy stwierdzili, że loty przyczyniają się do większej liczby gazów cieplarnianych niż cały sektor dostaw energii elektrycznej.

Back Heathrow's Spring 2025 Newsletter (użyj tego)
Obraz:
Back Heathrow’s Spring 2025 Newsletter

Rozszerzanie się przy „pełnej pojemności”

Na pierwszej stronie biuletynu Back Heathrow mówi, że „Heathrow jest pełna”, ale firma powiedziała Sky News, że lotnisko „działało na poziomie 98% od 2005 r.”.

Pomimo pojemności 98%, lotnisko Heathrow co roku pobiło rekordy liczb pasażerskich przez ostatnie 14 lat – z wyłączeniem pandemicznych lat 2020–2023.

Dr Chapman powiedział, że Heathrow jest w zakresie narzuconej przez rząd limitu lotniczego, a nie na pojemności obecnej infrastruktury pasa startowego.

„Więc jeśli rząd miał na przykład podnieść ten czapkę liczby ruchów samolotów, jest całkiem prawdopodobne, że faktycznie mogliby latać o 10% do 20% więcej lotów z istniejącej infrastruktury” – powiedział.

Dodał, że gdy samoloty rozszerzyły się o więcej pasażerów, lotnisko powitało więcej osób.

Lotnisko na początku tego miesiąca ogłosiło plany zwiększenia swojej zdolności o 10 milionów pasażerów rocznie, zanim zostanie zbudowany trzeci pas startowy, i podnieść opłatę płaconą przez pasażerów w celu sfinansowania inwestycji.

Czytaj więcej:
Wchodzą nowe zasady internetowe – oto, co się zmienia
Dobra wiadomość ekonomiczna, ponieważ słoneczna pogoda zwiększyła sprzedaż detaliczną

Jak zareagowały grupa i lotnisko?

Rzecznik Heathrow powiedział: „Powrót Heathrow reprezentuje dziesiątki tysięcy miejscowych ludzi, którzy chcą poinformować swoje poglądy na temat znaczenia Heathrow dla swoich społeczności i źródeł utrzymania dzisiaj i w przyszłość.

„Zawsze byliśmy jasni, że wraz z poszczególnymi mieszkańcami, lokalnymi grupami biznesowymi i związkami zawodowymi zapewniamy fundusze na Back Heathrow, aby zapewnić głos lokalnym mieszkańcom, którzy historycznie nie byli słyszani w debacie na temat rozszerzenia Heathrow”.

Przemawiając w sprawie grupy kampanii, Dhanda powiedział: „W tylnej części Heathrow jesteśmy dumni z naszego linku do lotniska Heathrow (wskazówka jest w nazwie).

„Zawsze byliśmy otwarci na temat faktu, że otrzymujemy wsparcie z lotniska i że pomogli ustanowić organizację w celu zrównoważenia debaty na temat ekspansji w czasach, gdy nie słyszano głosów zwykłych ludzi pracujących z różnych społeczności wokół Heathrow”.

„Powrót Heathrow otrzymuje również wsparcie od związków zawodowych, lokalnych firm i mieszkańców spośród 100 000 zarejestrowanych kibiców” – dodał.

„Chcemy zakończyć Dither and Delay. Zwolennicy z powrotem Heathrow chcą zobaczyć wzrost gospodarczy oraz tysiące nowych miejsc pracy i praktyk, które stworzy nowy pas startowy”.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj