Guardian Media Group (GMG) prowadzi rozmowy w sprawie sprzedaży The Observer, najstarszej niedzielnej gazety na świecie, Tortoise Media, start-upowi założonemu pięć lat temu przez byłego dyrektora BBC i Times.

Sky News na wyłączność ujawniło, że we wtorek GMG informowało pracowników The Observer o prowadzeniu wyłącznych rozmów z Tortoise Media na temat sprzedaży tytułu.

Mówi się, że rozmowy trwają już od jakiegoś czasu, jednak źródła w sektorze bankowym ostrzegają, że istnieje możliwość, iż nie uda się osiągnąć porozumienia.

Uważa się, że Tortoise Media zainwestuje 25 mln funtów w The Observer w ciągu pierwszych pięciu lat od objęcia przez siebie tego tytułu.

Nie jest znana potencjalna cena, jaką miałaby zapłacić firma Tortoise Media, założona w 2019 r. przez Jamesa Hardinga, ani inne kluczowe szczegóły potencjalnej transakcji.

Transakcja sprzedaży The Observer zmieniłaby rynek niedzielnych gazet w Wielkiej Brytanii i wywołałaby pytania o to, czy The Guardian planuje wydawanie gazety sześć dni w tygodniu również w niedziele.

Fot.: Shutterstock
Obraz:
Fot.: Shutterstock

Według jednego ze źródeł GMG dostało zgodę od The Scott Trust, instytucji nadzorującej nadzór nad The Guardian, na rozważenie możliwości zawarcia umowy.

Dodali, że wśród kadry kierowniczej GMG panuje przekonanie, iż inwestycja niezbędna do zapewnienia solidnej cyfrowej przyszłości dla The Observer zostanie najprawdopodobniej dokonana przez stronę trzecią, ponieważ The Guardian koncentruje się na własnych, uznanych na całym świecie reportażach.

Tortoise Media ma 120 000 subskrybentów swojego newslettera Daily Sensemaker, a jego podcasty notują od dwóch do trzech milionów pobrań miesięcznie.

Obserwuj Sky News na WhatsApp
Obserwuj Sky News na WhatsApp

Bądź na bieżąco ze wszystkimi najnowszymi wiadomościami z Wielkiej Brytanii i całego świata, obserwując Sky News

Kliknij tutaj

Od momentu powstania projektu, wsparcie pochodziło od prezesa Thomson Reuters, Davida Thomsona, Lansdowne Partners oraz LocalGlobe, wiodącej firmy venture capital.

Pan Harding jest byłym redaktorem naczelnym gazety The Times i szefem działu wiadomości w BBC. Założył Tortoise Media z zamiarem zapewnienia głębszego wglądu i analizy ważnych wydarzeń ze świata.

Rzecznik Tortoise Media powiedział: „Uważamy, że The Observer jest jedną z największych marek informacyjnych i wierzymy w jej przyszłość zarówno w wersji drukowanej, jak i cyfrowej.

„Pomysł połączenia go z naszą redakcją, połączenia naszej wiedzy specjalistycznej w zakresie podcastów i wydarzeń na żywo z ich wyjątkowym doświadczeniem w zakresie reportaży i oryginalnego myślenia, a także ich pasją do muzyki, filmu i jedzenia, jest czymś, co chętnie zgłębimy”.

Szacuje się, że w Observerze zatrudnionych jest mniej niż 100 pełnoetatowych pracowników i niezależnych pracowników.

Założył ją w 1791 roku WS Bourne, opierając się na prostym założeniu, że „założenie niedzielnej gazety zapewni mu szybki zarobek”.

W 1993 roku tytuł ten uzyskało GMG.

Potencjalna umowa pojawia się na tle zmian zachodzących w brytyjskim przemyśle prasowym, w trakcie których The Daily Telegraph i jego niedzielny tytuł są w trakcie sprzedaży.

Rzeczniczka GMG odmówiła komentarza.

Source link