Zgodnie z nowym raportem, awaria zasilania, która zamknęła lotnisko Heathrow na początku tego roku, powodując chaos podróży dla ponad 270 000 pasażerów, był spowodowany „katastrofalną awarią” sprzętu w pobliskiej podstacji.
Eksperci twierdzą, że pożar w podstacji North Hyde, która dostarcza energię elektryczną do Heathrow, zaczął po awarii tulei wysokiego napięcia – „najprawdopodobniej” spowodowanego przez wilgoć wchodzącą do sprzętu – przed rozprzestrzenianiem się.
Raport mówi, że podwyższone odczyty wilgoci w jednym z tulei zostały wykryte w próbkach oleju pobranych w lipcu 2018 r. I, zgodnie z odpowiednimi wskazówkami National Grid Electricty Transmission, takie odczyty wskazywały na „nieuchronną awarię i że tuleja należy wymienić”.
Jednak raport mówi, że łagodzenie odpowiednich do ciężkości problemu zostały „nie działane”, w tym w 2022 r., Kiedy podjęto decyzję o odroczeniu podstawowej konserwacji.
„W związku z tym problem nie został poddany” – dodaje raport.
Największe lotnisko w Europie zamknięte na około 16 godzin 21 marca po ogień.
Wokół 1300 lotów zostało odwołanych a ponad 270 000 podróży pasażerskich powietrznych zostało zakłóconych.
Zgubiono dziesiątki milionów funtów, tysiące pasażerów utknęło i pojawiły się pytania dotyczące odporności infrastruktury Wielkiej Brytanii.
W maju krajowy operator systemu energetycznego (NESO), w swoich tymczasowych ustaleniach dotyczących incydentu, powiedział, że w toku były dochodzenia kryminalistyczne.
Policja metropolitalna wcześniej potwierdziła 25 marca, że oficerowie mieli „Nie znalazłem dowodów sugerujących, że incydent był podejrzliwy z natury”.
Ta historia Breaking News jest aktualizowana, a więcej szczegółów zostanie wkrótce opublikowane.
Odśwież stronę, aby uzyskać najnowszą wersję.
Możesz otrzymać powiadomienia o przełomach na smartfonie lub tablecie za pośrednictwem Aplikacja Sky News. Możesz też Śledź nas na WhatsApp i zasubskrybuj nasze Kanał YouTube Aby nadążyć za najnowszymi wiadomościami.