Niektóre loty helikopterów na krajowym lotnisku Reagan w Waszyngtonie powinny zostać zakazane w związku z „nie do zniesienia ryzyka” kolizji z samolotami, twierdzą śledczy.

Pojawia się po tym, jak 67 osób zostało zabitych w Kolizja w powietrzu Między helikopterem wojskowym a lotem American Airlines, gdy samolot przybył na ląd na lotnisku.

Przewodniczący National Transport Safety Board (NTSB) powiedział, że operacje helikoptera w pobliżu samolotów na lotnisku stanowią „nie do zniesienia ryzyko” bezpieczeństwa lotnictwa.

Gdy NTSB wydał swój wstępny raport na temat śmiertelnej katastrofy w styczniu, przewodnicząca Jennifer Homendy powiedziała, że ​​zarząd wzywa do działania, aby zapobiec ponownej katastrofie.

Wrak z helikoptera. PIIC: NTSB
Obraz:
Wrak z helikoptera. PIC: NTSB

Powiedziała, że ​​obecna odległość od separacji między samolotami i helikopterami na lotnisku była „niewystarczająca”.

W tej chwili helikoptery i samoloty mogą być tak blisko od 75 stóp oprócz siebie podczas lądowania, powiedziała Homendy, dodając, że było „zdecydowanie za bliskie”.

Dodała, że ​​śledczy stwierdzili, że 15 214 przypadków samolotów uzasadniające helikoptery są bliskie od października 2021 r. Do grudnia 2024 r.

Użyj przeglądarki Chrome, aby uzyskać bardziej dostępny odtwarzacz wideo

Dane pokazują sprzeczne odczyty wysokości

MS Homendy powiedział, że NTSB wypuszcza raport z zaleceń zawierający dwa pilne zalecenia dotyczące bezpieczeństwa Federalnej Administracji Lotniczej (FAA) dotyczące tras helikoptera w pobliżu lotniska.

Oprócz zaproponowania zakazu niektórych lotów helikoptera, NTSB zaleca również utworzenie FAA utworzenie alternatywnej trasy, z której można użyć helikopterów, gdy używane są dwa drugie wybiegi w Reagan National.

Użyj przeglądarki Chrome, aby uzyskać bardziej dostępny odtwarzacz wideo

Nowy dźwięk z katastrofy lotniczej w Waszyngtonie

Mówiąc o tym, jak ryzyko nie zostało zidentyfikowane, dopóki nie doszło do katastrofy, Homendy powiedziała: „To mnie denerwuje, ale sprawia, że ​​czuję się niesamowicie zdewastowany dla rodzin, które są żałujące, ponieważ straciły bliskich”.

Krzesło NTSB dodało: „Nie powinno wymagać tragedii, aby wymagać natychmiastowego działania”.

Zapytana, czy nastąpił nadzór, powiedziała: „Jest silniejszy niż nadzór”, ponieważ istniały dane między 2021 a 2024 r., FAA „mogło użyć w dowolnym momencie”, aby ustalić, że „mamy tutaj trend i problem i spojrzał na tę trasę”.

„Nie zdarzyło się to, dlatego dzisiaj podejmujemy działania, ale niestety ludzie stracili życie, a bliscy są w żałobie”.

Po katastrofie między odrzutowcem pasażerskim a helikopterem wojskowym Black Hawk, FAA tymczasowo zablokowało większość helikopterów w pobliżu lotniska – znajdującego się w Arlington w stanie Wirginia – dopóki nie będzie mógł przejrzeć wstępnych ustaleń NTSB.

Sekretarz transportu USA Sean Duffy planuje omówić ustalenia na konferencji prasowej później we wtorek.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj