Dwadzieścia lat po swoim przełomowym hicie nagle widzę, KT Tunstall jest odświeżająco szczery w swojej wczesnej karierze: „Byłem całkowicie gównianą gwiazdą popu”, mówi Sky News.
. Scottish Singer-Songwriter Może mieć na swoje imię Brit i Ivor Novello – wygrała rok po tym, jak wyprzedziła każdą inną artystkę w Wielkiej Brytanii – ale nie bierze żadnych więźniów.
„Masz pojęcie o tym, kim powinieneś być jako artysta, myślę, że to naprawdę bardzo ważne, aby to zabić”.
Mówi dalej: „Cały punkt bycia artystą jest to, że nigdy nie wiesz, kim będziesz, i nigdy nie powinieneś zakładać, że wiesz.
„Myślę, że jest coś znacznie bardziej boskiego w rozwoju siebie jako artysty, że nie jest to twoje miejsce, aby wiedzieć, co będzie”.
Dzieli się prywatną myślą, przyznaje: „Nie sądzę, że powiedziałem to na głos, ale zawsze myślałem sobie:„ Co, jeśli rzeczy, które zrobiłeś, nie są tym, co jesteś najbardziej znany? Że coś nadchodzi ”?
W przyszłym roku, w przyszłym roku, Tunstall’s Enclaced Change Head, pomagając przekształcić film z 1995 roku Clueless dla scenaobok swojego twórcy Amy Heckerling.
Pracując w Hollywood przez cztery dekady i licząc, Heckerling, który również wyreżyserował szybkie czasy w Ridgemont High i Look Who mówi, mówi: „Zawsze czułem się jak film, kiedy go robiliśmy, trochę chciałem śpiewać”.
„Naprawdę czas zrobić coś nowego”
To była „dzika jazda”, którą Tunstall, która mówi, że „chciała nauczyć się czegoś nowego”, chciała być częścią.
Busing jako studentka przed dołączeniem do zespołów we wczesnych latach dwudziestych, Tunstall mówi: „Byłem koncertami i koncertowałem od dłuższego czasu, i nadszedł czas, aby zrobić coś nowego i i to jest tylko wymarzony projekt”.
Dzięki oryginalnej ścieżce dźwiękowej filmu z hitami Radiohead, Coolio, Błyskawicy, Supergrass i Beastie Boys, Tunstall mówi, że ekscytujące było tworzenie piosenek do „Eksplozji gatunku”, która była sceną w latach 90. XX wieku.
Podejście Tunstall? „Wymyśl mega-mix, że jest to kaseta grająca w jeepie Cher”, a następnie połącz ją z wizualizacjami teledysowymi MTV, które zapalają się w tym czasie.
„Ciesz się nostalgią i zrelaksuj się w teatrze”
Emma Flynn, która gra Cher Horowitz w serialu, mówi, że jest to rola życia, który był fanem filmu „Odkąd byłem w pozycji płodowej” i „prawie poza książką” od pierwszego dnia.
Flynn twierdzi, że program oferuje widzom ucieczkę od stresu współczesnego życia.
„Oglądanie ludzi przed mediami społecznościowymi i telefonami komórkowymi, po prostu chodzenie na imprezę doliny i faktycznie komunikować się. Myślę, że ludzie lubią tę nostalgię. I myślę, że pozwala to również relaksować się w teatrze”.
A Clueless nie jest jedynym klasycznym filmem, który dostaje muzyczną metamorfozę.
Diabeł nosi Pradę, muzyczny przynosi modę na West End, z muzyką Sir Eltona Johna.
Podczas gdy Mean Girls Broadway Run okazał się tak sukcesem, w zeszłym roku przekształcił się w swój własny film, zajmując ponad 100 milionów dolarów w globalnej kasie. Musical jest teraz w West Endzie, stając się najszybciej sprzedającym się programem w historii teatru Dominion.
Jaki jest apel?
Programy mają już gotową publiczność fanów, stworzoną przez oryginalny film.
Są znani, ale różni się – opierając się na oryginalnej narracji, biorąc ukochane postacie i często powtarzane hasła – i używając piosenki i tańca, aby rozwinąć najbardziej znane sceny filmów – ku radości publiczności.
Tymczasem sukces streamingu w ciągu ostatnich dwóch dekad oznacza, że starsze filmy są łatwe do znalezienia i ponownego obejrzenia dla nowej generacji fanów.
Jest też czynnik nostalgii – patrząc wstecz na film, który kochałeś jako dziecko lub nastolatek, oznacza, że już wygrał specjalne miejsce w twoim sercu, a ty bardziej prawdopodobne jest, że powitasz go po raz drugi.
„90. są w ogniu w kulturze popularnej”
A programy nie tylko przyciągają znajomych publiczności, ale także świeże, mówi aktorka Charlie Burn, która gra Cady Heron w Mean Girls the Musical.
Chociaż mówi, że istnieją pewne „przewidujące części programu, w których ludzie wiedzą, że nadchodzą kultowe linie”, mówi, że są też „rodzice z dziećmi przy drzwiach scenicznych, które mówią:„ Nigdy nie znałem musicalu, nigdy nie znałem filmu i uwielbiałem ”.
Jeśli chodzi o nieświadomie, Tunstall mówi, że to szczęście, że po latach pracy musicaluje się „Kiedy lata 90. znów się ognią w kulturze popularnej”, dodając „zupełnie nowe pokolenie dzieci naprawdę doceniają kulturę lat 90. i po prostu wydaje się naprawdę idealny”.
Futurystyczny generator strojów Chera mógł nigdy nie stać się codziennością, a książka oparzenia z tyłu szafy będzie teraz udostępniona za pośrednictwem szeregu władców w mediach społecznościowych.
Ale mocna kupa nostalgii dostarczana przez takie programy to piosenka i taniec powitany przez wielu w powszechnie trudnych czasach.