Partnerstwo John Lewis (JLP) obwiniało podwyżki podatków budżetowych za głębszą pół roku straty.
Największa brytyjska firma zajmująca się pracownikami, która jest właścicielem domów towarowych Johna Lewisa i supermarketów Waitrose, odnotowała stratę przed opodatkowaniem i wyjątkowymi pozycjami w wysokości 34 milionów funtów za sześć miesięcy do 26 lipca.
Że w porównaniu do Strata 5 milionów funtów W tym samym okresie ubiegłego roku. Wyższa liczba została osiągnięta pomimo 4% wzrostu sprzedaży grup do 6,2 mld GBP.
Najnowsze pieniądze: Jak dać swojemu dziecku na starcie finansowe
„Wynik ten znacząco wpłynęły koszty nie obecne w równoważnym poprzednim okresie”, wyjaśniło partnerstwo, „w tym 29 mln funtów kosztów dla nowej rozszerzonej odpowiedzialności producenta (EPR) opakowania (gdzie wzięliśmy pełny roczny koszt w naszych wynikach pierwszej połowy), wraz z wyższymi wkładami ubezpieczeniowymi (NICS)”.
JLP powiedział, że liczba strat odzwierciedlała również dodatkowe inwestycje w swoje systemy i zespoły prowadzone przez wzrost.
Nalegał, aby było na dobrej drodze do zwiększenia rentowności w drugiej połowie roku budżetowego, pomimo „trudnego” środowiska makroekonomicznego, ponieważ obie operacje przewyższały na swoich rynkach.
Firma zacytowała korzyści z inwestycji, która osiągnęła 191 milionów funtów w ciągu sześciu miesięcy, otrzymała priorytet priorytetów premii partnerskich podczas kilku lat odzyskiwania grupy, w której znajdowały się słabsze sklepy z działami działowi i utraconymi miejscami pracy.
Jason Tarry, były dyrektor TESCO, który od roku przewodniczył partnerstwu, powiedział: „Nasz wyraźny skupienie się na przyspieszaniu inwestycji w naszych klientach i naszych markach pracuje: więcej klientów robi z nami zakupy, napędza sprzedaż i pomaga Waitrose i John Lewis przewyższają swoje rynki.
„Osiągnęliśmy nasz najwyższy zarejestrowany poziom pozytywnej satysfakcji klientów, co świadczy o wielkiej obsługi naszych partnerów.
„Inwestycje, które dokonujemy, w połączeniu z naszymi planami dotyczącymi szczytowego handlu, stanowią silną podstawę do końca roku.
„Podczas zgłaszania straty w pierwszej połowie jesteśmy w stanie zapewnić wzrost zysków na cały rok, które nadal będziemy inwestować w naszych klientów i partnerów”.
Analitycy rynkowi ostrzegali, że dane dotyczące sprzedaży prawdopodobnie pochlebne są zakłócenia w handlu w konkurencyjnych M&S, które doznało cyberataku w kwietniu.
Ale Robyn Duffy, starszy analityk ds. Rynków konsumenckich w RSM UK, powiedziała o podniesieniu sprzedaży: „Wydajność Waitrose była kluczowym kierowcą, korzystając z ponownego nacisku na propozycję żywności, w tym większy nacisk na niższe ceny i bardziej skuteczne przyjęcie technologii w celu poprawy doświadczenia klienta.
„Tymczasem ramię detaliczne Johna Lewisa z powodzeniem przyciąga klientów poprzez połączenie zrewitalizowanych sklepów fizycznych, koncentracji na znaczących partnerstwach marki i ponownym wprowadzeniu strategii nigdy nie jest to świadomie podkreślona strategia dopasowywania cen”.