Harland & Wolff (H&W), dotknięty kryzysem stoczniowy Titanic, jest o krok od podpisania wspieranej przez rząd umowy ratunkowej o wartości 70 milionów funtów, która obejmie gwarancję bezpieczeństwa pracy dla pracowników firmy.

Sky News dowiedziało się, że ministrowie mają nadzieję ogłosić już w czwartek, że po miesiącach negocjacji H&W i jej cztery brytyjskie stocznie zostaną przejęte przez hiszpańską stocznię Navantia.

Oczekuje się, że w ciągu najbliższych kilku dni zarząd Navantii zbierze się w celu ratyfikacji umowy.

Źródła Whitehall ostrzegały, że porozumienie może nadal przesunąć się po czwartku, ale poinformowało, że zostanie formalnie zaprezentowane przed Bożym Narodzeniem.

Na mocy umowy Navantia przejmie wszystkie zakłady H&W po upadku jesienią swojej spółki-matki i przejęciu jej przez zarząd.

Oczekuje się, że hiszpańska grupa zapłaci około 70 milionów funtów za aktywa H&W, korzystając jednocześnie z lepszych warunków kontraktu rządowego na budowę trzech statków Fleet Solid Support dla Royal Navy.

W zamian przyjmuje się, że zgodziła się udzielić gwarancji, że zatrzyma obecną siłę roboczą H&W przez określony okres, którego długość nie była we wtorek jasna.

Jeden z informatorów rządowych okrzyknął porozumienie ratunkowe „zwycięstwem” administracji Sir Keira Starmera po miesiącach niepewności co do losu słynnego producenta przemysłowego.

Blog o pieniądzach: Ujawniono najwyższe zadłużenie z tytułu kredytów studenckich w Wielkiej Brytanii

H&W zatrudnia ponad 1000 Brytyjczyków, ale boryka się z niedoborem zamówień na nowe statki.

Navantia domagała się ulepszenia kontraktu Ministerstwa Obrony o wartości 300 milionów funtów, nad którym już współpracowała z H&W.

Dokładny wynik tych rozmów nie był znany.

Sky News po raz pierwszy poinformowało, że transakcja z Navantią została sfinalizowana dziesięć dni temu.

Pierwotny kontrakt Ministerstwa Obrony zawarty przez H&W, którego notowany na giełdzie w Londynie holding upadł we wrześniu i upadł w administrację, zostało uznane przez jedno ze źródeł rządowych za „nieekonomiczne”.

W ostatnich tygodniach rząd współpracował z prawnikami City, aby przeanalizować poprawioną umowę z Ministerstwem Obrony i sprawdzić, czy będzie ona zgodna z europejskimi zasadami pomocy państwa.

Upadek H&W w administracji nastąpił po odrzuceniu przez ministrów prośby o wsparcie podatników.

Navantia co tydzień zapewnia spółce płynność finansową od dnia złożenia wniosku o administrację.

W dyskusje na temat potencjalnej umowy zaangażowały się także rządy Wielkiej Brytanii i Hiszpanii.

Cztery stocznie H&W znajdują się w Belfaście; Appledore, Devon; Arnish na wyspie Lewis; i Methil, Fife.

Od września bankierzy w Rothschild prowadzili proces sprzedaży, aby ocenić zainteresowanie firmą i jej aktywami.

Założona 163 lata temu firma Harland & Wolff zbudowała najbardziej niesławny statek pasażerski w historii żeglugi, a Titanic zatonął podczas swojego dziewiczego rejsu przez Atlantyk w 1912 roku.

O komentarz zwrócono się do Departamentu Biznesu i Handlu.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj