Zamknięcie produkcyjne w cyberataku Jaguar Land Rover (JLR) rozpoczął szósty tydzień, tydzień po tym, jak podniósł nadzieje na fazowe ponowne uruchomienie „w najbliższych dniach”.
Firma powtórzyła oświadczenie opublikowane w zeszły poniedziałek, gdy zbliżyła się do Sky News o aktualizację swoich działań odzyskiwania.
Odmówił także komentarza na temat raportu The Times, że rozważał program pożyczki o wartości do 500 milionów funtów, aby chronić swój łańcuch dostaw przed zamieszkami finansowymi spowodowanymi przez włamanie.
Najnowsze pieniądze: Pilot ujawnia zakresy wynagrodzeń
Operacje produkcyjne JLR trwały od czasu ataku pod koniec sierpnia, ale Sky News rozumie, że trwają testy w celu osiągnięcia postępów w kontrolowanym wznowieniu.
Elektrownia silnika Wolverhampton może być pierwszą, która jąknęła się do życia.
A Gwarancja pożyczki o wartości 1,5 mld GBP Uważa się, że oferowany przez rząd przez rząd nie został podjęty, biorąc pod uwagę, że producent samochodów spełnił swoje zobowiązania wobec dostawców, z którymi ma do czynienia.
Jednak osoby bardziej w dół łańcucha, narzekać, że cierpią finansowo i od niepewności, gdy dostawy mogą wznowić.
Łańcuch dostaw zatrudnia do 200 000 osób bezpośrednio i pośrednio.
Organy branżowe twierdzą, że utrata miejsc pracy rośnie, a ryzyko składania mniejszych firm wzrosło, ponieważ napływ gotówki pozostaje zawieszony i rosną całkowite wypływy.
Głównym problemem takich firm jest to, że osoby, które zaopatrują JLR pośrednio, mogą uzyskać dostęp do pewnej ulgi – z JLR lub w formie ulepszonego programu rządowego, który może być bezpośrednio wykorzystany przez pracodawców.
Może się zdarzyć, że bez pomocy finansowej przyszłe odzyskiwanie produkcji JLR ryzykuje szkody od dostawców wychodzących z działalności.
Rząd miał nadzieję, że JLR zaciągnie pożyczkę z bankami komercyjnymi w ramach propozycji wsparcia państwowego, mówiąc, że oferta gwarancji pożyczki również poparła łańcuch dostaw.
Od czasu tej oferty powszechnie zgłasza się, że firma uzgodniła oddzielną placówkę finansowania o wartości 2 miliardów funtów na utrzymanie buforów finansowych.
Sama utrata produkcji kosztuje 5 mln funtów dziennie.
Firma powiedziała w swoim oświadczeniu, która odzwierciedlała aktualizację w zeszły poniedziałek: „W miarę kontynuowania kontrolowanego, stopniowego ponownego uruchomienia naszych operacji podejmujemy dalsze kroki w kierunku naszego powrotu do zdrowia i powrotu do produkcji naszych pojazdów światowej klasy.
„Poinformowaliśmy kolegów, detalistów i dostawców, że niektóre sekcje naszych operacji produkcyjnych wznowią w najbliższych dniach.
„Nadal pracujemy przez całą dobę wraz ze specjalistami ds. Bezpieczeństwa cybernetycznego, NCSC rządu Wielkiej Brytanii (National Cyber Security Center) i organami ścigania, aby zapewnić, że nasz ponowne uruchomienie zostanie wykonane w bezpieczny i bezpieczny sposób.
„Chcielibyśmy podziękować wszystkim związanym z JLR za ich ciągłą cierpliwość, zrozumienie i wsparcie. Wiemy, że jest o wiele więcej do zrobienia, ale fundamentalna praca nad naszym odzyskaniem jest mocno trwająca i będziemy nadal dostarczać aktualizacje w miarę postępu”.