Maszyna humanoidalna o nazwie Apollo właśnie wzięła niepewna, nieco gwałtowna, ale znacząca krok naprzód w rewolucji robota.

Wysoki robot 5’8 „wykonał pierwszą publiczną demonstrację w prawdziwym otoczeniu rzeczywistego zadania – w tym przypadku zupełnie montażu części silnika – całkowicie autonomicznie.

Kliknięcie dwóch części wraz z zwrotem nadgarstków sterowanych serwo i przekazanie go ludzkiemu koledze jest podstawowym zadaniem. Ale jest to również ważny moment w bardzo rozczarowanym świecie rozwoju robota podobnego do człowieka.

Mercedes-Benz testuje stosowanie Apollo, humanoidalnego robota z Apptronik, w produkcji. Zdjęcie: Mercedes Benz
Obraz:
Mercedes-Benz testuje użycie Apollo, humanoidalnego robota z Apptronik. Zdjęcie: Mercedes Benz

„To dla nas naprawdę wielki dzień” – mówi Jeff Cardenas, dyrektor generalny Apptronik, amerykańskiej firmy za Apollo.

„Cieszymy się, że możemy to pokazać, podekscytowany publicznością, aby zobaczyć robota na żywo i osobiście”.

Mercedes-Benz ogłosił inwestycję o wiele milionów funtów w Apptronik i próbuje garść humanoidalnych robotów w fabryce w Berlinie i kolejną na Węgrzech.

Inwestorzy i firmy przemysłowe – szczególnie producentów samochodów z długim doświadczeniem w użyciu robotów w produkcji – ściśle przestrzegają rozwoju robotów podobnych do ludzi.

Koszty małych, lekkich komponentów spadły, ponieważ algorytmy sztucznej inteligencji (AI) i technologia wizji komputerowej doprowadziły do ​​szybkiego postępu w dziedzinie robotów, które mogą naśladować ruch ludzki i zadania.

Ale pomimo rosnącej liczby coraz bardziej imponujących cyborgów zaprezentowanych przez firmy technologiczne w Stanach Zjednoczonych i Azji, niewielu zrobiło swoje pierwsze kroki z laboratorium.

Robot Apollo wygląda na małego i słabego otoczenia ogromnymi robotycznymi ramionami, które spawają, śrubowe i sprawdzają najnowsze samochody Mercedesa w fabryce Berlin-Marienfelde.

Jednak według Mercedes-Benz, gospodarz robota z ludzkim „faktem formy” to coś więcej niż tylko szansa na zdjęcie.

„Jest jedna wielka zaleta” – mówi Jorg Buzer, szef zarządzania produkcją i łańcuchem dostaw u niemieckiego producenta samochodów.

„Robot humanoidalny jest elastyczny, więc możesz w zasadzie wprowadzić go do linii montażowej lub wewnętrznej logistyki lub kontroli jakości … możesz zasadniczo przenieść go z jednego miejsca do drugiego”.

Mercedes-Benz testuje stosowanie Apollo, humanoidalnego robota z Apptronik, w produkcji. Zdjęcie: Mercedes-Benz
Obraz:
Mercedes-Benz ogłosił inwestycję o wiele milionów funtów w humanoidalne roboty. Zdjęcie: Mercedes-Benz

Wprowadzenie nowej linii montażowej lub modernizacja starej o tradycyjnych ramion robotycznych jest dużą inwestycją.

Robot, który można dostosować do szeregu zadań i pracy u boku ludzi, uniknąłby tej inwestycji.

Z rękami i stopami, jak nasze, mogą obsługiwać narzędzia i pracować w tych samych obszarach roboczych co ludzie.

Apollo może podnieść ponad 25 kg i potencjalnie wykonywać powtarzające się zadania, które, jak ma słowy humanoidalnych deweloperów robotów, zbyt „tępy, brudny lub niebezpieczny” dla ludzi.

Apollo robot
Obraz:
Apollo ma 5’8 cali wysokości i może podnieść 25 kg

Apollo robot

Celem procesu jest ustalenie, które zadania humanoidalne mogą użyć i pomóc poprawić uczenie maszynowe i zręczność wymagana do zrobienia więcej.

„Chcemy spróbować dowiedzieć się, co jest naprawdę możliwe” – mówi Buzer.

„Bardzo ważne jest również, aby sprawdzić, w jaki sposób humanoidalny robot można zintegrować z produkcją prowadzącą razem z naszymi kolegami pracującymi tutaj codziennie”.

Czytaj więcej:
Poznaj pingwiny Falklandów
Badenoch twierdzi, że zero zero 2050 netto jest „niemożliwe”
Dwóch astronautów utknęło w przestrzeni, aby powrócić na ziemię

Apptronik z siedzibą w Teksasie niechętnie zgłasza roszczenia tak odważne jak niektórzy z ich rywali.

„Wszyscy są gotowi, aby robota przyjdzie do domu i wykonać całą pralnię i wszystkie rzeczy, których nie chcą robić. Ale to bardzo wcześnie” – mówi Cardenas.

„Weź analogię zmiany na komputer osobisty. Jesteśmy na początku lat 80., więc na samym początku”.

Inwestorzy wydają się wierzyć w przyszłość zdominowaną przez robota. W jednej niedawnej prognozy rynek humanoidalny rośnie 20-krotnie w ciągu najbliższych ośmiu lat, z prognozami populacji dziesiątek milionów maszyn do 2050 r.

Jedną główną przeszkodą jest mózg AI za nimi.

Apptronik przyznaje naprawdę „ogólnego” robota zdolnego do funkcjonowania poza przewidywalnym i kontrolowanym środowiskiem, takim jak fabryka nie będzie możliwa, dopóki inteligencja komputerowa nie zrozumie prawdziwego świata, tak jak my.

Tak zwane „światowe modele” są bardzo pracą dla programistów AI.

Tak więc ważne pytania, takie jak gdy roboty humanoidalne ukradną naszą pracę, czy też zbliżą się do nas nieuczciwy i powstają przeciwko nam, mogą poczekać … przynajmniej przez chwilę.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj