Partnerstwo John Lewis (JLP) ujawniło o 73% wzrost rocznych zysków, ale twierdzi, że pracownicy nie otrzymają premii na trzeci rok z rzędu.
Firma należąca do pracowników, za nimi John Lewis domy towarowe i supermarkety Waitrose, powiedział, że zarobki w ciągu 12 miesięcy do stycznia przyniosły 97 milionów funtów – w porównaniu z 56 milionami funtów osiągniętych w poprzedni rok.
Sprzedaż grupowa wzrosła o 3% do 12,8 mld GBP w ciągu roku, kiedy sieć domów towarowych przywróciła obietnicę ceny „nigdy nie świadomie podkreślona”, która została złomowana w 2022 roku.
Najnowsze pieniądze: Top Chef ujawnia jedną rzecz, którą klienci powinni wiedzieć o swoim rachunku
Ale nowy przewodniczący Jason Tarry zasygnalizował kolejną inwestycję w wysokości 600 milionów funtów w działalność na podstawie poprawy wyników zysków i koncentracji na regularnych wynagrodzeniach dla personelu, znanego jako partnerzy, nad jednorazową nagrodą.
Wzrost płacy o 7,4% został ujawniony na początku tego miesiąca, ponieważ firma przeprowadziła się do wzmocnienia retencji wśród jałowego zaklęcia dla rocznych bonusów, w których tylko jedna wypłacona jest w ciągu ostatnich pięciu lat.
Ostatni rok budżetowy był tylko po raz czwarty od 1953 roku, że JLP nie przyznał premii.
Tarry, który sześć miesięcy temu zastąpił Dame Sharon White w pośród postu pandemicznego, który obejmował zamknięcie gorszych sklepów i tysiące strat miejsc pracy, powiedział „staranne rozważenie”, ale inwestycja była postrzegana jako priorytet.
Powiedział partnerom: „Są to solidne wyniki, które pokazują, że nasi klienci dobrze reagują na nasze inwestycje w wysokiej jakości produkty, wartość i obsługę.
„Poczyniliśmy duże postępy, jeszcze bardziej do zrobienia.
„Patrząc w przyszłość, widzę znaczącą okazję do rozwoju zarówno naszych marek Waitrose, jak i Johna Lewisa. Koncentrujemy się na ulepszeniu tego, co sprawi, że te marki są naprawdę wyjątkowe dla naszych klientów.
Będzie to wymagało znacznych inwestycji w nasze sklepy i łańcuch dostaw, oparty na silnym nacisku na podstawowe elementy Great Retail, dostarczane przez naszych genialnych partnerów.
„Nasz odrębny model partnerstwa wyróżnia się jako kluczowy wyróżnik konkurencyjny, umożliwiając nam przyjęcie długoterminowej perspektywy.
„Jestem przekonany o temperaturze transformacji w partnerstwie, pozostajemy dobrze przygotowani do zwiększenia wzrostu w przyszłym roku i w dłuższej perspektywie – tworząc partnerstwo, z których nasi klienci i partnerzy są naprawdę dumni”.