Nastolatek z ciężkim porażeniem mózgowym, który napisał książkę z użyciem oczu, wezwał nauczycieli, aby nie doceniali swoich uczniów.
Kiedy Jonathan Bryan rozpoczął szkołę, otrzymał etykietę PMLD, która oznacza głębokie i wielokrotne trudności w nauce.
Oznaczało to, że został umieszczony na programie sensorycznym – zasadniczo edukacji wczesnych lat – ale jego matka wyjęła go ze szkoły i nauczyła go czytać i pisać za pomocą tablicy alfabetu.
Powiedział pan Bryan Wielka Brytania dziś z Sarah-Jane Mee Stał się „głosem bezdźwięcznych” przez 10 lat kampanii, aby zapobiec pominięciu osób z złożonymi potrzebami i którzy są niewerbalni.
19-latek jest teraz opublikowanym autorem i studiuje kreatywne pisanie na University of Bath.
Zapytany, czy system szkolny nie doceniał dzieci z PMLD, powiedział, że błąd polegał na myśleniu „to jest coś, co zdiagnozowano”, gdy jest to „etykieta edukacyjna dana dzieciom, które wyglądają jak ja – zwykle na wózku inwalidzkim, z niewielkim lub żadnym środkiem komunikacji”.
„Nasze poznanie nie jest testowane, zanim otrzymamy etykietę, ale jesteśmy traktowani tak, jakbyśmy wszyscy mieli głęboką niepełnosprawność intelektualną” – powiedział. „Nie uczymy się czytać ani pisać, ponieważ zakłada się, że nigdy się nie nauczymy. To samospełniająca się proroctwo. Nie uczymy się, ponieważ nie jesteśmy uczone”.
Powiedział: „Ludzie patrzą na nas i przyjmują założenia o naszej zdolności do nauki”.
„Kiedy nie mówisz głośno, ludzie zakładają, że twój intelekt jest taki sam jak maluch przederbalny. Ponieważ nie mówimy, łatwiej jest nas zignorować. Właśnie dlatego mówię o tym jako o głosie bezdźwięcznym”.
Po dekadzie kampanii Bryan powiedział, że „wciąż jest jeszcze długa droga”.
„Dopóki rząd nie spodziewa się, że ta kohorta będzie nauczana czytania i pisania, od osób i szkół należy podnieść ich oczekiwania” – powiedział.
Przeczytaj więcej od Sky News:
Trump walczy z wojną handlową jako Kanada i UE zemdlenia
Wideo pokazuje, że kontener pojemnik rozbija się w cysternie
Dom dzieci był prowadzony jak kult z „niewolniczą pracą”
’Proszę, nie lekceważ swoich uczniów
Zapytany, jak wyglądałoby jego życie, gdyby jego matka nie nauczyła go czytać i pisać za pomocą tablicy alfabetu, powiedział: „Wolałbym o tym nie myśleć. Zostałbym pozostawiony własnymi myślami i nie mogłem przekazać wszystkiego, co mogę teraz. Trudno wyobrazić sobie, jak samotny i nudny byłoby to”.
Pan Bryan miał wiadomość dla tych, którzy mogliby nie docenić osób o podobnych potrzebach.
„Jeśli jesteś nauczycielem, nie lekceważ swoich uczniów” – powiedział. „Każdy inny, pamiętaj, że nie jest to takie same, jak nie myśląc”.
Zachęcał ludzi, którzy nie sądzą i „mają historię o tym, jak nauczyłeś się czytać i pisać”, aby skontaktować się z organizacją charytatywną, którą założył, także nas.
Rzecznik Departamentu Edukacji powiedział: „Jesteśmy zdeterminowani, aby rozbić bariery dla możliwości zapewnienia wszystkim młodym ludziom wysyłanym, takim jak Jonathan, mogą osiągnąć i rozwijać się. Obejmuje to upewnienie się, że każde dziecko ma silną podstawę czytania i pisania w ramach naszego planu zmiany.
„System, który odziedziczyliśmy, nie spełnia potrzeb dzieci i rodzin zbyt długo i jesteśmy zdeterminowani, aby poprawić włączenie i wiedzę specjalistyczną w szkołach głównego nurtu, upewniając się, że szkoły specjalne zaspokajają dzieci z najbardziej złożonymi potrzebami”.