Rodzice w Anglii otrzymają przeprojektowane karty raportów Ofsted od listopada w ramach szeroko zakrojonych zmian w sposobie kontroli szkół.

Reformy zostały zainicjowane po trudnym okresie dla Ofsted, po śmierci Dyrektor Ruth Perry w ubiegłym roku.

Pani Perry odebrała sobie życie po tym, jak czytanie szkoły podstawowej została obniżona z „wybitnego” do „nieodpowiednich”, skłonność krytyki systemu inspekcji. Ale niektórzy – w tym siostra pani Perry – skrytykowali nowy system.

Nowe raporty wykorzystują kolorową, pięciopunktową skalę oceniania, dając rodzinom bardziej szczegółowe informacje na temat takich obszarów, jak frekwencja, zachowanie i włączenie.

Ofsted twierdzi, że system zapewni „większy niuans” niż jego poprzednie osądy jednorazowe. Oceny będą obejmować od „pilnej poprawy” i „wymaga uwagi” do „oczekiwanego standardu”, „Strong Standard” i górnego znaku „wyjątkowego”.

Dodatkowe kontrole monitorowania zostaną przeprowadzone w szkołach i uczelniach, które spadają poniżej oczekiwanego standardu, a Ofsted nalegał, aby zapewnić szybkie podjęcia działań w celu zwiększenia wydajności.

We wczesnych latach inspekcje będą odbywać się co cztery lata zamiast co sześć, z ostrzejszym naciskiem na jakość edukacji i opieki.

Inspektorzy ocenią również, w jaki sposób szkoły wspierają dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i niepełnosprawności (Send) oraz tych znanych opieki społecznej, z włączeniem do własnej oceny.

Czynniki kontekstowe przyczynią się również do dokonywanych osądów, w tym liczby dzieci, które kwalifikują się do bezpłatnych posiłków szkolnych, oraz wszelkich innych czynników społeczno-ekonomicznych, które wpływają na wyniki dzieci.

Aby złagodzić presję na personel, do zespołów kontroli szkolnej zostanie dodany dodatkowy inspektor.

Użyj przeglądarki Chrome, aby uzyskać bardziej dostępny odtwarzacz wideo

Czy nowy system Ofsted jest „niebezpieczny”?

Główny inspektor Jego Królewskiej Mości, Sir Martyn Oliver, powiedział, że zmiany zostały zaprojektowane w celu „zresetowania relacji” z nauczycielami przy jednoczesnym zachowaniu zaufania publicznego.

„Dzieci zasługują na najlepszą możliwą edukację; ich rodzice zasługują na najlepsze możliwe informacje, a specjaliści ds. Edukacji zasługują na sprawiedliwą ocenę pracy” – powiedział.

„Nasze nowe karty raportów dadzą rodzicom jasniejsze zrozumienie mocnych stron i obszarów w celu poprawy w miejscach, w których uczą się ich dzieci.

„Będziemy współpracować z profesjonalistami w szkołach, wczesnych latach i dalszej edukacji, aby pomóc im pokazać to, co robią i pomóc im w ustaleniu, gdzie mogą się poprawić”.

Nowy system „pogarsza sytuację”, mówi krytyk

Ale nowe ramy kontroli zostały skrytykowane przez niektórych.

Koalicja złożona z liderów szkół, byłych inspektorów, związków zawodowych i siostry pani Perry, profesor Julia Waters, wzywa rząd do opóźnienia zmian.

W liście otwartym powiedzieli: „Dzisiejsze ogłoszenie jest głęboko rozczarowujące i niezwykle niepokojące, ponieważ jasne jest, że Ofsted nie poznało lekcji z śmierci dyrektora Ruth Perry.

„Sprawdzone zagrożenie zagrażające życiu związane z systemem rozliczalności szkół opartych na klasach, oparte na publicznym zawstydzaniu i strachu przed wysokimi stawkami, nie zmieniły się”.

Wzywają do zatrzymania wdrożenia z powodu „ciągłych obaw dotyczących wiarygodności, dokładności i spójności wyników kontroli” oraz „niebezpiecznego, negatywnego wpływu karnego, opartego na ocenach systemu inspekcji na dobro siły roboczej”.

Analiza: Nowy system podwaja liczbę słów – ale czy rozwiąże problemy?

One Word Oriens zostały złomowane – dobrze.

Zamiast tego zostały zastąpione dwoma słowami, chociaż „wyjątkowy” jest nadal jednym z wyroków w nowych ramach.

„Duże słuchanie” było procesem konsultacji, który został podjęty przez Ofsted w celu zapewnienia rodzicom i nauczycielom okazji, wraz z innymi zainteresowanymi stronami, aby uzyskać wkład w ten proces.

Istnieje 21 wzmianek o słowie rodzica w nowym „zestawie narzędzi” dla szkół, co pokazuje, że Ofsted w dużej mierze opiera się na wkładach rodzicielskich.

Ale wkład rodzicielski i głosy nigdy nie były problemem w starym systemie, więc dlaczego zostały one tak bardzo uważane za nowe ramy?

I czy zmiany te spowodują stabilną i stałą siłę roboczą nauczyciela, której rodzice potrzebują swoich dzieci?

Daniel Kebede, sekretarz generalny Narodowego Związku Edukacyjnego, powiedział: „Sir Martyn Oliver zawiódł. Poproszono go o wprowadzenie systemu, który zmniejszył presję.

„Usunięcie wyroku pojedynczego słowa miało być potężną rewolucją, ale to znacznie gorzej. Więcej tego samego. Więcej presji. Więcej rankingu i konkurencji. Więcej etykiet”.

Czytaj więcej:
Rodzice walczą o karmienie swoich dzieci
Nauczyciele dostaw kosztują szkoły ponad 1 mld funtów

Jednak badanie YouGov zlecone przez Ofsted wykazało, że prawie siedmiu na 10 rodziców preferowało nowy format od bieżących raportów, a dziewięć na 10 stwierdziło, że są łatwiejsze do zrozumienia.

Jason Elsom, dyrektor generalny ParentKind, największej brytyjskiej organizacji charytatywnej macierzystej, powiedział: „Po raz pierwszy zaangażowanie rodziców ma wyraźny priorytet: żadna szkoła nie będzie w stanie osiągnąć najwyższych ocen, chyba że pokazuje, że ma to prawo. Jest to znaczący krok naprzód”.

Source link